jorg1s1 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg har 7" Golf BKF sammen med 25mm hovedbremsesylinder og svære 6-stempla kaliptere. Ikke kjørt bilen enda, men tror de store kalipterene gjør at bremsepedalen skal bli ganske passe. BKF går klar innsug med 5mm spacer på sjåførsiden. Uten spacer ligger den så å si helt inntil, men det går - så det er ca 5-7mm klaring nå. Med omtrent stumme motor og girfester (Polyurethan 95A), skal ikke motoren flytte særlig på seg. Modde innsuget har aldri vært noe tema for meg, tilter heller motoren bittelitt. Det beste er selvfølgelig å flytte BKF mer mot siden, angrer egentlig på at jeg ikke har gjort det.
SSM Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 For å ha motoren skeivt i bilen er jo veldig optimalt.... Nå er ikke 5mm så mye, noen tilter den jo 15mm
jorg1s1 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Har ikke sagt det er optimalt, men ser på det som en bedre løsning enn å drive å modde innsug. 5mm har ingen betydning uansett, isåfall bør man også slutte å kjøre på baner med helling/høydeforskjell osv. Kjører jo med S54 bunnpanne og oljepumpe, ikke M50 som andre gjør - så smøringa er bra nok
SSM Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg kjører heller ikke M50 bunnpanne på min, det skal heller ikke G-Racing heller gjøre 5mm spiller liten rolle som du sier.
G-RACING Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Mykje gode tips her Alt butter vel i at alle løysingane det her er snakk om, har fordelar og ulemper uansett. Spørsmålet er om ein vil unngå "lite luft" på sylinder nr 6, eller ha litt hard pedal. At sylinderen får for lite luft, har eg lite tru på er eit problem. Han sålangt ikkje høyrt om problem med det. Å gå for golf 1 bkf med å flytte denne og pedal 5cm, som engelsmennen, meiner eg blir for mykje arbeid, for store inngrep i torpedoen, og likavel får ein feelingen av hard pedal som er flytta mot venstre. Vil heller bruke arbeidstimane på å modde innsuget mot ein ix bkf som hardtop viste til bilder tidlegare, og då få optimal bremsekraft. Ser ut til at dette ikkje er så veldig innvikla å få til, og på samme tid får ein fint resultat, så blir nok dette eg går for Ang 2002 tii, så fant ein slik ein på ebay her om dagen. Pris rundt 1500 kr, så var ikkje så dyrt det. Det var "buy now" pris. Problemet er berre at denne annonsa er ute. Om det blir kjøp av ein slik ein, slepp eg nokk inngrep på torpedo, så får følge med om det ikkje kjem ein ny ein til salu
G-RACING Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Forresten, må vel kappe i innsug sjøl om ein brukar 2002tii bkf? Etter det eg ser er den også 7" diameter, så må vel evt flytte innfestinga på torpedoveggen, også med denne..
bjornar-a Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 ser dere snakker om s54 bunpanne? har ikke den sumpen på samme plass som s50? også lurer jeg på hvorfor det ikke går ann og modifisere selve BFK'n? har aldrig åpnet en og sett hvordan den er bygget opp?
Hardtop Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 ser dere snakker om s54 bunpanne? har ikke den sumpen på samme plass som s50? også lurer jeg på hvorfor det ikke går ann og modifisere selve BFK'n? har aldrig åpnet en og sett hvordan den er bygget opp? Sumpen er bak traversen ja. Det er derfor man må sage bunnpanna i fillebiter.
bjornar-a Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 åja. kjekt og kjenne noen som kan sveise Alu da jeg har planer om og få plassert motoreni e21. så blir ikke helt likt men tror mye må gjøres på samme måte
SSM Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 ser dere snakker om s54 bunpanne? har ikke den sumpen på samme plass som s50? også lurer jeg på hvorfor det ikke går ann og modifisere selve BFK'n? har aldrig åpnet en og sett hvordan den er bygget opp? Sumpen er bak traversen ja. Det er derfor man må sage bunnpanna i fillebiter. Huff da....
Hardtop Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 ser dere snakker om s54 bunpanne? har ikke den sumpen på samme plass som s50? også lurer jeg på hvorfor det ikke går ann og modifisere selve BFK'n? har aldrig åpnet en og sett hvordan den er bygget opp? Sumpen er bak traversen ja. Det er derfor man må sage bunnpanna i fillebiter. Huff da.... Mangler det noe?
SSM Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Hvis du tar den lippa (skøyten) som er på traversen og kapper den bort. Så sveiser du rett inn der, slik at traversen blir helt flat i bakkant med en fin sveisesøm der. Da kommer du i hvert fall 1.5cm nermere, og da går du muligens klar pickupen der. Så må du huske å utvide panna med tilsvarende det som er kappa bort, eventuelt mer. Min er utvidet på venstre side, tar nå 8l olje.
Hardtop Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Ja, jeg angra litt på det at jeg ikke barberte traversen. Fikk enda bedre klaring bak etter at jeg også flyttet motoren en drøy centimeter bakover. Sveiset på en beholder på siden, samt tilpasset skvalpeblekk med enveisventiler. Har 2-3 dl mer volum enn originalt. Hadde jeg gjort det om igjen, ville jeg også brukt 3,2 bunnpanne og pickupsystem ettersom det er en del mindre arbeid som skal til. Dette er noe jeg gjorde i fjor vinter, og det har fungert knirkefritt på både gate og bane i sommer.
BMW-MB Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Mister man ikke effekt/hk med å kappe innsuget ? går det nokk luft sil sylinder 6 ?
bjornar-a Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Jeg har 7" Golf BKF sammen med 25mm hovedbremsesylinder og svære 6-stempla kaliptere. Ikke kjørt bilen enda, men tror de store kalipterene gjør at bremsepedalen skal bli ganske passe. BKF går klar innsug med 5mm spacer på sjåførsiden. Uten spacer ligger den så å si helt inntil, men det går - så det er ca 5-7mm klaring nå. Med omtrent stumme motor og girfester (Polyurethan 95A), skal ikke motoren flytte særlig på seg. Modde innsuget har aldri vært noe tema for meg, tilter heller motoren bittelitt. Det beste er selvfølgelig å flytte BKF mer mot siden, angrer egentlig på at jeg ikke har gjort det. du sier her at motoren din har på håret klaring uten spacer. har du 7" BFK i org plassering og 535 mottor puter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå