Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg da jaggu fått gjort litt i dag også gitt:) m50'n er på plass i bilen, men er IKKE helt fornøyd føler jeg.. det syntes nok ikke på bilde, men med e36 motorlabber og e28 535 motorputer sitter motor å kasse sjeft i bilen!! jeg får ikke inn 5. gir.. jeg har sammenlignet med en bil som en kompis av meg har, å motoren hans sitter liksom lavere i bilen hans uten at traversen er senket eller noe.. JA, JEG HAR PRØVD MOTORPUTENE PÅ ALLE MÅTER DET ER MULIG.. tips mottas!! :D :D

(m50b25 motor og m20b25 girkasse og komplett forstilling fra 90 mod. 325 med travers.)

5je7dbikziez9xdqxjav.jpg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg har liksom gjort som det står i denna m50 beskrivelsen, men med de motorlabbene fra e36 og motor puter fra 535 så peker liksom girkassa mot passasjersiden i bakkant og fram enden på motoren peker mot sjåførsiden, så hva er problemet da egentlig?? :? :?

er snart så jeg vurderer å lager egene motorfester å div så det passer litt bedre i bilen! slikt som det er i bilen min akkurat nå så måtte jeg også bruke skikkelig makt for å få montert girkasse festete også..

Skrevet

Du har to forskjellige valg av plassering for motorlabbene på blokka, er jo en mulighet for at du har brukt de fremmerste på ene sida og bakerst på andre sida.

Skrevet
hehe.. takker for tips vettu :) men lurer veldig på hvorfor jeg ikke får ting til å passe som det skal liksom :? :?

Tror kanskje du bør sjekke hva for hull i traversen du har satt motorfestene i, jeg syntes det ble riktig på min bil med å bruke de to ytterste hullene.

Jeg har vel å merke brukt de runde 535 festene og satt den siden som bolten er offset på ned(bolt i ytterste hull, styretapp i innerste hull).

Etter litt bedre lesing tror jeg trøbbelet er girkassen, jeg hadde også litt hokuspokus med m20 kassen på, mtp. at senterlinjen til motor og kasse er fra front på veiv og til utgående på girkassen, da når du er nødt til å ha girkassen på skrå, flyttes festepunktene til siden(mot fører i underkant av girkassen) pga avstanden fra senterlinjen til festeørene, da dette blir skrudd sammen vrir motor og kasse seg til siden i bakkant.

jeg ville gjort det letteste å skaffet meg en m50 kasse.

Skrevet

ok ok :) takker for tips :) jeg har liksom prøvd å sette motorputene på alle mulige måter og i forskjellige hull, men syntes liksom ikke jeg får det til å passe noe bra for det vett, men da får jeg nok bare prøve mer da :)

men så på bilen til en kompis som har samme motor i sin å hans motor syntes jeg nesten satt lavere i bilen enn min, noen som vet noe om dette?

jeg vil liksom ha et lavt tyngdepunkt i bilen også:)

Skrevet

Har ikke sett denne tråden før nå men denne skal jeg følge med på!! Stå på.. Ser veldig bra ut, ut med film når du har fått i den nye motoren!! :D M50B20 24v eller?? :)

Skrevet

takk takk :) den nye motoren er der allerede den :) sitter m50b25 i den gitt ;) venter på datasprut og bensinpumper så blir det nok start etter det!

• 3 weeks later...
Skrevet

Se her ja! :) Du har snart alt som trengs du nå? Bare å skru det dit? ;) Det stemmer det at det var stor forskjell på hvordan motor`n min og din står i forhold til hverandre. Snakk om flere centimeter i høyde :? Hehe :P

Skrevet

Noen som kjenner denne karen?

har kjøpt et ratt av han, men det dukker aldri opp liksom - og får ikke tak i ham på PM...

Noen som har mobilnummeret hans eller mailadressa hans?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...