Netlandet Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Hei! Handlet meg noen supersport 50/50 fjærer og monterte de på min E39 med original fjæring (Sachs dempere). MEN. Den ble ikke særlig mye lavere? Har sett bilder av andre biler her med samme kitet, men min er jo MYE høyere. Før senk var den 14 cm fra hjulbue til kant på felg (17 tom) foran og 13 cm bak. Etter montering av fjærer er den ca 12,5cm fra hjulbue til kanten foran og 12cm bak. Dette syns jeg var meget lite. Har kjørt ca 10 mil siden montering (2 dager siden) og det ser ikke ut til å synke ytterligere. Har sørget for at demperen ligger godt nedi navet sitt foran og bak skal alt være i orden. Kan jeg ha montert feil eller tar det bare lenger tid før den synker sammen? Forøvrig er fortsatt komforten på plass men bilen er noe stivere og fastere fisken. Imponerende fin fjæring til å ha originale dempere som har gått 200k! Slenger ved noen bilder av før- og etter senk. Før: Etter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Den kommer nok til å synke mer..., men ville byttet dempere også hvos de er gått 200k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Den kommer nok til å synke mer..., men ville byttet dempere også hvos de er gått 200k. Når du skifter fjærer får demperen ett nytt arbeidsområde og vil ikke holde lenge da dem på en måte har tilpasset seg de orginale fjærene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Her tror jeg det har skjedd noe galt. Enten er det feilmontering eller feil på fjærer. Har montert Supersport på en annen E39 med originale dempere, og den ble en god del lavere. Både foran og bak lå dekket helt jevnt med buen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 Den kommer nok til å synke mer..., men ville byttet dempere også hvos de er gått 200k Skal ha meg coilovers. Men fjærene var billige og bilen var skyhøy, så det ble en kjapp løsning. Dessuten er demperen i veldig god stand. Kjente på de når jeg hadde de ute og alle var overraskende tighte. Bilen gynger ikke og de gjør jobben sin som de skal. Og, hvis de var dårlige ville vel bilen ha sunket fortere/mer? Skal forresten løsne alle foringene/boltene til foringene i understellet og stramme de igjen før jeg setter igang med firehjulskontrollen, mulig det hjelper litt? Ser for meg at de kan henge i mot iom at possisjonen dems er tilpasset originalt høyde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 Her tror jeg det har skjedd noe galt. Enten er det feilmontering eller feil på fjærer.Har montert Supersport på en annen E39 med originale dempere, og den ble en god del lavere. Både foran og bak lå dekket helt jevnt med buen. Det var det jeg så for meg også. Målte meg fram til at den ville bli omtrent kant i kant med dekket etter 5cm senk. Mulig jeg har montert feil, men kan ikke skjønne åssen. Har originalt bruksanvisning til fjærene/demperene foran og bak kan de vel egentig bare passe en vei i fjærgummien? Satte også org fjæra og supersport fjæra vedsiden av hverandre og det var betydelig forskjell. Og hvis jeg har montert feil må jeg ha gjort det på alle hjulene iom at den har lik høyde rundbaut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2011 Bilen er fortsatt veldig høy. Har kjørt ca 30 mil og det har nå gått 5 dager siden montering. Foran har den sunket en del, vil tro den er 2-3cm lavere enn originalt. Bak har den sunket veldig lite og er kun ca 1cm lavere enn originalt. Noen tips til hvordan jeg kan ha montert dette feil? Jobber som bilmekaniker og har byttet ørten fjærer- og dempere. Har aldri vært borti at det synker så lite. Har sørga for at fjærbeinet ligger skikkelig i bånn foran, så tror ikke det skal være noe galt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Det er normalt at dei originale fjærene har sunket endel fra før. Spesielt bak, så du vil ikkje få så stor forskjell bak når du senker. Eg senka bilen med 30/25 frå eibach, då blei bilen merkbart lavere framme, men like høg bak. Det var nok fordi bakfjærene hadde sunket endel iløpet av årene. Forresten har den sunket meir nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34bmw535i Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Jeg har senka min 535i 50/35 mm... Da bytta jeg både fjører og dempere til supersport fra gs Og den ble passe lav: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå