egilkv Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Fikk for ca et år lyste airbag-lampen, med disse meldingene: 5 Zundkreis vom Gurtstraffer am Fahrer Airbag 16 Gurt Schalter Fahrer Airbag Nullstilte, men meldingen kom tilbake etter en del måneder. Nå ser det ut til å være permanent. Tar ut setet, og når jeg måler på kontaktene (etter å ha tatt ut kortslutningsbøylen) får jeg omlag 2 ohm - det virker vettig. Ikke tegn til dårlig kontakt, alle kontaktene er fine og hele og rene. Noen bryter på sikkerhetsbeltet på fører-siden er det ikke, bare to ledninger til beltestrammeren (pluss tre til varmen). Jeg vet det er et rep-sett til ledningene i setet, men for meg så virker det rart dersom ledningen er OK? Hva er det jeg ikke skjønner?
Aroid Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Airbag bryter er vell i airbag sentralen. Eneste måte å få fikset det på er å skift sentralen.
egilkv Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 5 Zundkreis vom Gurtstraffer am Fahrer Airbag16 Gurt Schalter Fahrer Airbag I hht. min skoletysk er vel Zündkreis en tennkrets og Gurtstraffer en beltestrammer, altså den svarte patronen med en wire ut av som sitter på beltelåsen, og strammer beltet ved kollisjon. Fahrer er jo sjåfør. Gurt Schalter er vel "beltebryter", som jeg tenker meg er en bryter i beltelåsen som finner ut om beltet er satt i eller ei.
egilkv Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Følger opp mitt eget innlegg: Fant på nettet en forklaring av feilkoder for "SRS-3" for 1993-1998 og der står det: 5 AIRBAG IGNITION CIRCUIT - PASSENGER SIDE - DEFECTIVE Så kanskje problemet mitt er at feilteksten ikke stemmer, og at det er i passasjersetet som problemet ligger?
Vannslangen Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Hvorfor legger du ikke inn engelske koder i carsoften din så de blir mer forståelige? Link til filene her (lett å legge inn) http://www.megaupload.com/?d=CQT2B429
Nilsen Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Bringer opp denne tråden da jeg får samme feilmelding på min, men får kun '16 Gurt schalter fahrer airbag.' Håper noen vet hva dette er, og om det er det trygt å bruke bilen en stund med denne feilen?
Aroid Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Bringer opp denne tråden da jeg får samme feilmelding på min, men får kun '16 Gurt schalter fahrer airbag.' Håper noen vet hva dette er, og om det er det trygt å bruke bilen en stund med denne feilen? Førerens airbag, setebelte bytte. Sjekk kontakten oppunder førersetet ditt Det er trykt å kjør ja. men airbag fungerer ikke vist det skjer noe
huldra66 Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Bringer opp denne tråden da jeg får samme feilmelding på min, men får kun '16 Gurt schalter fahrer airbag.' Håper noen vet hva dette er, og om det er det trygt å bruke bilen en stund med denne feilen? Noen som fant ut av dette problemet? får samme feilmelding i Carsoft på en E39 , men med BMWDIS så sier den bare AIRBAG failure code stored og en kan ikke lese feilmedingen??. Ser setekontakten er hyppig diskutert , så får ivertfall kikke litt på den MEN viss noen vet med sikkerhet Hilsen Terje
Baslek Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Hvis feilkoden er på beltestrammeren på fører/passasjer side er det nok sticket til den under setet, sticket kan se helt ok ut men fortsatt ikke ha kontakt, er jo ikke en stor signal spenning som måler om den er i orden, så det skal ikke mye spenningsfall til før den setter feilkode. Det som pleier å skje er at spennet på "metall koblingene" blir dårligt og det blir dårlig kontakt i sticket, klipp vekk sticket og lodd ledningene sammen, så går det nok bra. Før du klipper vekk sticket kan du jo se om feilkoden/varsel lampen forsvinner med å ta av sticket og benne litt på pinnene inni for så å sette det sammen igjen å se om problemet forsvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå