DCA Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Selv om dette selvfølgelig er kjipt er det slik det er. BMW Norge har ingenting med bilen din å gjøre i det hele tatt. Den som er "ansvarlig" for din bil her i Norge er importøren og ingen annen. Selv om bilen er solgt en million ganger etter at de importerte den, er det fortsatt de som har ansvaret. Hvor lett det er å forhandle med de er en annen sak.Tilsvarende problem finnes også med flere elektronikkprodukt, som f.eks. tv-er. Det er flere nettbutikker i Norge som parallellimporterer tv-er og selger disse til en rimelig pris. Går en slik tv i stykker og butikken er konk har du absolutt ingen rettigheter i forhold til den norske offisielle importøren av produktet. Var BMW norge bmw verkstedet søkte til så jo de kan ha litt med det og de kan klare å fikse det via tyskland.. men sånn gikk det ikke.. jeg lever og har det godt fordi foråsidetsånn!
Hansen_ Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Måtte gjennom samme mølje da partikkelfilteret på bilen min røk. 26000.- kom det på. Prøvde via Bavaria å søke BMW Norge om å dekke reparasjonen. Fikk blankt nei. Henvendte meg til firmaet som solgte meg bilen. (Bilen var privatimport, men levert i innbytte til dette firmaet). Du har 5års reklamasjonsrett når du kjøper bil fra forhandler. På deler som er ment å holde vesentlig lenger enn 2år. Forhandleren min dekket mesteparten av utgiften og jeg fikk nytt partikkelfilter. DCA: Ta deg en tur til Stenshagen og si at du benytter deg av reklamasjonsretten. Så slipper du å bruke 35000.- på ventiler og kan heller ta deg en god sommerferie
DCA Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Var ikke jeg som kjøpte av stenshagen..er en eier før meg der! da er jeg vel like langt?
Hansen_ Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Reklamasjonsretten opphører ikke av at bilen bytter eier. Bilen er solgt av Stenshagen, og da har de et ansvar i 5år uavhengig av hvem som kjøpte bilen av dem og hvem som eier den nå. Mitt tips er å snakke med Stenshagen. Vil nesten garantere deg at dette går bra. Hør hva dem har å si, også tar du det derfra.
inflames662 Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 har selv en bil som er rett over 5 år. Begynt å bruke olje. Hvordan stiller forhandler seg til dette tror dere?
hao Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 har selv en bil som er rett over 5 år. Begynt å bruke olje. Hvordan stiller forhandler seg til dette tror dere? Har en gang hørt at BMW sier den kan bruke inntil 1 l pr 100 mil før det kan kalles for mye?
DCA Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 så sier vel også bmw at en god arbeidshest svetter! 1l på 100 er altformye...
inflames662 Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Er sånn standard svar alle sier for å komme seg unna å bytta motor tror jeg. Hadde problem med bruk av olje på 2 år gammel v70. Den brukte over en liter på 2000 km . Bilforum sør som bilen var kjøpt av nekta først å gjøre noe da de mente det var helt normalt at bilen brukte olje. Først etter flere klager og mye fram og tilbake, ble bilen tatt inn og motor ble skrudd fra hverandre og fiksa. Får jo bare samme svar av Bavaria også. Da jeg er over reklamasjonsretten nytter det vel ikke uansett. Nå har ikke min brukt så mye enda, men fylte på en liter for 1000 km siden og har sunket allerede, så får se hvordan det utvikler seg....
Bjørn 320 Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 har selv en bil som er rett over 5 år. Begynt å bruke olje. Hvordan stiller forhandler seg til dette tror dere? Trur nok du må betale det sjøl.
F 11 Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Med fare for å tråkke i salaten ( har prøv å lese meg til svare men) Om jeg kjøper en bruktimportert bil fra forhandler, hvilke garantiregler gjelde da? Fint om noen med peiling kan skrive litt rundt dette.
todleif Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Med fare for å tråkke i salaten ( har prøv å lese meg til svare men)Om jeg kjøper en bruktimportert bil fra forhandler, hvilke garantiregler gjelde da? Fint om noen med peiling kan skrive litt rundt dette. I utgangspunktet på ein bruktimportert bil, so gjelder garantien ifra landet der den er levert ny. Får du lengre garantitid og kanskje reklamasjon, so få det skrifteligt!!
F 11 Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Med fare for å tråkke i salaten ( har prøv å lese meg til svare men)Om jeg kjøper en bruktimportert bil fra forhandler, hvilke garantiregler gjelde da? Fint om noen med peiling kan skrive litt rundt dette. I utgangspunktet på ein bruktimportert bil, so gjelder garantien ifra landet der den er levert ny. Får du lengre garantitid og kanskje reklamasjon, so få det skrifteligt!! Ok, hva er garantien i Tyskland?
Vannslangen Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Hva med litt info om hvorfor eksosventilene røyk, de ryker ikke av seg selv. Ei heller gjør en gearkasse på en lexus! Klart ingen er interesert å dekke noe dersom du kjører med murstein på gasspedalen. Men alle vet jo at du får problemer med 5 års garanti ved import, det er jo gammelt nytt. 2 års'en er world-wide garanti fra bmw tyskland.
F 11 Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Ok, da tolker jeg det slik at man har to års garanti på import fra Tyskland, og fem år i Norge.
Vannslangen Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Helt rett, det har jo vært diskutert ørten tusen ganger på forumer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå