fullthrottle Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Heihei! Nå har jeg blitt PISS lei av at de høye bensinprisene i Norge gjør et svært innhugg i økonomien min, så nå skal det faenmeg konverteres til gass!!! Er det noen av dere som har vært borti konvertering av biler til gassdrift i utlandet? Har en 1997 540i som skal konverteres iløpet av sommeren, men det kommer ikke på tale å gjøre det i Norge med de syke prisene som det opereres med. fullthrottle
iittala Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Har du tenkt noe på godkjenning av ombyggingen? Fra 1.4.2009 ble det innført strengere regler for godkjenning som i prakis umuliggjør ombygging i 99 % (statistikk tatt ut av luften selvsagt) av tilfellene. Kravet i dag er at ombyggingen skal være typegodkjent. Det er nok fint mulig å kjøre lenge uten godkjenning, lønnsomt er det sikkert også, men jeg mener det er verdt å ha tenkt igjennom dette før man starter ombyggingsarbeidet. Kilde: http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegve ... ning+av+kjøretøy+ombygd+til+gassdrift.99379.cms Edit: Det ser ut som du kan få din gamle 540 godkjent, i hvert fall hvis denne informasjonen her stemmer. http://gastech.no/bilgass/hvilke-biler- ... onvertere/ Men denne informasjonen har jeg ikke funnet andre steder enn her.
fullthrottle Skrevet Juni 20, 2011 Forfatter Skrevet Juni 20, 2011 Hei! Har hatt en bil med gassdrift som har vært ombygd i polen, denne var det bare å dra til biltilsynet med og få den godkjent. Da sjekka de bare om slanger og etc. satt ordentlig, og at ingenting var sprukket, så var alt iorden! jeg klarer ikke å nå han jeg kjøpte den hos, så derfor lurte jeg på om det var noen andre her inne som har erfart og vil anbefale noen i utlandet som bygger om. Latvia eller Polen skulle visst være billigst.
oleo Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Hva er fordelene til gass fremfor Etanol? Det bør jo være virkelig mye å hente pr. mil når man tenker på invisteringskronene... Etanolkit koster 4500 og man sparer ca. 3,- mila. Samt økt effekt.
fullthrottle Skrevet Juni 20, 2011 Forfatter Skrevet Juni 20, 2011 Du sparer 3 kr. literen på etanol, jeg betaler 6 kr. literen for gass. Trenger jeg forklare nærmere? Det er max 10% effekttap på gass, det kan jeg leve med for å halvere drivstoffutgiftene!! Fortsatt ingen som har vært borti konvertering til gassdrift i utland?
oleo Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Det som da er interessant er hvor mange liter du bruker på mila... er det samme forbruk som ved bensindrift? Med Etanol går jo forbruket opp... derav "kun" 3,- mila i fortjeneste. Etanol koster 9,50 pr. Liter
iittala Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Men ble denne godkjent før 1.4.2009? Poenget mitt var at kravene er endret etter den datoen. Og de er endret som følge av et EU-direktiv, så jeg hadde ikke blitt veldig overrasket om det er færre som driver med dette i polen også.. Hei!Har hatt en bil med gassdrift som har vært ombygd i polen, denne var det bare å dra til biltilsynet med og få den godkjent. Da sjekka de bare om slanger og etc. satt ordentlig, og at ingenting var sprukket, så var alt iorden! jeg klarer ikke å nå han jeg kjøpte den hos, så derfor lurte jeg på om det var noen andre her inne som har erfart og vil anbefale noen i utlandet som bygger om. Latvia eller Polen skulle visst være billigst.
fullthrottle Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Skrevet Juni 21, 2011 Bilen ble godkjent i juni 2010. Fortsatt ingen som har erfaring eller kjenner til konvertering til gassdrift i utlandet? Driter egentlig en lang marsj i regelverket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå