Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har luftet , og det ikke kommer varme......så er det ofte slik at du ikke har luftet godt nok , eller det er veldig lite kjøleveske i systemet ditt...

Men for å få tips , er det som andre sier lurt med biltype... å lufte e34 er ikke det samme som å lufte e39....

e34 12 ventiler luftes på annen måte enn 24 ventiler.....eksempelvis

:-)

Skrevet

M20 motor har lufte skrue på thermostat huset

M40(2,3og4)/M50/2og4) har på radiatoren på kjølevanns tanken og inngående slange på radiator

Men det som er trikset på alle bmw motor er.

Fyll først kjølevann på inngående slange på radiatoren til den blir full.

åpne lufte skruen og fyll tanken full.

Start motoren og ha full varme i bilen

Kjøre trykk luft nedi tanken og etterfyll etter vært med kjølevann til det kommer vann ut av lufte skruen av seg selv.

Har du byttet vannpumpe eller thermostat?

Skrevet

Det er en 525i e34. altså en m50 motor, så det er ikke en lufteskru på termostathuset. Det er kunn en på radiatoren. Temperaturen står veldig fint, men det er varmen jeg sliter litt med ;s. Skal jeg prøve og få luftet mer?. Har byttet vannpumpe og termostat ja :)

Skrevet

Aroid: Ja det har aldrig kommet varme i bilen. Han jeg kjøpte den hos hadde aldrig hadd tenningen på bilen engang siden den egentli skulle være til delebil. Så driver og setter den sammen nå :).

Skrevet
Aroid: Ja det har aldrig kommet varme i bilen. Han jeg kjøpte den hos hadde aldrig hadd tenningen på bilen engang siden den egentli skulle være til delebil. Så driver og setter den sammen nå :).

Men motoren har normal temp?

Vist du har det så er varmeapperat megnet ventilen defekt

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...