Orjan Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 Denne er RÅ! Jeg har utrolig sans for alle slags "Lightweight" utgaver, og liker 4-dørs M3 utrolig godt, så dette er definitivt en bil for meg! I want it - BAD!! http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=548729 Construction / CosmeticsM3 "CRT" = Carbon Racing Technologies Limited production - 67 units Debuts new production process for CFRP (carbon fiber reinforced plastic) components Hood and bucket seats made from cellular carbon honeycomb Hood has strength of conventional steel hood, but at 1/4 of its weight. 50% weight saving over M3 aluminum hood. Frozen Polar Silver metallic exterior paint Melbourne Red metallic applications and special treatment for the BMW kidney grille Exclusive door sill strips, door panels and trim strips in aluminium grain structure Special Sakhir Orange and Black dual colored covers for the front and individual rear seats Alcantara-covered M steering wheel Powertrain / Performance 450hp @ 8,300 RPM 324lb-ft torque @ 3,750 RPM 180mph / 290kmh top speed 4,360 cc displacement 0-100km/h (0-62mph) - 4.4 seconds Sports exhaust system with extremely lightweight titanium muffler Bedplate crankcase construction in special aluminum-silicon alloy Individual throttle butterflies Knock control system with ion current technology Dynamically-optimized wet sump oil supply Body 3,483 pounds / 1,580 kilograms = [100lb (45kg)] lighter than standard sedan / [154lb (70kg)] lighter when equipment on board taken into account Proportion of car's weight over rear axle raised to 48.4% 7.74 lb-per-hp weight-to-power ratio 3.5 kg-per-hp weight-to-power ratio Wheels/Suspension 19-inch M light-alloy wheels in Y-spoke design 245/35 R 19 front tires and 265/35 R 19 rear tires Front and rear axle enhanced by rigid rear axle subframe Coilover suspension with individually adjustable dampers 6-piston fixed calipers with low-weight compound construction 378x32 mm front brake rotors / 380x28 mm rear rear rotors Stahflex brake lines Tech Sound-proofing configured specially for low-weight construction Two individual rear seats M DCT w/ Drivelogic Navigation System Professional BMW Individual High End audio system Alarm system with PDC sensors Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 "Limited production - 67 units" - Koster nok skjorta og litt til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2011 Koster visstnok 133000 €.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 Koster visstnok 133000 €.... Såpass ja, 1 million NOK uten norske avgifter... heia! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 ....men hvorfor i alle dager brukte de ikke coupeen med karbonfibertak? Tipper ikke BMW kommer til å reservere noen bilder for det norske markedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miklysa Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 Drømmebilen er en E90 M3.. Hvorfor i svarte vinner jeg aldri på skrapelodd??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 Lettvektversjon og fremdeles nesten 1600 kg. Er jo fremdeles en drit tung bil. Men tøff var den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 Kun slanket 45kg.. ikke mye å hoppe i taket etter. Men heftig bil da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå