Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 740
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
I morgen blir det godkjenning av coilovers :) Har en 4hjulskontroll fra i høst, tror dere dem godtar den?

Sist jeg va på biltilsynet, sa dem at 4hjulskontrol va gjyldig i 6 månder

Sa at bilen har for det meste stått på vinterlagring, og da gikk det greit :)

Coilovers blir godkjent når jeg har vært på etterkontroll med bærekuler foran som var ødelagt.

I tillegg fungerte selvfølgelig ikke høydejustering på høyre lykt, så det må også fikses før han ville skrive alt inn i vognkortet :P

Skrevet

Dyrt for bærekuler da? :P Jeg må bytte styreledd og begge casterstag ellerno på min :P

Du har nå god tid i hvertfall, du har vel ut juli og august :P

Skrevet
Dyrt for bærekuler da? :P Jeg må bytte styreledd og begge casterstag ellerno på min :P

Du har nå god tid i hvertfall, du har vel ut juli og august :P

Fikk 1 mnd tidsfrist for å rette feilene, men det skal nok gå bare greit :)

Skrevet
Altså ut juli? :P

Nei, fra nå :P Altså 6 april.

Dette var ikke EU kontroll, var godkjenning av coilovers der kontrolløren fant slark i forstillinga :P Må fikse det før han ville godkjenne bilen.

Bestilte bærekuler på ebay idag. Ble vel ca 220kr for begge inkl frakt.

Kostet 900 på mekonomen :P

Skrevet

Ahaa, for det siste sifferet på nummerskiltet sier vel hvordan måned man skal inn på EU, så har man en eller to purre måneder etter det :P

Skrevet
Ahaa, for det siste sifferet på nummerskiltet sier vel hvordan måned man skal inn på EU, så har man en eller to purre måneder etter det :P

Stemmer :)

Skrevet

Dette var ikke EU kontroll, var godkjenning av coilovers der kontrolløren fant slark i forstillinga :P Må fikse det før han ville godkjenne bilen.

Husk du får komplett forstillingskit foran med endeledd, stabstag foringer ++ for 750 + frakt (1300kr inkl toll og frakt)

Slipper du å stresse med å bytte bærekulen, den er ferdig presset i armen ;)

Skrevet

Husk du får komplett forstillingskit foran med endeledd, stabstag foringer ++ for 750 + frakt (1300kr inkl toll og frakt)

Skulle akkurat til å si det :applause:

Skrevet

Fra ebay eller?

Får skiftet bærekulene på verksted for et par hundrelapper, så tror ikke det er nødvendig med komplett sett :)

Skrevet
Du fikk ikke krav om å vis 4hjuls kontroll etter bærkule bytte? vis biltilsynet er nokk trangsynt.. kan di krev det

Nei, fikk en etterkontrollseddel som skal stemples av et godkjent verksted eller dem sjøl :)

Skrevet

Dem sa forresten ingenting om noen 11cm kloss som mange sier at du må kunne kjøre over.

Reglene var at det skulle være innenfor TUV godkjenning og du skulle kunne klare å kjøre opp på bukken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...