Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da hadde iallefall JEG utvilsomt forsøkt å fått på plass orginalt ledningsnett og ECU, da såvidt jeg vet finnes det vel en løsning på CAN-BUS / EWS problemene på disse nå..

Datasprut høres flott ut det, men funksjonaliteten til et orginalt sprut med tilhørende kaldstart, vanos styring, diagnose m.m. er en mye bedre løsning i min mening. Og jeg har hatt flere datasprut, og mapper de gjerne selv etter behov... Datasprut er ikke bare fryd og gammen. Ikke tryller det frem uante krefter heller.

Skal motoren være helt orginal (kammer, stempler osv) + ESS kit, så hadde jeg 100% sikkert gått for org sprut med ESS mapp.

Skrevet

Er klein på å legge inn bilder gitt :) har tatt noen da men :P prøve å legge de ut! Skal hente s54 hos han stakkars thomas i strømsta om et par uker, han har mye å gjør om dagen. Men det er jo på den tiden ess kitte kommer også etter hva de sa på ess. Har enda ikke funnet ut hva jeg skal gjøre med oljepumpen og ews og det andre. Men kommer vel på noe etter hvert. Tenkte å bruke 5trinns zf kasse fra s50. passer den? Hva slags svinghjul og clutch er bra å bruke? Noen råd?

Skrevet
kølher har ferdig kit til s54 så du kan kjøre org hjerne med canbus osv osv. koster rundt 18k mener jeg.

Kjøp det direkte fra UK. Men da MÅ du ha en fyr fra UK som kjøper det til deg.

Han Kølher ble forhandler rett foran nesa på oss. :evil:

Tror du kan kjøpe med pogramvare så dette kan mappes også. Vet der går en Z3 og en E36 fra Sverige i GT klassen med S54 og dette her. Mener Kølher har mappa og inst dette.

http://www.twinkam.co.uk/shop/article_S ... 3DSC210%26

Så burde du sveise om bunnpanna, eller modde torpedo veggen og E46/E36 travers til å passe på E30en.

Skrevet

den ecuen til kôhler, hvordan er det å bruke ess mappen på den? vil den gjøre sånn at jeg ikke trenger startsperre, den pedal greia å uten lysbryter ol... blir det akkuratt som en s50? skal den svensken ha 18000 kr for den hjernen når den koster 780 pund i england? kan jo reise ned å kjøpe å likavell billigere jo

Skrevet
den ecuen til kôhler, hvordan er det å bruke ess mappen på den? vil den gjøre sånn at jeg ikke trenger startsperre, den pedal greia å uten lysbryter ol... blir det akkuratt som en s50? skal den svensken ha 18000 kr for den hjernen når den koster 780 pund i england? kan jo reise ned å kjøpe å likavell billigere jo

Ja, men du MÅ få en fyr fra UK til å bestille den og sende ned motor el, for det bygger han om.

Jeg har prøvd å få kjøpt det av han på messa, men han sa vi måtte gå via Kohler.

Monter alt og start opp, dra til Kolher og mapp. Si du har kjøpt dette brukt i UK. Da kan han ikke klage :D

Du gir deg utpå noe som få, kansje ingen har prøvd på, så da må du nok feile og prøve en del selv.

Skrevet

hva må jeg bruke får å bruke vanelig el nett? kjøpe en e46 m3 å bare ta alt av ledningsnett å koble opp i min bil? da vil det jo være mulig å koble den opp til et diagnose program å få det til å stå e46m3. vet henrik bergmann har gjort dette. men hvordan er det med abs, MÅ jeg koble den opp?

Skrevet

Du trenger bare motornettet fram til hjernen. Letteste å billigste er å sende hjernen til tyskland og få vekk ews. så sende hjernen til ESS så legge de inn mappen fra 550 kitet ;)

Jeg har dette + hjerne om du er intrisert ;)

Skrevet

jeg får med komplett lednings nett til motoren, men hva må jeg ha med får å få det til å funke? kan noen skrive en komplett liste på hva som må til får å få s54 i e30? bare det elektriske altså!

Skrevet

Dette kan bli tøft. Men er det virkelig verdt dette ledningstyret og omprogramering av ditt og datt bare for og få vanos? Dette får du da ikke godkjent uansett så bilen blir neppe brukt hver dag året runt som bruksbil? Kjøp vanos block og datasprut mapp på e85 og få litt ekstra hk på kjøpet! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...