Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Nå har jeg blitt PISS lei av at de høye bensinprisene i Norge gjør et svært innhugg i økonomien min, så nå skal det faenmeg konverteres til gass!!!

Er det noen av dere som har vært borti konvertering av biler til gassdrift i utlandet? Har en 1997 540i som skal konverteres iløpet av sommeren, men det kommer ikke på tale å gjøre det i Norge med de syke prisene som det opereres med.

fullthrottle

Skrevet

Har du tenkt noe på godkjenning av ombyggingen? Fra 1.4.2009 ble det innført strengere regler for godkjenning som i prakis umuliggjør ombygging i 99 % (statistikk tatt ut av luften selvsagt) av tilfellene. Kravet i dag er at ombyggingen skal være typegodkjent.

Det er nok fint mulig å kjøre lenge uten godkjenning, lønnsomt er det sikkert også, men jeg mener det er verdt å ha tenkt igjennom dette før man starter ombyggingsarbeidet.

Kilde:

http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegve ... ning+av+kjøretøy+ombygd+til+gassdrift.99379.cms

Edit:

Det ser ut som du kan få din gamle 540 godkjent, i hvert fall hvis denne informasjonen her stemmer.

http://gastech.no/bilgass/hvilke-biler- ... onvertere/

Men denne informasjonen har jeg ikke funnet andre steder enn her.

Skrevet

Hei!

Har hatt en bil med gassdrift som har vært ombygd i polen, denne var det bare å dra til biltilsynet med og få den godkjent. Da sjekka de bare om slanger og etc. satt ordentlig, og at ingenting var sprukket, så var alt iorden!

jeg klarer ikke å nå han jeg kjøpte den hos, så derfor lurte jeg på om det var noen andre her inne som har erfart og vil anbefale noen i utlandet som bygger om. Latvia eller Polen skulle visst være billigst.

Skrevet

Hva er fordelene til gass fremfor Etanol? Det bør jo være virkelig mye å hente pr. mil når man tenker på invisteringskronene... Etanolkit koster 4500 og man sparer ca. 3,- mila. Samt økt effekt.

Skrevet

Du sparer 3 kr. literen på etanol, jeg betaler 6 kr. literen for gass. Trenger jeg forklare nærmere? :)

Det er max 10% effekttap på gass, det kan jeg leve med for å halvere drivstoffutgiftene!! ;)

Fortsatt ingen som har vært borti konvertering til gassdrift i utland?

Skrevet

Det som da er interessant er hvor mange liter du bruker på mila... er det samme forbruk som ved bensindrift? Med Etanol går jo forbruket opp... derav "kun" 3,- mila i fortjeneste. Etanol koster 9,50 pr. Liter

Skrevet

Men ble denne godkjent før 1.4.2009? Poenget mitt var at kravene er endret etter den datoen. Og de er endret som følge av et EU-direktiv, så jeg hadde ikke blitt veldig overrasket om det er færre som driver med dette i polen også..

Hei!

Har hatt en bil med gassdrift som har vært ombygd i polen, denne var det bare å dra til biltilsynet med og få den godkjent. Da sjekka de bare om slanger og etc. satt ordentlig, og at ingenting var sprukket, så var alt iorden!

jeg klarer ikke å nå han jeg kjøpte den hos, så derfor lurte jeg på om det var noen andre her inne som har erfart og vil anbefale noen i utlandet som bygger om. Latvia eller Polen skulle visst være billigst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...