///MoePower Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Skrevet Desember 21, 2011 Nå er endelig kjøpekontrakt på E24'n i orden! Så da er det bare å vente på transport, får sannsynligvis bilen i begynnelsen av januar en gang. For de som syns det er jævlig å vente på vanlige pakker, prøv med en hel bil.. Skulle gjerne hentet den selv, men syns det er litt feil årstid å kjøre tyskland-nordnorge i en 27år gammel bil. Det følger ikke med vinterdekk heller så da måtte jeg ha ordnet meg nye dekk i tyskland + flybilletter, bensin, mat og evt overnatting.. Regner man på hva en slik tur hadde kommet til å koste er det plutselig ikke så dyrt for biltransport lenger, så slipper man jo bl.a også å risikere og stå fast X antall mil hjemmefra med en bil man har fått feil på osv..
Pedi Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Jeg har hentet endel biler fra Tyskland med bilfrakter, og du gjør lurt i å få den hjem med lastebil. Blir myyyye billigere...
///MoePower Skrevet Desember 24, 2011 Forfatter Skrevet Desember 24, 2011 Det tviler jeg ikke på, Pedi. God jul foresten! Det har ikke blitt gjort så mye med bilen de siste dagene men jeg har tatt fri hele romjulen, så tenkte å prøve å få gjort noe med den da. Har riktignok lovet meg selv bort til diverse andre ting, men må bare prøve å få satt av litt tid til bilen også. Sommeren 2012 skal den tross alt være på veien igjen!
Glema Skrevet Desember 24, 2011 Skrevet Desember 24, 2011 Blir spennende å se mere til nybilen God Jul
Pedi Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 Det tviler jeg ikke på, Pedi. God jul foresten! Det har ikke blitt gjort så mye med bilen de siste dagene men jeg har tatt fri hele romjulen, så tenkte å prøve å få gjort noe med den da. Har riktignok lovet meg selv bort til diverse andre ting, men må bare prøve å få satt av litt tid til bilen også. Sommeren 2012 skal den tross alt være på veien igjen! I know the feeling. Men morro at du har mål om 2012, det gleder meg. Jeg syns du gjør en fantastisk jobb til nå, og gleder meg til å se samme perfeksjonisme bli utført på resten av bilen...
///MoePower Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Skrevet Desember 25, 2011 Det spørs.. Bilen er ganske ille mtp rust og har vært sveiset og tuklet med både av tidligere eiere og meg selv som 16 åring for en del år siden. Bilen skal holdes i drift så lenge det lar seg gjøre, men skal det bli full restaurering må man nesten finne seg et bedre karosseri å gå til verks med. Noe som gjør akkurat dette karosseriet litt verdt å ta vare på er vognkortet, ellers er det ikke så fryktelig mye å ta vare på.. desverre.. Skal E23'n bli 100% må den skjæres i bortimot like mange biter som E21 din. E24'n skal jeg derimot gå litt grundigere til verks med tenkte jeg, hvis det er noen trøst..
///MoePower Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 God Jul og Godt Nyttår folkens! Siden det nå er 01.01.2012 har 745'n blitt veteranbil! Jeg fikk ikke gjort noe med den i romjula og har heller ikke tatt noen interessante bilder. Men har et "gammelt" bilde av hvordan bilen har stått de siste 3-4mnd nå: Mimre, mimre: Det er ikke ofte man ser biler med bussratt og sjarkpanel kjøre på bane.. Jakken var forøvrig bare en gimmick, den andre jeg hadde med meg var gjennomvåt.. ^^ De siste to bildene er fra sommeren 2009.
challenger Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Grattis med E24'en. Håper å se den til sommeren! Kommer du til å betale ut skiltene før den fyller tretti, eller blir det røde skilter i første omgang? Fin jobb du legger ned i 745 din også
///MoePower Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Skrevet Januar 2, 2012 Takk! Jeg har ikke bestemt meg for hvorvidt den skal registreres i 2012 eller ikke, det må jeg se litt ann. Først og fremst skal den bare vinterlagres, men så blir det nok prosjekttråd etterhvert. Holder du til i Tromsø du også? Har du bilder av E24'n din noe sted?
challenger Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 Har nylig flytta hit og bilen blei vinterparkert før den avgjørelsen var tatt, men planen er at den skal hentes så snart det er føre for å kjøre den oppover på sommerdekk. Orker ikke tanken på sommer uten den for hånda Har ikke bilder av den her, bilen er laksesølv og i tilnærmet originalt look.
Riberto Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 Artig at 7'ern har blitt veteran da! Min ble også det nå, så da er det utsikter for skilt
///MoePower Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 Nå, etter 1,5mnd venting og mange telefoner er endelig E24'n her! De siste dagene har vært veldig lange for meg så tidligere i dag ringte jeg til transportselskapet for å høre hvor sekseren egentlig befant seg hen. Jeg fikk da til svar at bilen stod i Narvik, at den var fri for strøm, ikke startet og at ikke engang startbooster hjalp. Det var ifølge dem ikke håp om å få den til Tromsø i dag så dagen i dag har for min del vært ganske tung, uvitende om hvorfor bilen ikke startet.. Men like før kl. 4 mens jeg drev og pakket sammen verktøyet mitt på jobben ble jeg oppringt av transportselskapet igjen, de kunne da fortelle at bilen min befant seg bakpå en transportbil på tur til Tromsø! Jeg fikk telefonnummeret til sjåføren og beskjed om å ringe til ham for å avtale nærmere angående utlevering, det var da jeg fikk gladmelding om at han bare var ca 20minutt unna. Når jeg fortalte hvor jeg jobbet og at det var dit jeg ønsket bilen levert ble også sjåføren ganske happy, siden han tilfeldigvis hadde med seg flere biler (nybiler) som også skulle leveres på jobb hos meg. (win/win situasjon!) Ganske riktig, 20-30 minutter senere svinger det en trailer med masse biler bakpå inn på området, han kunne fortelle at han hadde fått start på bilen i Narvik og kjørt den for egen maskin opp på planet, det var bare veldig lite bensin på tanken så han hadde måtte fylle litt for å få start på den. Batteriet var fortsatt dødt så jeg måtte hente startbooster for å få start på den, men start fikk jeg og jeg fikk selv lov til å rygge den ned av planet. Det var da jeg fant ut at den jo egentlig er ganske lav, for det måtte ekstra ramper til for å få fronten til å gå klar av rampen.. Deretter ble bilen kjørt inn på verkstedet på jobb hos meg hvor jeg har hatt den oppe i løftebukk for inspeksjon og den ser faktisk meget bra ut under! Sålangt har jeg ikke funnet noe rust på bilen under og i hjulhusene, men det er noen rustbobler utvendig på et par av skjermene (i hjulbue-området) som må tas før det får utvikle seg. Motor og gir ser tørt og fint ut og motor går pent, såvidt jeg kan se ryker det ikke av den heller. Alt i alt er jeg fornøyd med kjøpet, selv om det jo er litt småplukk her og der. Den er tross alt syvogtyve år gammel så 100% strøken kan man vel ikke forvente at den er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå