slados Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Hei. Tenkte bare å lage en liten info-tråd angående GS sitt rustfrie duplex eksosanlegg. Kjøpte dette anlegget fra GS for ca en uke siden,det er nå montert på bilen og det ble veldig bra både utseende og lyd sto til forventningene. Så til det negative:Hvis du ikke har tilgang til sveiseapparat,løftebukk og en som har litt mekkanikker fingre så glem hele greia. Greit nok at anlegget sikkert er produsert i kina på lisens av supersport men når det du kjøper skal være tillpasset bilmodellen og mer eller mindre skal være "bolt on" så skal det være unødvendig og bruke 6 timer med kapping av hovedrør pga feil vinkel inn på bilens eksisterende rør,kapping av alle eksosoppheng på potte pga feil plassering,feil vinkel på duplex rørbend (ikke 90 grader) samt generelt jævlig dårlig passform. Er ikke ute etter å henge ut GS men de kunne ha nevnt i salgsannonsen at noe moding må tas i betraktning.Er vel ikke alle som er eller har tillgang til kveldsåpent verksted og gode venner som jobber der.Har vel tatt en uke om jeg skulle ha ligget på garage gulvet med 10 cm klaring til bilens understell. Bortsett fra dette har jeg ingen problemer med å si at anlegget ser veldig bra ut hvis en gidder å bruke ytterligere tid og penger på et produkt som opprinelig koster nærmer 10 lapper.
BMWE39turbo Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Var redd for å lese noke sånt ja.. Nett bestilt samme anlegg, berre frå tyskland. Får sjå om det blir samme dritten her, er ikkje mulig for at du har fått et produkt som har gått litt "feil" under produksjon..?
slados Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Skrevet Juni 30, 2011 Skal ikke si 1oo prosent nei til det men når det er så grove avvik med tanke på oppheng,rørvinkler osv så ble ikke jeg imponert over det jeg kjøpte men du kan være heldigere en meg. I alle tilfeller så synes jeg at eksosanlegget blir sterkere og mer holdbart hvis de ulike delene sveises sammen kontra eksosklemmer i hopetall.Ser mer proft ut når ting er sveiset. Det jeg prøver å få fram som hovedpoeng er at de som selger disse eksosanleggene skulle ha opplyst litt bedre om at det kreves litt utstyr for å få dette bra.Dette kan medføre en stor ekstra utgift hvis en må sette bilen på verksted å betale timepris for monterin i tillegg til kjøpe-kostnad.Men det ligger kanskje litt i kortene også når en kjøper noe som bilen ikke var utstyrt orginalt med
LarsBMW Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Det synes jeg ikke. Noen stålrør til nesten ti tusen bør være bolt-on. Slik som du beskrev dette høres det ut som et anlegg man kunne gitt 1500 for på ebay.
bmwt Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 samme problemet med en kamerat av meg sitt. vi måtte varme det opp med skjærebrenner for å bøye til vinkler rett i tillegg til div. sveising. alt for dyrt i forhold til kvalitet
Polardego Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 Det er produsert i Tyskland, iallefall blir det satt sammen der. Ettermontert rustfritt eksosanlegg krever nesten alltid litt modifikasjon før montering, også disse fra Supersport. Hvordan jeg vet det? Jo, jeg har sett det med mine egne øyne når jeg besøkte Supersport sist...
BMWE39turbo Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 Litt modifikasjon er greit, og forventet, men sånn som er fortalt her, er det ikkje snakk om "litt".
Gravstein Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Eksos anlegg til nærmere 10 000kr SKALL vere bolt on etter min mening ! Har kjøpt mongoose, til ett hav med biler, der er 99% bolt on hver eneste gang. Prisen varierer mellom 5000 - 8000kr avhengig av bilmerket. Bare synd dem ikke lager så mye til Bmw.
SweetBMW Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Aldri to L'er i skal Men ja, det burde jo være bedre passform, er du sikker på at du fikk levert til riktig bil?
slados Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 Jepp er 100% sikker på det da jeg ringte til GS to ganger for å sjekke delenummer samt de opplysningene som fulgte med tuv-godkjenningen.Fikk bekreftet det av to ulike personer hos GS men de hadde ingen gode svar på hvorfor passformen var så dårlig. Må si meg enig i de kommentarene til denne tråden at et eksosanlegg til ca 10000 burde ha bedre passform.
gica Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 sorry om jeg spør folkens, men tar ikke svendsen eksos ca 12 000 kr for komplett rustfritt eksos med valgfritt endestuss ? Skjønner ikke hvorfor dere betaler så mye for ett anlegg som ikke passer 100% en gang. Er ikke ment som kritikk, bare lurer egentlig.
BMWE39turbo Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Visste sikkert ikkje at det var sååå dårlig passform når vi bestilte Har ikkje fått mitt endå så krysser fingra for at det ikkje er heilt elendig.. Men fekk et greitt tilbud fra et eksosfirma i oslo om at de kjøpte inn dette anlegget + monterte det for 7200 (samme pris som gs om eg ikkje tar feil) Men siden dette er igrunn laget til min type bil så kjøpte eg heller fra tyskland å sparte en tusenlapp eller to.. Men spørst å sjå om eg heller burde tatt en tur til Oslo ja..
slados Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 legger ut noen bilder etter ferdig montering.Kan være greit å se for de som vurdere å kjøpe duplex eksosanlegg.
BMWE39turbo Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Takk for bilder! Blir hvertfall ikkje styggere med 4 rør bak Kor du kjøpte diffuseren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå