Gå til innhold

Min e28 535 turbo "Der Panzerkreuzer" Snart sesong!


 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne bilen for 3år? siden nå, den gang satt det en m20b25 med ymse m20b20 deler (innsug, lmm osv.....) Den gikk overraskende bra helt til regreima røyk dagen før skjærtorsdag 2009.... Jeg hadde jo allerede innhandlet en m30b34 av morty999 som egentlig skulle inn i min første e28 (dette var nr 3 på veldig kort tid...)

Like etter jeg fikk den

s2bqvpn6rqpzjhz33amu.jpg

Skaffet meg billig mtech jeg fikk lakkert, det her var like før regreima røyk!

c7ckt187yse95myogtdx.jpg

Så da var det bare å kaste sammen alt av deler og skru den sammen...

0gl5x7516ill5e8xfaud.jpg

orket stillestående 2gir, men det likte ikke drivakslene....

z5xem5yza6xxigd0s0qt.jpg

Skaffet meg rondell d58 og gsperformance coilovers!

oq1mequhgqc67hp0zgak.jpg

Senket og fått på takgrind, dette var før skjærtorsdag 2010, kom meg til grensa så fortsvant skiltene i teknisk gitt :P

i4i5qjq5ht8ygdceur9o.jpg

Slik kjørte jeg problemfritt (hvis man ser bort fra x antall ødelagte bunnpanner...) til oktober 2010, da begynte byggingen av turbobil!

Valgte å bygge sammen med min storebror, da det blir litt mer penger å rutte med

Første vi gjorde var å ta litt rust å bygge bur, så stod motor for tur!

155966_10150097547516760_574211759_7804797_4887192_n.jpg

Fant en motor tilsalgs på bimmers, stod litt nord for Trondheim (det ble en 18timers kjøretur t-r Drammen-Trondheim! etter jobb en fredag)

165294_10150104416296760_574211759_7904981_6225615_n.jpg

Dette var en m30b34 med 745 grenrør og turbo, men like etter denne var innhandlet ble det et impulskjøp av morty999 gamle turbopreppa motor og den andre ble solgt....

2 stk turbopreppa motorer hehe...

166113_10150117795991760_574211759_8161636_4994521_n.jpg

Da det ble den nyeste innkjøpte motoren, trengtes det også grenrør.... fikk tak i grenrør av hendseth her som skulle bygge nytt pga større turbo.

Mitt turbovalg ble en comp turbo fra krb. Angrer ikke! Satser på tidlig ladetrykk!!

Litt div bilder under bygging!

196429_10150201983456760_574211759_8824298_6251251_n.jpg

Bensinsystemet

248071_10150258373821760_574211759_9286633_7723942_n.jpg

530d kasse! skal tåle litt håper jeg

252993_10150259020811760_574211759_9291957_3131255_n.jpg

227214_10150232522721760_574211759_9055334_174475_n.jpg

3" eksos fra downpipe som er 3.5"

264025_10150277983996760_574211759_9491365_6288764_n.jpg

249414_10150265745921760_574211759_9361625_6724793_n.jpg

Skliplate trengs!

247312_10150660788235548_853500547_19192940_6608439_n.jpg

Alt er gjort av brodern og meg (mest meg hahaha)

Brodern har hvert flink å koblet datasprut, fargeblind og første gang han gjør det, eneste feilen var at han bomma litt på hvor syl 1 var.... :P

Så litt specs på bygget for de som er interisserte :)

Sitat fra salgstråd

Motoren har alt nytt i registret, nye drev, kjeder strammer o.l

H-profil råder

veiv er fabriksny i 2004 og gått lite etterpå

hele bunndelen er ballansert av motorteknikk

e34 535 topp som er helt strøken med kvasskam

Innsug ifra e34 535 pga større kanaler i topp (omsveiset med gasspjeld motsatt side)

Alt av lagre,stempelringer er nytt,

ny oljepumpe

9,5-10 i komp.

Så smørbrødlista vi endte opp på!

1000cc omborra bosch dyser

Aeromotive btr

15mm bensinrør

ls1 coiler

Autronic sm3

Arp bolter

Cooperingpakning

Hjemmemekka grenrør

Comp turbo

Tial mv-r wastegate

3.5" downpipe med 3" eksos og 1 demper

Drivlinje og understell

Omsveisa zf 530d kasse til å passe m30 motoren. (110mm hardy !!)

Org diffsperre med 3.07 utveksling

Gs performance coilovers

e34 540 bremser rundt baut.

e28 535 bakstilling med powerflex i travers og nye foringer ellers

Div nytt i forstilling

Hadde oppstart i helga og det svivde greit, sleit litt med tenning med mener vi har funnet feilen nå (finner vi ut neste gang han som kan autronic ut og inn kommer)

" onclick="window.open(this.href);return false; (video av lyden med 3" eksos)

Bremsinga er rett rundt hjørnet, og målet er å få brukt litt dekk på rudskogen 8-10juli!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åssen triggerhjul/oppsett bruker du? 60-2?

Jeg bruker et org 60-2 hjul ifra m30b35 som er slipt ned til 3 tenner. Da autronic ikke er helt glad I 60-2

Fikk ikveld orden på tenninga, så nå sviver den som en drøm.

Gav virkelig motivasjon så nå håper jeg clutchen dukker opp snart så en kan få kjørt litt før mapping !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt lovet clutch imorgen, så eneste som gjenstår er nytt motorfeste (redd det org kommer til å ryke, så litt føre var) og lage no festanordning til frontfanger og panser

Ser ut som bilen vil rulle ut for egen maskin av garasjen tirsdag kveld / onsdag morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En bil som ikke eier feste allerede fra fabrikken... også så enorme krefter i tillegg. mama mia det må være en drøm å gi flatt i 4. gir på tørr asfalt. Regner med den bare smeller til og spinner seg bortover etter 4000rpm?? :D :D :D GØY!!

herlig bygg! Skal du på rudskogen til helgen forresten? Kan jeg sitte på en runde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke fått prøvd den no skikkelig selv, brodern kjørte den hjem og med ladetrykk på kun 0.5 , da ei fjør i wastegaten må byttes (litt slapp).

Angående rudskogen så vet jeg ikke, mulig jeg tar en tur lørdag hvis jeg får orker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...