Gå til innhold

Hva bør jeg betale for lakkering av panser og f.skjermer?

Share

Anbefalte innlegg

Har abnormalt store mengder steinsprut på panser og framskjermer. Har faktisk aldri sett så mye på en bil før. Sansynligvis har forige eier polert bilen med farge før han solgte, så jeg så ikke at det var så mye når jeg hentet bilen:(

Anyway, har bestemt meg for å lakkere dette, og lurer på hva dette normalt koster? Er ikke mange lakkverksteder å velge i her dessverre. Fikk et anslag per tlf på 7000-10000, da medregnet at det må slipes ned før lakkering. Er dette en grei pris?

Skal innom to verksteder for takst på mandag, så da satser jeg på at jeg får mer eksakte priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått hentet inn noen konkrete tilbud:

Lakkverksted 1: 6000,- + moms for panser og f.skjermer. 10000,- + moms inkl framfanger

Lakkverksted 2: 10000,- + moms for panser og f.skjermer. 14000,- + moms inkl framfanger

Lakkverksted 3: 5000,- + moms for panser, f.skjermer og framfanger!

Dagens lærdom: Det lønner seg å ta ringerunden. Nå sparer jeg nesten 10000,- på å velge lakkverksted 3 (ligger på Kapp i Oppland).

Merk at disse prisene er inkl nedsliping av delene grunnet mye steinsprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bra dette blir vet jeg ikke, da jeg ikke kjenner noen av de spesielt godt. Men "Svigerbror" som er biloppretter har brukt de en del med godt resultat, så til den prisen velger jeg å ta sjangsen.

Blir ikke snakk om demontering med unntak av frontfanger.

Jobben kommer til å bli gjort i August, så jeg skal prøve og huske på å fortelle hvordan bilen blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei

Jeg syns også at det er litt merkeligt at lakkerer syns det ble bra.Er det ikke du som skal syns at resultatet er bra?

Mange ganger henger priser sammen med resultat men selfølgeilgt ikke alti.

Fargeforsjell kan alti ungås viss en er en dreven lakkerer DVS at viss en legger ny farge helt til enden av framsjermen så skal det mye til for at fargen er helt lik,man kan stoppe å dusje ut den siste lille biten på sjermen forutsatt at det ikke er steisprut der.man kan også ta med dørene å flekke ut på disse DVS at man legger farge litt ut på døren å klarlakk på hele.

Men til 6000+MVA tviler jeg på at det er gjort,fargeforsjell er noe av det som er skikkeligt utfordrene for for en lakkerer.Viss en vannsliper en dør å kun legger klarlakk på vill det se ut som det er fargeforsjell på døren.Men man har da polerings maskin som er et uenværligt verktøy i lakkerings bransjen.

Håper du blir fornøyd selv :-)

Eirik nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...