Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, nå begynner jeg å føle at jeg maser om denna bilen.. det er ikke uten grunn, siden det er noe feil støtt! :evil:

Den har vært tungstarta. selv når den er kjørt med, så den er skikklig varm, å står i 10min, er den tungstarta. må kjøre litt på starter føre den kommer litt å litt også starter den... men nå vil den ikke i det heletatt.. tenkte det var matepumpa i tanken, å dit er det bare 5volt når jeg slår på tenndinga.. så satte strømm rett på fra et annet batteri. men den ville fortsatt ikke..

da tok jeg ut luftfilteret, å det ser jeg nå at skal byttes! prøvde da å starte uten filter, å da kom den, etter verdt.. :roll:

det er nye glødeplugger, nytt dieselfilter og nytt batteri i den nå..

noen som har peiling på hvorfor den er så kje å få liv i?!

takker for alle svar og forslag! :applause:

Skrevet

Er det ikke en ventil som skal sørge for at dieselen ikke renner tilbake i tanken når man stopper motoren? Virker jo som den sliter med og få opp diesel trykket i starten.

Skrevet

ja, tyder på det..

men en ting jeg fant ut i dag.. hvis jeg gløder veldig lenge, altså helt til det knepper i gløderele, da er det ikke noe problem å starte den.. :? å det er nye glødeplugger på den.. :lol:

Skrevet

Det som skejr med disse er at dieselpumpa begynner å lekke innvendig og kalrer ikke levere nok trykk. det renner tilbake igjen. se i diesel tråden til TRF så står alt der.

Skrevet

Kompiss hadde samme problem i sin. Tungstartet og ekkel.

Til han var det dårlig kontakt på jordinga mellom motor og rammevang. Stremte opp den så ble den. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...