destroyy Skrevet Juni 20, 2011 Share Skrevet Juni 20, 2011 Kjøpte denne bilen for 3år? siden nå, den gang satt det en m20b25 med ymse m20b20 deler (innsug, lmm osv.....) Den gikk overraskende bra helt til regreima røyk dagen før skjærtorsdag 2009.... Jeg hadde jo allerede innhandlet en m30b34 av morty999 som egentlig skulle inn i min første e28 (dette var nr 3 på veldig kort tid...) Like etter jeg fikk den Skaffet meg billig mtech jeg fikk lakkert, det her var like før regreima røyk! Så da var det bare å kaste sammen alt av deler og skru den sammen... orket stillestående 2gir, men det likte ikke drivakslene.... Skaffet meg rondell d58 og gsperformance coilovers! Senket og fått på takgrind, dette var før skjærtorsdag 2010, kom meg til grensa så fortsvant skiltene i teknisk gitt Slik kjørte jeg problemfritt (hvis man ser bort fra x antall ødelagte bunnpanner...) til oktober 2010, da begynte byggingen av turbobil! Valgte å bygge sammen med min storebror, da det blir litt mer penger å rutte med Første vi gjorde var å ta litt rust å bygge bur, så stod motor for tur! Fant en motor tilsalgs på bimmers, stod litt nord for Trondheim (det ble en 18timers kjøretur t-r Drammen-Trondheim! etter jobb en fredag) Dette var en m30b34 med 745 grenrør og turbo, men like etter denne var innhandlet ble det et impulskjøp av morty999 gamle turbopreppa motor og den andre ble solgt.... 2 stk turbopreppa motorer hehe... Da det ble den nyeste innkjøpte motoren, trengtes det også grenrør.... fikk tak i grenrør av hendseth her som skulle bygge nytt pga større turbo. Mitt turbovalg ble en comp turbo fra krb. Angrer ikke! Satser på tidlig ladetrykk!! Litt div bilder under bygging! Bensinsystemet 530d kasse! skal tåle litt håper jeg 3" eksos fra downpipe som er 3.5" Skliplate trengs! Alt er gjort av brodern og meg (mest meg hahaha) Brodern har hvert flink å koblet datasprut, fargeblind og første gang han gjør det, eneste feilen var at han bomma litt på hvor syl 1 var.... Så litt specs på bygget for de som er interisserte Sitat fra salgstråd Motoren har alt nytt i registret, nye drev, kjeder strammer o.l H-profil råder veiv er fabriksny i 2004 og gått lite etterpå hele bunndelen er ballansert av motorteknikk e34 535 topp som er helt strøken med kvasskam Innsug ifra e34 535 pga større kanaler i topp (omsveiset med gasspjeld motsatt side) Alt av lagre,stempelringer er nytt, ny oljepumpe 9,5-10 i komp. Så smørbrødlista vi endte opp på! 1000cc omborra bosch dyser Aeromotive btr 15mm bensinrør ls1 coiler Autronic sm3 Arp bolter Cooperingpakning Hjemmemekka grenrør Comp turbo Tial mv-r wastegate 3.5" downpipe med 3" eksos og 1 demper Drivlinje og understell Omsveisa zf 530d kasse til å passe m30 motoren. (110mm hardy !!) Org diffsperre med 3.07 utveksling Gs performance coilovers e34 540 bremser rundt baut. e28 535 bakstilling med powerflex i travers og nye foringer ellers Div nytt i forstilling Hadde oppstart i helga og det svivde greit, sleit litt med tenning med mener vi har funnet feilen nå (finner vi ut neste gang han som kan autronic ut og inn kommer) " onclick="window.open(this.href);return false; (video av lyden med 3" eksos)Bremsinga er rett rundt hjørnet, og målet er å få brukt litt dekk på rudskogen 8-10juli!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 21, 2011 Share Skrevet Juni 21, 2011 Blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Juni 21, 2011 Share Skrevet Juni 21, 2011 Åssen triggerhjul/oppsett bruker du? 60-2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juni 21, 2011 Share Skrevet Juni 21, 2011 Her går ting riktig for seg ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2011 Åssen triggerhjul/oppsett bruker du? 60-2? Jeg bruker et org 60-2 hjul ifra m30b35 som er slipt ned til 3 tenner. Da autronic ikke er helt glad I 60-2 Fikk ikveld orden på tenninga, så nå sviver den som en drøm. Gav virkelig motivasjon så nå håper jeg clutchen dukker opp snart så en kan få kjørt litt før mapping ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Juni 21, 2011 Share Skrevet Juni 21, 2011 Det var det jeg tenkte å tipse deg om, men da er det jo greit. Slet sjøl lenge med 60-2, det funka dårlig. Har bygd til tre tenners hjul og Hallgiver, virker som det funker fint nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juni 22, 2011 Share Skrevet Juni 22, 2011 Snart liv i bilen igjen. Da er det vel ikke lenge før man får noen svart spor i asfalten på konnerud igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hi-Fi Lasse Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Respektabelt bygg av guttepjokkene da:) selvlærte begge to, imponert jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Like that:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 Blitt lovet clutch imorgen, så eneste som gjenstår er nytt motorfeste (redd det org kommer til å ryke, så litt føre var) og lage no festanordning til frontfanger og panser Ser ut som bilen vil rulle ut for egen maskin av garasjen tirsdag kveld / onsdag morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 Power Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Ser godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet August 1, 2011 Forfatter Share Skrevet August 1, 2011 Da har bilen hvert i benken, å det ble 460hk og 645nm på hjula @ 1kilo trøkk Strålende fornøyd, begrenset effekten litt da det kjøres med orginale stempler, men er helt klart rom for mer effekt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 fin effekt! Det der blir moro>) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 En bil som ikke eier feste allerede fra fabrikken... også så enorme krefter i tillegg. mama mia det må være en drøm å gi flatt i 4. gir på tørr asfalt. Regner med den bare smeller til og spinner seg bortover etter 4000rpm?? :D GØY!! herlig bygg! Skal du på rudskogen til helgen forresten? Kan jeg sitte på en runde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet August 1, 2011 Forfatter Share Skrevet August 1, 2011 Har desverre ikke fått prøvd den no skikkelig selv, brodern kjørte den hjem og med ladetrykk på kun 0.5 , da ei fjør i wastegaten må byttes (litt slapp). Angående rudskogen så vet jeg ikke, mulig jeg tar en tur lørdag hvis jeg får orker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå