tomasbaj Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Hallo! Tenkte å legge ut bilder og slikt etterhvert, men lurer på hvordan jeg skal få bilen til å starte etter ombygging. Hjernen vil vel lete etter automatkassa og når den ikke finner den så nekter den vel å starte? Brukeren S.Hafsmo her på forumet viste meg et bilde av noe lasking en gang, men jeg skjønte ikke så mye av det hehe. Nå har ombygginga kommet noe lenger og jeg syns kanskje det er påtide å gjøre meg litt mer kjent med akkurat dette Er det noen der ute som kan gi meg en detajlert beskrivelse av hvordan man gjør? Er det mer å tenke på enn selve ombygginga? Er det bare å tute og kjøre etter at man har lasket (hvis man må det da)?. Må vel lufte bremsesystemet også kanskje? Kanskje et dumt spørsmål men er ingen ekspert på området Har søkt litt rundt på forumet her etter det jeg spør om men har ikke funnet noe som er passende. Mulig jeg er blind? mvh tomas
Emberlandz Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Heisann tomas! En kompiss av meg bygde nettop om sin e34 540 fra automat til manuell med 530 v8 kassen, han bygde alt rett over uten å gjøre noe spesielt. Ikke noe lasking eller noe. Det har fortsatt ikke opstått et eneste problem til nå ihvertfall. Har hørt fra en del andre folk at du skal laske for å lure hjernen til å fungere på rett måte men jeg er ikke noe ekspert selv. Forteller bare av egne erfaringer
tomasbaj Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 hmm ok får bare vente og se på svarene jeg får her inne, ellers så får jeg bare starte og se når tiden er inne og ta det derfra
baremats91 Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 hallo, jeg har også bygget om en sånn motor til manuell, jeg måtte ikke laske, det trenger man kun om det er startsperre på bilen. jeg kappet bort alt av ledningsnett til automaten, brukte E39 M5 svinghjul, E39 535 clutch og girkasse, motoren startet med en gang, mangler kun å koble opp kabler til ryggelysbryteren så er min helt klar. har man ikke startsperre på bilen trenger man ikke laske for at styreenheten skal fungere ordentlig heller pga automat styreenheten er kun parallell koblet inn på motorledningsnettet og 3-4 signal ledninger inn på motor styreenhet som kun gjør at automat styreenheten kan lese av motorturtall osv
tomasbaj Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 ....mangler kun å koble opp kabler til ryggelysbryteren så er min helt klar...... Med det samme du nevner det, hvordan går man frem da?
baremats91 Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 det er jeg ikke sikker på enda, har ikke kommet så langt enda må hvertfall finne koblingsskjema og finne kablene for ryggelys i motorledningsnettet
tomasbaj Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 Fant en lenke som kan komme til nytte, men er fortsatt åpen for forslag )) viewtopic.php?f=11&t=62798&start=30
tomasbaj Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Skrevet Juli 3, 2011 Men baremats91: ...har forsåvidt startsperre på min da men har ikke brukt den siden jeg kjøpte bilen...trenger vel fortsatt ikke laske da? Har forresten byttet ut kasettspillern med en mer moderne en også hehe Anyone?....
baremats91 Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 mener original startsperre som er på alle biler etter 93-94 mener jeg, om du har ettermontert startsperre, altså sånn brikke du setter nedi en mottaker så kan du bare koble bort hele den
tomasbaj Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Skrevet Juli 3, 2011 Hakke det se...altså er ikke ettermontert..da må jeg vel laske likevel da? F***
gkw89 Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 jeg hadde også automat M60-motor, starta med engang uten tull og tøys samme delene som "baremats91" brukte
tomasbaj Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Skrevet Juli 3, 2011 Ok bare vente og se da...håper jeg slipper kødde med det:-p
tomasbaj Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Jaja da er bilen ferdig ombygget. Var endel rustne skruer etc som det tok tid å få løs men slapp å laske noe som helst da. Syns egentlig det er litt rart da bilen har startssperre men like greit å la være:) Har dog dukket opp en annen case. Kjøpte en racing clutch fra spec i USA pga videre planer med motoren og nå vil den ikke skikkelig i gir. Problemet dukker kun opp når bilen står stille, og det er kun 1te, 2dre og revers som er problemet. Trodde første det var pga luft i systemet men etter både å ha lufta, bytta hovedpumpe(i og med at det ikke syns på utsiden hvis denne lekker), slavesylinder, prøvd forlenge stang fra pumpa til girkassa etc men ingen ting hjelper - i lengden. Nærmere forklart så blir bilen bra igjen en liten stund, før den igjen faller tilbake til gamle synder. I og med at den blir bedre med det samme så må jeg vel være på rett spor? Er dette et hydraulikk problem? Har jeg for dårlig hovedpumpe i forhold til den nye clutchen? Noen som vet råd? Virker ikke som om clutchen slipper helt...trodde også det kunne være synkro ringer i girkassa men det vil jeg tro er utelukket pga at den jo blir BEDRE, før den igjen blir "værre" og da er det vel ikke noe mekanisk... Hmm....
540is Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Prøv en slavesylinder med mindre diameter. Har vært borti liknendes tilfelle der det var problemet. Mindre diameter= lengre slag
tomasbaj Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Prøv en slavesylinder med mindre diameter. Har vært borti liknendes tilfelle der det var problemet. Mindre diameter= lengre slag Ja ok skal prøve det også Et sted må jo feilen ligge...skal prøve bytte ut slangen mellom pumpene også...den er litt vridd og ser heller ikke helt bra ut...kan hende det er en liten luftlomme der inne? wish me luck
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå