Gulljenta Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Jeg lurer på om det går ann og kjøpe en brukt slik og bytte denne med den som står i bilen min? Må den kodes til bilen min igjennom ett BMW verksted eller trengs ikke det? Jeg har en 520i 93 modell. M20B50 motor med vanos... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Du kan kjøpe en brukt en ja, og du trenger ikke noe omprogrammering. Plug and play. Ett tips: Vær sikker på at den brukte hjernen du kjøper har nøyaktig samme nummer som den gamle. Veldig enkelt å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulljenta Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Du kan kjøpe en brukt en ja, og du trenger ikke noe omprogrammering. Plug and play. Ett tips: Vær sikker på at den brukte hjernen du kjøper har nøyaktig samme nummer som den gamle. Veldig enkelt å bytte. Tusen takk for svar Det var dette jeg også trudde, men ringte ett BMW verksted for å høre og de sa at boksen måtte kodes til bilen... Så derfor spurte jeg her om noen kunne noe om dette, for jeg ønsker ikke å bli lurt...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Jeg kan berolige deg med at dette har jeg gjort flere ganger, senest nå i vår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Et spørsmål, du sier du har en motor med M50B20 motor med VANOS. I følge TIS må denne kodes opp mot EWS, og DET gjør ikke BMW for deg. Bandit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Et spørsmål, du sier du har en motor med M50B20 motor med VANOS. I følge TIS må denne kodes opp mot EWS, og DET gjør ikke BMW for deg.Bandit? Hvis du kjøper ny modul, så koder de for deg. De koder ikke brukte ecu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Nei jeg vet jo de ikke koder brukte. Men det er det trådstarter spør om;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 E34 520i '93 har ikke EWS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Godt mulig. Jeg bare leste det som sto i TIS jeg. M50B25 med EWS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Kom ikke før 95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Ah greit da ere vel bare å bytte da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit Skrevet Juli 11, 2011 Share Skrevet Juli 11, 2011 Ah greit da ere vel bare å bytte da. Er nok det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulljenta Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2011 Har byttet den ut og det gikk kjempe fint... Men jeg har samme fel på bilen uansett om jeg har den nye i eller den gamle, bilen fusker enda på turtallet rundt 2500 til 3000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Dårlig(e) coil(er)? Tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulljenta Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2011 Jeg har byttet ut alle coiler jeg har og tatt diagnose på bilen før jeg byttet de ut, på den fant de ikke noen feil. Alle plugghetene er målt og funnet i orden. De sa på BMW at jeg kunne prøve det med coilene, men det hjalp ikke noen ting, så jeg tenkte kanskje det kunne vere DME'n som hadde en bug i systemet sitt. Kjøpte ny (brukt som var i orden) og satte den inn, men samme problem er der... Det er som bilen lugger når dette skjer, slipper jeg gassen så gir det seg eller om jeg gir mere gass... Har ingen fuskinger når jeg er under 2500 eller over 3000. Bilen går veldig bra utenom dette problemet så det er så irriterende at jeg ikke finner ut hva som er feil med den... urk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå