Gå til innhold

e30 s50 bremsekraft forsterker..??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 7" Golf BKF sammen med 25mm hovedbremsesylinder og svære 6-stempla kaliptere. Ikke kjørt bilen enda, men tror de store kalipterene gjør at bremsepedalen skal bli ganske passe. BKF går klar innsug med 5mm spacer på sjåførsiden. Uten spacer ligger den så å si helt inntil, men det går - så det er ca 5-7mm klaring nå. Med omtrent stumme motor og girfester (Polyurethan 95A), skal ikke motoren flytte særlig på seg. Modde innsuget har aldri vært noe tema for meg, tilter heller motoren bittelitt. Det beste er selvfølgelig å flytte BKF mer mot siden, angrer egentlig på at jeg ikke har gjort det.

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har ikke sagt det er optimalt, men ser på det som en bedre løsning enn å drive å modde innsug. 5mm har ingen betydning uansett, isåfall bør man også slutte å kjøre på baner med helling/høydeforskjell osv. Kjører jo med S54 bunnpanne og oljepumpe, ikke M50 som andre gjør - så smøringa er bra nok

Skrevet

Mykje gode tips her :) Alt butter vel i at alle løysingane det her er snakk om, har fordelar og ulemper uansett. Spørsmålet er om ein vil unngå "lite luft" på sylinder nr 6, eller ha litt hard pedal. At sylinderen får for lite luft, har eg lite tru på er eit problem. Han sålangt ikkje høyrt om problem med det. Å gå for golf 1 bkf med å flytte denne og pedal 5cm, som engelsmennen, meiner eg blir for mykje arbeid, for store inngrep i torpedoen, og likavel får ein feelingen av hard pedal som er flytta mot venstre. Vil heller bruke arbeidstimane på å modde innsuget mot ein ix bkf som hardtop viste til bilder tidlegare, og då få optimal bremsekraft. Ser ut til at dette ikkje er så veldig innvikla å få til, og på samme tid får ein fint resultat, så blir nok dette eg går for :)

Ang 2002 tii, så fant ein slik ein på ebay her om dagen. Pris rundt 1500 kr, så var ikkje så dyrt det. Det var "buy now" pris. Problemet er berre at denne annonsa er ute. Om det blir kjøp av ein slik ein, slepp eg nokk inngrep på torpedo, så får følge med om det ikkje kjem ein ny ein til salu :)

Skrevet

Forresten, må vel kappe i innsug sjøl om ein brukar 2002tii bkf? Etter det eg ser er den også 7" diameter, så må vel evt flytte innfestinga på torpedoveggen, også med denne..

Skrevet

ser dere snakker om s54 bunpanne? har ikke den sumpen på samme plass som s50? også lurer jeg på hvorfor det ikke går ann og modifisere selve BFK'n? har aldrig åpnet en og sett hvordan den er bygget opp?

Skrevet
ser dere snakker om s54 bunpanne? har ikke den sumpen på samme plass som s50? også lurer jeg på hvorfor det ikke går ann og modifisere selve BFK'n? har aldrig åpnet en og sett hvordan den er bygget opp?

Sumpen er bak traversen ja. Det er derfor man må sage bunnpanna i fillebiter. :-)

9i6h76t7bjj01x385c76.jpg

y3bd15jwgmpnkbd28ush.jpg

Skrevet
ser dere snakker om s54 bunpanne? har ikke den sumpen på samme plass som s50? også lurer jeg på hvorfor det ikke går ann og modifisere selve BFK'n? har aldrig åpnet en og sett hvordan den er bygget opp?

Sumpen er bak traversen ja. Det er derfor man må sage bunnpanna i fillebiter. :-)

9i6h76t7bjj01x385c76.jpg

y3bd15jwgmpnkbd28ush.jpg

Huff da....

Skrevet
ser dere snakker om s54 bunpanne? har ikke den sumpen på samme plass som s50? også lurer jeg på hvorfor det ikke går ann og modifisere selve BFK'n? har aldrig åpnet en og sett hvordan den er bygget opp?

Sumpen er bak traversen ja. Det er derfor man må sage bunnpanna i fillebiter. :-)

9i6h76t7bjj01x385c76.jpg

y3bd15jwgmpnkbd28ush.jpg

Huff da....

Mangler det noe? :-)

Skrevet

Hvis du tar den lippa (skøyten) som er på traversen og kapper den bort. Så sveiser du rett inn der, slik at traversen blir helt flat i bakkant med en fin sveisesøm der. Da kommer du i hvert fall 1.5cm nermere, og da går du muligens klar pickupen der.

Så må du huske å utvide panna med tilsvarende det som er kappa bort, eventuelt mer. Min er utvidet på venstre side, tar nå 8l olje.

Skrevet

Ja, jeg angra litt på det at jeg ikke barberte traversen. Fikk enda bedre klaring bak etter at jeg også flyttet motoren en drøy centimeter bakover. Sveiset på en beholder på siden, samt tilpasset skvalpeblekk med enveisventiler. Har 2-3 dl mer volum enn originalt.

Hadde jeg gjort det om igjen, ville jeg også brukt 3,2 bunnpanne og pickupsystem ettersom det er en del mindre arbeid som skal til.

Dette er noe jeg gjorde i fjor vinter, og det har fungert knirkefritt på både gate og bane i sommer.

ux71scmyrazyy2sn3tb6.jpg

0brzu4mqewem6zpjq6f9.jpg

  • 6 months later...
  • 8 months later...
Skrevet
Jeg har 7" Golf BKF sammen med 25mm hovedbremsesylinder og svære 6-stempla kaliptere. Ikke kjørt bilen enda, men tror de store kalipterene gjør at bremsepedalen skal bli ganske passe. BKF går klar innsug med 5mm spacer på sjåførsiden. Uten spacer ligger den så å si helt inntil, men det går - så det er ca 5-7mm klaring nå. Med omtrent stumme motor og girfester (Polyurethan 95A), skal ikke motoren flytte særlig på seg. Modde innsuget har aldri vært noe tema for meg, tilter heller motoren bittelitt. Det beste er selvfølgelig å flytte BKF mer mot siden, angrer egentlig på at jeg ikke har gjort det.

du sier her at motoren din har på håret klaring uten spacer. har du 7" BFK i org plassering og 535 mottor puter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...