Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg vurderer å kanskje kjøpe en s50b32 og putte i e30'en (89 mod, 4dørs 320i med 325i bremser som er borra og slissa), men har et par spørsmål:

1. Er det mulig å godkjenne?

2. Hvilke bremser trengs isåfall?

3. Kommer en e30 325i diff med 25% sperr til å sprenge? :P Edit: NÅR kommer den til å sprenge? :P

4. Hvordan er det å koble opp i forhold til 3literen? Tar gjerne den istedet for 3,2'en om det er mye styr :)

5. Er blokka lik m50? Slik at man kan den bruke guiden for å få m50 i e30 som ligger her på forumet

Ellers om dere vet om noe annet som er kjekt å vite før man begynner med noe slikt er det bare å rope ut :)

Mvh Rune

Skrevet

1. Ikke med de frambremsene.

2. Minimum 295mm fram bremser

3. Den holder nok en stund, men alt etter kjøringen din det. Det meste går i stykker med mye hering.

4. Mye godt likt. Startsperra er forskjellig, men det er plankekjøring. Til og med jeg fikk det til som aldrig har balt med bil el og i tillegg er fargeblind!

5. Blokka er lik M50 ja, så du kan bruke guiden med motorfester og slikt. Men motoren sitter ikke pent da. Det beste er å sveise om bunnpanna og travers slik at sumpen sitterp å baksiden av traversen. Med E34 bunnpanne så kommer sumpen så lavt at det er en risikosport i seg selv. Jeg vet at jeg hadde kakka kull i min for lenge siden om jeg hadde hatt bunnpanna som laveste punkt under bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...