karl-p Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Hei, jeg har endelig komment meg til å kjøpe guttedrømmen om BMW. Skal innrømme som nyutdannet bilmekaniker(opel) ikke er den som har styret mest med bmw til nå. har nå kjøpt meg en 1988 525, som har byttet motor til 2,8 24ventiler, min store plan med denne bilen er og hente ut rundt om 300hk til å starte med, tenkte dette var en go start til resten av bilen er pusset opp. det jeg trenger kunskap om er va disse motorene tåler som utgangspongt. va som er lurest og begynne med? vilket deler dere anbefaler og eventuelt vor jeg kan bestille dem:) planen er å stille på rudskogen 2012 med minimum 300hk å ellers strøken bil:) om det fins noen anbefalinger om muligheter opp til 500 hadde det vert fint. men blir vell ikke før 2013 at dette blir realisert:P sikkert ikke billig påkost:) ps liker hester ekte hester *ikke 10hk me luftfilter trimning*
danielo Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 smidd innmat..plan blokk og topp. pianotråd. TURBO! dette koster.. men skal du ha 500hk, så blir det sånn.
karl-p Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 penger skal man få till å strekke til:) men tenkte en begynnelse på 300:)
Papperboy Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 da hadde jeg kjøpt turbokit montert å kjørt på lavt trykk.. si 0.5bar begynner vel å nærme seg 300 da. også hadde jeg kjøpt en motor til du kan sette smidd innmat osv.. da kan man tenke 500hk. hvis ikke får man vel ess kompressor kit til disse motorene.. er ikke så billig, så det kosta 64.000 for ess kitt. å da har du 290hk men det er da holdbare hk da.. busjett er vel en vesentlig faktor.. tror faktisk det billigste hadde hvert å selge m52b28 motoren din også satt i en M5 motor istede.. holdbare og gode hester. og en m5 motor har igjenn mye større potensiale iforhold til trimming senere. er vel flere sånne med oppmot 1000hk kjøp deg en m5 dele bil i svergie de er sykt billige så har du alt du trenger. da får du jo itillegg m5 interiør og alt m5 stæsjet du alikevel kommer til å ville ha senere samt drivverk som holder.. sjekk ut blocket.se eller autopower.se skal du se etter biler..
oddis Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Kjøp deg et billig brukt turbokit i Sverige til 10-30k, alt etter specs. Så selger du den motoren du har og kjøper deg en M50B25 og putter turbokitet på den. Da har du alt fra 300-500hk. I alt fra 20.000kr til 100.000kr. Eller bare kjøper deg komplett ferdigbygd fra Sverige, og sparer enorme summer og garasjetid.
RF91 Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Jeg er interessert i M52'en din om du skal selge Og ikke bor 15 000 timer unna
karl-p Skrevet Juni 20, 2011 Forfatter Skrevet Juni 20, 2011 da hadde jeg kjøpt turbokit montert å kjørt på lavt trykk.. si 0.5barbegynner vel å nærme seg 300 da. også hadde jeg kjøpt en motor til du kan sette smidd innmat osv.. da kan man tenke 500hk. hvis ikke får man vel ess kompressor kit til disse motorene.. er ikke så billig, så det kosta 64.000 for ess kitt. å da har du 290hk men det er da holdbare hk da.. busjett er vel en vesentlig faktor.. tror faktisk det billigste hadde hvert å selge m52b28 motoren din også satt i en M5 motor istede.. holdbare og gode hester. og en m5 motor har igjenn mye større potensiale iforhold til trimming senere. er vel flere sånne med oppmot 1000hk kjøp deg en m5 dele bil i svergie de er sykt billige så har du alt du trenger. da får du jo itillegg m5 interiør og alt m5 stæsjet du alikevel kommer til å ville ha senere samt drivverk som holder.. sjekk ut blocket.se eller autopower.se skal du se etter biler.. ja tror kansje det haddet vært mye billigere me m5 motoren som utgangspungt. tror jeg får gå for dette:) om du har link til et slikt turbo kitt kan jeg kansje vurdere det som start til m5-delebilen står i garagen:) rett på nett å søke:P
karl-p Skrevet Juni 20, 2011 Forfatter Skrevet Juni 20, 2011 Jeg er interessert i M52'en din om du skal selge Og ikke bor 15 000 timer unna bor i lofoten:) men hurtigruten går da sørover, tror ikke det er veldig dyrt å sende en motor på en palle:) mener jeg betalte 700kr til trondheim sist
hao Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Hvorfor gjøre det så vanskelig da. Får du ikke montert kompressor hos ESS for ca 40k ferdig da?
Papperboy Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 http://www.esstuning.com/products/M52TU ... 1%29-.html der koster den bare 30000 men frakt og toll så blir det vel 40000 å man kan få en ganske bra m5 i utlandet for den prisen..
opasb Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 pianotråd er ut... plan topp og blokk og kjør på med coopering pakning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå