Gå til innhold

FredrikWake's E36 Sedan - Rævkjørt s.48


Anbefalte innlegg

Hva skjer her om dagen da:)? Var innom google å søkte etter e36 us blink åsså kom et bilde opp av en e36 jeg falt for på bilder også klikket jeg inn åsså var det din:D

Haha, tøft :)

Siste som skjer er at jeg har fått kraftig frieksos etter et forsøk på å fjerne katalysator. Hadde ikke mulighet for å feste lambdasonden fant jeg ut av, og det var etter at vinkelsliperen laget et lite snitt i røret. La det hele på is inntil videre og surret med eksosbandasje og strammet til. Det fungerte helt til jeg skrapa nedi på en grusvei her om dagen og revnet bandasjen... Driver å leter etter decat eksos på nettet, men finner ingen som bare er fra downpipe til bakpotte.

Runda 160000km:

2012-11-26094540.jpg

Fikk pakke i posten her om dagen fra Bilnerden.no (Bra side!) Den inneholdt følgende:

2 stk. GTechniq Zero Scratch Microfibre Drying Towel 173,-

1 stk. Flex L3403 VRG Roterende poleringsmaskin 2.952,-

1 stk. Prickbort MAC 124 10 liter 335,-

2 stk. GTechniq Sprayflaske 34,-

1 stk. Bilt-Hamber Surfex HD 1 liter 80,-

1 stk. Flexipads 125mm Soft Backing Plate 170,-

1 stk. CarPro Iron X 1 liter 206,-

Har også gått til innkjøp av en Webasto thermo top T som muligens blir montert når jeg finner en bra ettermonteringsguide!

I tillegg er det litt kjøring på isbana her i lokalområdet :) Det er det desidert artigste med vinteren Salten-området :)

Legger ved stemningsbilde:

DSC_0842.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 740
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer en overaskelse på søndag'en...en hvit e30 på isbana? håper det :P

Det må bli :) Skal innover lørdag hovedsaklig, men spørs om det ikke blir søndag og!

Tøft bilde! Ossen er den webasto saken? Bensinvarmer? X)

Sirkulerer og varmer kjølevæska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble polering og voksing i dag! Julegave til meg selv ble Flex roterende poleringsmaskin, 3-stegs serien med poleringsmiddel og puter fra 3M, Swissvax Shield voks, IronX, Prickbort og SurfexHD avfetting.

Fikk testet alt sammen i dag :)

DSC_0800.jpg

Framgangsmåte forarbeid:

Gikk først over Prickbort avfetting som tar nesten alt av asfalt. Deretter avspyling og en grundig vask med bilshampo og vaskehanske. Brukte Meguars NXT Gen såpe og mikrofiber vaskehanske fra mekonomen. Grundig tørk av bilen med en tykk mikrofiberklut fra Bilnerden.no, før jeg begynte med clay for å fjerne absolutt alt som sitter fast i lakken. Sist, men ikke minst, masker alt av gummi og plast :)

Poleringen:

Begynte med grønn 3M, som er en medium grov rubbing. Denne ble påført på de stedene det trengtes mest. Hos meg ble det brukt på alt over sidelistene på dørene, unntatt de nylakkerte stedene (speil og begge bakskjermer). Denne er noe dritt å holde på med. Seig og støver mye, men er helt rått effektiv.

Etter rubbingen brukte jeg gul 3M over absolutt hele bilen, noen steder ble den brukt to ganger. Denne er lett å jobbe med, og fjerner mye hologrammer og kjørespor som kommer etter rubbingen.

Siste steg er blå 3M, som er en Ultrafin polish. Brukes for å fjerne siste rest av hologrammer og gir en ekstremt blank overflate. Denne er også veldig lett å jobbe med :) Ble brukt på panseret bare, fordi jeg så ikke behov for å bruke den på hele bilen.

Noen bilder før poleringen:

Lakken ser ikke så ille ut egentlig, da jeg er dødsnøye på hva som skal ha kontakt med bilen og hva som skal holde seg laaaaaangt unna.

DSC_0841-1.jpg

Liten skade som følger av spylervæske..

DSC_0843-1.jpg

DSC_0844-1.jpg

DSC_0847-1.jpg

DSC_0851-1.jpg

Underveis:

DSC_0856.jpg

DSC_0858.jpg

3M grønn tar det meste, men støver mye!

DSC_0859.jpg

Kjørte over Ebay-emblemet....

DSC_0860.jpg

Våtsliping før:

DSC_0862.jpg

Våtsliping etter en runde med 3M grønn (rubbing)

DSC_0865.jpg

Iron X på felgene. Ekstremt bra produkt!

DSC_0869.jpg

Etter polering:

DSC_0873.jpg

DSC_0875.jpg

DSC_0878.jpg

DSC_0879.jpg

Tid for voksing! Spent på holdbarheten :) Aldri testet swissvax før.

DSC_0881.jpg

DSC_0884.jpg

Sluttresultat :)

DSC_0888.jpg

DSC_0889.jpg

DSC_0892.jpg

DSC_0894.jpg

DSC_0896.jpg

DSC_0900.jpg

DSC_0902.jpg

2012-12-23204404.jpg

2012-12-23203848.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...