G-RACING Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Likte løysinga di "Hardtop" Har ix bkf frå facelift, er ikkje denne lik din e34 M5 sin bkf? Ser ut som det er ein tidkrevande jobb på innsuget der, men blei rått resultat Er det rart med pedalsettet inne i bilen etter at du flytta det?
Hardtop Skrevet Juli 16, 2011 Skrevet Juli 16, 2011 Ja tror iX er lik E34 M5, ihvertfall sen generasjon iX. Tidlig modell var vel ikke dobbelmembran. Har ikke flyttet pedalene, bare innfestningen til bremsestaget på pedalen. Braketten som originalt står ut fra pedalen ble kappet av og sveiset fast inntil pedalen, som på bildene her.
G-RACING Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Aha, det er jo endå betre Blir nokk løysinga di som blir brukt. Takk for god info Har facelift modellen av ix bkf ja, ser vertfall lik ut. Ser at eg bør fjerne braketten som sitter i bakkant på den mot torpedo..
Hardtop Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Bort med braketten, og kort inn staget tilsvarende.
oddis Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Harald, nå er det på tide å få opp prosjekttråd her på bimmers!! Bilen din er altfor customisert til at den kan hemmeligholdes! Er jo rene salongbordet i smarte customløsninger til hjelp for hele E30-menigheten
Hardtop Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Kanskje jeg lager en liten en nå som ferien står for tur. Ellers er det jo stort sett stjålet ideer over en lav sko, og ikke akkurat Nasa-klasse over det jeg har gjort. Men takk for skrytet.
G-RACING Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Fant dette bildet via google. Nokken med erfaring på fjerning av bremsekraftforsterker til fordel dor denne? Evt kor man får kjøpt dette kittet? Var ikkje mykje info det sto om det..
JulianS Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Får litt hard pedal da men større bremser så hjelper jo det... Noen som har målt eksostemp på individuelle sylindre med omsveiset innsug? Innbiller meg at nr seks har litt høyere egt...
jorg1s1 Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=103829 http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1727616 Litt info
SSM Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Jeg hadde aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig tatt vekk BKF. Du kommer til å angre deg ihjel!
JulianS Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Har kjørt e36 iS uten bkf, var ikke noe problem det... Men må bruke litt kraft, får til gjengjeld bedre følelse i pedalen.. Og med staget montert lavere på pedalen så trur jeg det er greit
G-RACING Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Hmm..fortsatt usikker på ka eg skal gjere. Aller best hadde vert om ix-bkf kunne blitt brukt. Dog litt redd at sylinder nr 6 får for lite luft. Ser fleire bruka golf 1 7", men korleis er dette virkeleg med m3 kalipers, er pedalen veldig hard, eller er det no problem? (ja har spurt før) Det beste hadde nokk vert å fyrt i ei bestilling på karbon innsug for e30, men er redd biltilsynet ikkje går god for dette, samt at det er dyrt...
JulianS Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 At syl seks får for lite luft skal du ikke tenke på... Mer fart på lufta derimot, magrere blanding. Med mindre bkf så blir pedalen hardere (logisk). Bruker du kalipere med større stempel så blir pedalen mindre hard
oddis Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Sett på Golf forsterker og flytt den 5,5 cm inn mot fjærbeinet, slik som er populært i England. Titt f.eks i denne tråden, side 1 og 2: http://www.e30zone.net/modules.php?name ... c&start=25
SSM Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Hmm..fortsatt usikker på ka eg skal gjere. Aller best hadde vert om ix-bkf kunne blitt brukt. Dog litt redd at sylinder nr 6 får for lite luft. Ser fleire bruka golf 1 7", men korleis er dette virkeleg med m3 kalipers, er pedalen veldig hard, eller er det no problem? (ja har spurt før) Det beste hadde nokk vert å fyrt i ei bestilling på karbon innsug for e30, men er redd biltilsynet ikkje går god for dette, samt at det er dyrt... Har du planer om å bruke bilen på vei, da ordner du til med bremsekraft forsterker. Når jeg hadde de orginale E30M3 kaliperene på min så var pedalen stein hard og man følte hele tiden at man kjørte en bil med dårlige bremser. Dette er med 7" Golf 1 og orginal E30M3 master cylinder, det er vel samme som vanlig E30. Hvis du ser på innsuget dit nå, så er det allerede smalere ved cylinder nr 6. Når jeg sveisa om så var det ikke mye smalere det ble rundt nr 6. Jeg lagde en bue som var formet som bremsekraft forsterkeren. Jeg har funnet carbon innsug på Ebay.de som er laged for å bruke sammen med Ix BKF. Det koster +-8000 ink. frakt. Nå sisst jeg var å leita etter det så fant jeg det ikke. Ellers så har jo R.Andersen her på forumet også Carbon innsug til desse motorene. Klarer du å finne deg en BMW 2002 Turbo/Tii bremsekraft forsterker så må du kun modifisere dette litt for å gå klar enden på master cylinder. Den 02 bkf tilsvarer va en 10" for den er dobbel membran. De er relativt dyre desverre, jeg har funnet er par på Ebay. Det jeg sier her med å gjøre klaring for enden på master cylinder kan unngås ved bruk av en Audi 80/90 master cylinder. Jeg kjøpte en flett ny sånn på Ebay, men den passa ikke. Det gikk an å skru den fast på BKF, men stanga bunna inni master cylinder. Men det er en som skal passe. Har sett et par prosjekt tråder med folk som har brukt en slik, men ingen av de kan finne et konkret delenummer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå