bmwtussan Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Gratulerer. Lurer litt på om det ikke var den bilen jeg så tidligere i januar på en biltransport på tur fra oslo mot drammen.
///MoePower Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 Det er ikke utenkelig, den har vært en tur innom drammen også før den kom nordover hvertfall. Bilder tenkte jeg derimot ikke på, men skal prøve å få tatt noen. Akkurat nå står bilen varmt og godt inne på verkstedet på jobb, skal prøve å få tak i nytt batteri til den iløpet av morgendagen.
NBCustom Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 tøft, men jævlig irriterende uten bilder:P skal du også begynne med sånne nærbilder/teasere nå a:P
joachim sørlie Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Hey, ikke diss teaser bilder a! Men gratulerer med endelig ny bil da! Var morro og høre du mø nesten sende meg et bilde på mobilen nå syntes jeg!
///MoePower Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 Tok noen bilder av den på morgenkvisten i dag, men glemte jo selvfølgelig igjen kameraet på jobb.. tøft, men jævlig irriterende uten bilder:P skal du også begynne med sånne nærbilder/teasere nå a:P Takk for at du satte meg på ideen.. Ingen helhetsbilder av bilen før langt ut på sommeren!
///MoePower Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 Nå har jeg skiftet batteri i bilen, den starter og går helt nydelig! Jeg måtte fylle litt bensin på den siden den begynte å harke litt, har latt motoren gå seg varm og temperaturen ser stabil ut, peilet alle væskenivåer etc. Nå gjenstår det bare å legge om til vinterhjul (tilhørende 745'n) så skal jeg hente ut prøveskilter til den, slik at jeg får prøvekjørt den litt før den blir satt til vinterlagring. Jeg har også tittet litt mer over bilen i dag og den slutter ikke å forbause meg med hvor utrolig bra den er i karosseri, motor, interiør osv. Den har som sagt noen rustblemmer utvendig på hjulbuene og det er littegranne fargeforskjell enkelte steder, den er tidligere del-lakkert men det ser ikke ut som det har vært pga kollisjon eller andre større skader. Alt elektrisk ser ut til å fungere, bortsett fra kjørecomputeren og (den originale!) kasettspilleren, så det mangler tydeligvis strøm eller noe til de to tingene. Det kan kanskje ha en sammenheng med at batteriet var fullstendig dødt når den kom, at den har ladet ut/ødelagt batteriene i instrumentpanelet eller lignende? Vel, finner nok ut av det etterhvert.. Bilen ser ikke ut til å ha vært vinterkjørt særlig mye av tidligere eiere, det fulgte ikke engang med vinterdekk. En annen morsom detalj er jo at askebegrene ikke ser ut til å ha vært i bruk før, de er rene og pene fremdeles. Jevnlig stemplet servicehefte frem til litt utpå 2000 tallet fulgte med bilen, flesteparten av stemplene var fra autorisert BMW verksted. Senkesettet som står på bilen består av koni dempere og H&R fjærer som ser forholdsvis nytt ut, dette står oppført som godkjent i det tyske vognkortet hvor også M6 frontleppen og felgene som står på bilen står skrevet inn.
///MoePower Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 Nå sitter jeg i E24'n og skriver, har prøveskilter på den i går, i dag og i morgen. Alt ser ut til å fungere bra, den er veldig fin å kjøre osv Her føler jeg meg hjemme!
bmwtussan Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Kos deg i "ny" bilen. Og server oss gjerne noen bilder, når du klarer og rive deg løs fra førerstolen.
///MoePower Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 Skal prøve å få til noe før den kjøres til vinterlagring i morgen
E30_Dale Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Gratulerer med grom E24! Kule biler det:-) Skal den beholdes original eller?
///MoePower Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Skrevet Februar 5, 2012 Nå er E24'n vasket og satt til vinterlagring. Har kjørt over 50 mil med den i helga og svidd av +/- 70 liter 98 oktan, bilen har fungert feilfritt. Jeg skulle ta noen bilder av den etter at den var vasket og slikt men da var jo selvfølgelig kameraet tomt for strøm så det ble det ikke noe av. Det har vært rundt 15 minusgrader og vind her i helgen så forståelig nok har jeg ikke vært så sugen på utendørs photoshoot heller, men ett og annet dårlig bilde av skitten bil har det jo blitt. Skal tømme kameraet litt senere og se om ikke det blir update her.
///MoePower Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Teaser med sommerhjula på, uten senterkopper.. Interiør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå