Arimanni Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 Heisann! Ser at min E34 sliter dekk på insiden så det synger etter! Og rekner med at det er foring i trailing armen som må byttes. Har 0 erfaring med dette, og lurte på om det var noen som kunne gi meg ein DIY eventuelt noen ideer. Rekner med eg må ned med heile jevelskapet, eller kan eg bytte det uten å ta det ned? Er nr 2 på bilde der. Kan det vere andre grunner til at den sliter feil? Takker for alle svar! Og tips om heimelaget verktøy for å få det til å fungere hadde vert fantastisk også!
S.Hafsmo Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Det der er nok en h*lvetes dritjobb. Det er enkelte på forumet som har produsert verktøy for å ta disse , men som regel kreves det at du har tilgang på dreiebenk. Evt. kan ta av hele svingarmen, brenne ut gummi, og sage av metallringen slik at den mister spennet mot godset, da skal det være en grei sak å banke den ut. Kan være at du får presset inn de nye i skrustikka, men der er det jo og mulig å stikke innom BMW med hele sjiten og be de presse på de nye foringene for en liten lapp. Søker du litt på google finner du flere måter å gjøre det på, men ingen er spesielt lettvinte.
Yngvejos Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Det letteste er nok å demontere armen, ta den med på et verksted og få dem til å presse ut og inn foringene. Men dette koster fort det samme som en verkstedpresse på biltema, så hvis du har plass til det, kan jeg anbefale en tur på tema å handle presse. Det kommer alltid godt med når man leker med biler.
Arimanni Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Hmmm, får vel finne fram verkøyet og sette igang... Far min har ikkje montert opp løftebukken i garasjen sin enda, så blir vel til å ligge på ei "hore" og skru til eg dauer. Presse har eg ikkje, men for 100 kr så får eg låne ei Noen som har forslag til noen ok billige dekk? 205/65-15, skal til Danmark/Tyskland/Nederland om 2 uker, så tenkt eg skulle plukke med meg nokre skikkelege dekk/felger der nede.
Arimanni Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Alt som kan ruste fast av deler har rustet fast der bak. Brukte to timer på å løsne boltene på drivaksling --> "bremseskive". Måtte knuse eit par muttere på foringene etc. Men det går fremover. Sliter litt med å finne bremserør på GS Bildeler, måtte vri det rundt eit par gonger - det som går ut på kalipteret. Noen som har delenummer?
winchester Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Tror ikke GS har bremserør individuelt til annet enn ABS-boksen og hjulsylinder, har hvertfall ikke funnet delenummer til noen av bilene jeg har søkt på. Er ikke dumt å kjøpe komplett kit fra Koed, så har du i tilfelle andre bremserør blir svekket av rustangrep i senere tid. Koster ikke mange lappene. Delenummer www10182 hos Koed, du legger det til ved å trykke på "Handlekurv", så taster du inn delenummeret og trykker enter. Du kan eventuelt kjøpe løst bremserør fra Biltema, som du kapper til og flenser opp selv med ett konverktøy om det haster. Kan vel heller ikke skade og ta en telefon til GS-Bildeler og høre om de faktisk har bremserør ferdig kappet og konet til bilen din, selv om det ikke ligger på nett.
Arimanni Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 Takk for det winchester! Skal ut på eit bilverksted der far min kjenner eigeren og få laget bremserør til den, er også ein liten prisforskjell på 350 kr hos koed og ein hundrelapp. Tar det samtidig som eg låner pressen og får byttet foringene bak der. Såg at den "delenummer 6" på bilde var litt småslitt, kva funksjon har den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå