bmw-Kristiansen Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Okei, nå begynner jeg å føle at jeg maser om denna bilen.. det er ikke uten grunn, siden det er noe feil støtt! Den har vært tungstarta. selv når den er kjørt med, så den er skikklig varm, å står i 10min, er den tungstarta. må kjøre litt på starter føre den kommer litt å litt også starter den... men nå vil den ikke i det heletatt.. tenkte det var matepumpa i tanken, å dit er det bare 5volt når jeg slår på tenndinga.. så satte strømm rett på fra et annet batteri. men den ville fortsatt ikke.. da tok jeg ut luftfilteret, å det ser jeg nå at skal byttes! prøvde da å starte uten filter, å da kom den, etter verdt.. det er nye glødeplugger, nytt dieselfilter og nytt batteri i den nå.. noen som har peiling på hvorfor den er så kje å få liv i?! takker for alle svar og forslag!
engen90 Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Er det ikke en ventil som skal sørge for at dieselen ikke renner tilbake i tanken når man stopper motoren? Virker jo som den sliter med og få opp diesel trykket i starten.
bmw-Kristiansen Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 ja, tyder på det.. men en ting jeg fant ut i dag.. hvis jeg gløder veldig lenge, altså helt til det knepper i gløderele, da er det ikke noe problem å starte den.. å det er nye glødeplugger på den..
SweetBMW Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 send pm til TRF-Racing. Han kan dissa motora i søvne.
bmw-Kristiansen Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Okei.. Er det bare å gløde lenge får jeg vel bare leve med det.. Kan det være dårlige returslanger? Hørte noe om dette..
SweetBMW Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Det som skejr med disse er at dieselpumpa begynner å lekke innvendig og kalrer ikke levere nok trykk. det renner tilbake igjen. se i diesel tråden til TRF så står alt der.
bmw-Kristiansen Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Tråden til TRF er konge! viewtopic.php?f=1&t=177720 det med at dieselen renner tilbake, ordnes dette greit med å sette en tilbakeslagsventil på dieselrøret fra tanken til dieselfilteret? og den tempføleren i toppen, er det denne føleren her det er snakk om?: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 3&type=new Del nr. 08 på den tegninga der..
Larsinnj Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Kompiss hadde samme problem i sin. Tungstartet og ekkel. Til han var det dårlig kontakt på jordinga mellom motor og rammevang. Stremte opp den så ble den.
bmw-Kristiansen Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Skrevet Juni 27, 2011 da skal jeg sjekke jordinga, bare for å ha gjort det.. noen fom veit om det er den føleren i inlegget to hakk opp det er snakk om?
bmw-Kristiansen Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Skrevet Juni 28, 2011 og i dag starter ikke bilen i det heletatt.. hva skjer med den?
bmw-Kristiansen Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Skrevet Juni 28, 2011 når skal fødepumpa på denne egentlig gå? jeg har ikke strøm til fødepumpa når jeg skrur på tendinga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå