Gå til innhold

Bytte fangere e60 til msport, vil ein få problem med pdc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved bytte av vanlig fanger og om til m fanger, vil ein få problem ved å flytte over pdc til den nye fangeren? Koding e.l etterpå?

Hørt nokon sei at sensorane må av og nullstilles?! Er det nokon som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Skrevet

Du må jo koble ut strømmene før du begynner..Er en gylen regel på nye biler det.

Si fra hvis du trenger hjelp da.Har nydlig montert sammen en E60 med full M5 fangere foran/bak,sideskjørt,sidespeil og skjermer foran.

Skrevet

nei sensorene eller noe koding trengs ikke, strømmen trenger heller ikke å kobles av, letteste er jo og bare skubbe forsiktig sensorene innover så *detter* de bak fangeren, så kan du bare trekke ut fangeren, men hver forsiktig så du ikke river i stykker ledningsnettet bak der det skal være festet til fangeren. Hatt av både front og bakfanger flere ganger og aldri fått noe problemer med pdc etter det.

Skrevet

Kompisen min jobber i stenshagen.Tror han veit hva han snakker om.Selv om ikke du for opp noen varsel lampe om at pdc systemet er i orden eller ei,så blir det registrert i systemet i bilen.De fleste her veit det at batteriet skal kobles vekk,når man skal fikle bort i el nettet på bilen.Trenger ikke det hvis man skal bytte en lyspære liksom.Men sånt som pdc sensorer er ting som ikke tåler all verdens makt eller juling..

Man skal faktisk registrere batteriet i systemet på nye bimmere ved evt batteri bytte..

Så hvis du ikke kobler ut batteriet ved jobb på bilen din Reef89,så er det på tide at du begynner å gjøre det..

Skrevet

Kompisen min jobber her og kompisen min jobber der, ikkje det som er poenget her, poenget her er at du må lese nøye før du svarer. Jeg skrev bla. at man trenger IKKE og koble av noe som helst ledningsnett for og skifte fanger, PDC sensorene TRENGER ikke og kobles av. !

(btw var no null feilmeldinger eller meldinger generelt da jeg skjekket p.g.a mistanke om asb feil systemet ca 27timer etter jeg tok på igjen fangeren)

Skrevet

Jeg veit ikke hvordan du skrur på biler.Men når jeg bytter en fanger med pdc sensorer,så liker jeg å dobbel sjekke at alt er greit,alt passer overens,at pdc hullene er like, rett og slett tilpasser alt,før lakk delen i det hele tatt er tenkt på.Mulig du er en utålmodig person som gjør en halvjobb,men jeg er ikke det.Liker å være treig og nøye på alt.Sånn nå avslutter jeg her.Jeg har delt min erfaring og tips med trådstarter.

Skrevet

Hvorfor skal det komme opp feilmeldinger på PDC sensorene, når du i realiteten ikkje gjør NOE med sensorene? Det eneste du gjør er å ta av fangerene, hekte PDC-sensorene forsiktig av fangeren FØR du drar av hele fangeren, og så setter du dei på dei nye fangerene. (du kommer til om du drar fangerene litt fram, så ser du hvordan PDC-sensorene er festet, og hekter de forsiktig av :) )

Eg har også skiftet mine fangere på E60, som Reef89 også har - og det er ingen problemer og ikkje vits i å koble ut strømmen / kode opp igjen PDC-sensorene eller noe annet dill ... Men for alle del, koble ut batteriet du, om du er redd for å få strøm :lol: ) - ps; men da må du mest sannsynelig inn på BMW verksted for å slette evt. feilmeldinger som dukker opp pga batteriet har vert utkoblet ............

Skrevet

Hm,lurer på hvem som er utdannet elektriker her jeg,ikke dere iallefall gutta..Så strøm er jeg iallefall ikke redd for.

Men gjør som dere vil.Jeg gjør det på min egen måte.Så da ender jeg her.

Skrevet

Koble ut batteriet på en E60/61 fører til du må få slett feilkoder.

Man kan koble fint bort PDC sensor uten det kommer feilkode. så lenge tenning er av over 15min. men så fort tenning blir slått på så får du feilkoder.

Det er stor forskjeld i mellom vanlig høyspent elektriker og bil elektriker

Skrevet
Hm,lurer på hvem som er utdannet elektriker her jeg,ikke dere iallefall gutta..Så strøm er jeg iallefall ikke redd for.

Men gjør som dere vil.Jeg gjør det på min egen måte.Så da ender jeg her.

Gjøre ikke har gjort det utallige ganger.

Jeg er no utdannet elektriker. Så du er ikke aleine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...