Gå til innhold

M52B20 fra E39


Joffen92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei du.

Hvis du har en 2000 mod motor så har du en dobbelvanos motor med kode TU i tillegg. Slik at du ikke kjøper en enkel Vanos motor ved en feiltakelse. De passer ikke om hverandre.

Jeg har en 2.8 liter dobbelvanos motor som mangler deler fra innsugsspjeldet, noen koblinger er klippet av ledningsnettet , eksosmanifolier, starter og dynamo. En typisk byttemotor. Dette er deler som du har fra din gamle motor. Jeg tror at motoren kommer fra en 5 serie, men er ikke 100% sikker. Du har i alle fall bunnpannen i tilfelle den må byttes om. Motoren ble tatt i innbytte. Vet ikke nøyaktig km.stand da han jeg byttet motoren med ikke klarte å få tak i nummeret til opphoggeren i Sverige som motoren kommer fra. Men den ser ut til å være kjørt lite, siden motoren er så ren og fin. Tipper at den er gått mellom 100 og 150.000 km.

Motoren kan selges for 8.500 kr som den står nå. Det går fint å bruke din 2 liter hjerne på 2.8 motoren, men den vil ikke ha full ytelse. Men uansett mye sprekere og med betydelig mer bunndrag enn 2 liters motoren. Jeg kan senere være behjelpelig med å få tilpasset hjernen din til denne større motoren. Med N54B30?(330i/530I) innsug, spjeld og manifoiler er det mulig å få ca 230 hk ut av denne motoren.

Der er ikke mange slike motorer for salg, og det er en gunstig oppgradering når du uansett må få tak i ny motor.

Jeg bor i Stavanger, men er i Østerrike nå. Er hjemme 12. juli.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...