amark5 Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 hei =) har en bmw 320d E-91.. når jeg i dag skulle låse den ved hjelp av den fjernstyrte sentrallåsen , så ville den ikke funke , heller ikke den på reservenøkkelen fungerer lenger.. så nå må jeg ta ut nøkkelen fra "tenningsnøkkelen" å låse den opp manuelt.... er det noen her som vet hva grunnen kan være til at dette har skjedd ?? og om det er en kostbar afferde å fikse ??? Håper på snarlig svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 mest sannsynlig bare sikring som er gåen. vanlig feil på e90 og e91. Du får ikke låst opp noen dører, men hører det klikker i låsen og det blinker i lysene? hadde samme feil på min. Husker ikke helt hvilken sikring det er, men ta av dekselet i hanskerommet så står det bakpå der. Tror det er standard 15A sikring. Bytt ut denne med en 20A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amark5 Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2011 Nei jeg hører ikke noen klikking å ser ikke at det blinker i noen lys heller..... rart det der, det skjedde bare sånn plutselig au.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 sjekk denne tråden http://bmwguiden.no/forum/viewtopic.php ... 78&start=0 jeg ville uansett ha sjekket den sikringen i og med at det er en vanlig feil. Får du låst opp bilen med knappen i dashbordet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amark5 Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2011 okei da skal jeg sjekke sikringene da jada er ingen problem å låse opp med knappen i dashbordet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 ok, hos meg var alt dødt. fikk bare opp førerdøren. Er ikke bare flatt batteri på nøkkelen da? har du keylees go? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amark5 Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2011 Da har jeg sjekka sikringene, eller dvs der jeg kjøpte bilen har de sjekka sikringene, å han sa at det var ingen som var i stykker... han mente at jeg skal prøve å bruke reservenøkkelen litt å se om det blei noen forandring da...... med keyless go , så har jeg det hvis det er det samme som å ha startknapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amark5 Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2011 jo det er jo batteri i den, men sånn som jeg forsto det så blei det lada opp når du satt den inn i tenninga....... forstå det den som kan .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 Hvis du har Keyless Go (eller Comfort Access), så kan du åpne dørene og starte bilen uten å ta fram nøkkelen. Hvis det er et felt med små riller oppå dørhåndtakene på framdørene, så har du Comfort Access. Og da er det ikke oppladbare batterier i fjernkontrollen, så du må bytte batterier en gang i blant. Det er i såfall et lokk på fjernkontrollen som du åpner, og der sitter det et vanlig klokkebatteri. (Enklest å åpne lokket hvis du tar ut metallnøkkelen først.) Vanligvis skal bilen si i fra når batteriet trenger å byttes, men det er ikke alltid det skjer. Edit: Mer i denne tråden: viewtopic.php?p=1975347#p1975347 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amark5 Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2011 jeg tror ikke jeg har noen av delene........ har vist noe som kalles smart key etter det jeg har forstått nå, å der kan jeg ikke se at det er noe lokk til et batteri heller, sjøl når nøkkelen er tatt ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 du har bare standard nøkkel ja. Hvis ikke sikringen er gåen aner jeg ikke hva det kan være... får som regel beskjed hvis nøkkelen er tom for strøm.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 Spørs om det kan være en modul som krangler (CAS?). Neste steg nå er vel å få tatt en diagnose på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå