Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer så mye med en nydelig Bmw klassiker til! :)

Har du lagt noe planer for denne da?

Blir aut kassa beholdt, eller skal du bygge om til manuell her og?

Skrevet

Takker :)

Jeg har planer om å bygge den om til manuell etterhvert men det skjer nok ikke over natten.

Førsteprioritet med den nå er å få ordnet opp i det som er av småplukk her og der, jeg har også litt lyst til å gi den et nytt strøk lakk siden det likevel må tas litt hjulbuerust. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvorvidt jeg kommer til å beholde originalfargen eller ikke, det er jo en del arbeid å lakkere innvendig og i motorrom osv hvis jeg skal skifte farge. Den skal holdes så original som mulig forutenom senk og felger, eventuelt turbo, det blir for meg et kose/sommerbil prosjekt. Noe som står høyt på listen over gjøremål er å få farget opp igjen interiøret i originalfargen, bøffelskinnet skal jo egentlig være nesten sort (anthrazit) men det har falmet MYE siden 85' og er derfor veldig lyst i fargen. Vipper man ned midtarmlenet bak ser man tydelig en "strek" i skillet mellom inn og utsiden.

Det skal lages egen prosjekttråd om E24'n etterhvert, nå først skal jeg få E23'n opp å gå igjen. :)

Det er den av de som blir trimme/lekebil-prosjektet mitt siden karosseriet dens ikke er så bra.

Jeg kunne godt tenkt meg å bygd grombil av E24'n også, men så uskrudd som den er har jeg ikke hjerte til å "ødelegge" den.

Skrevet

Beklager dårlige bilder og ikke minst SKITTEN bil etter transport fra tyskland osv..

Men det er da bedre enn ingenting, bedre bilder kommer..

På de øverste bildene hadde jeg akkurat mottatt bilen, man skimter litt en rustboble i høyre forskjerm.

31012012307.jpg

Fargen er Hennarot, syns det er mye orange-skjær i den i forhold til f.eks Zinnoberrot.

31012012308.jpg

31012012305.jpg

CIMG2088.jpg

Ikke så forskrekkende høy km-stand til å være en 27 år gammel bil.

CIMG2089.jpg

Rent og pent under bagasjeromsmatten, reservehjulet ser ut til å være originalt.

CIMG2069.jpg

CIMG2071.jpg

Motorrommet ser 100% originalt ut, men trenger nok litt "detailing" som de så fint kaller det.

CIMG2073.jpg

Innkjøringprosedyren står fremdeles på en klistrelapp i frontruten.

CIMG2163.jpg

Diverse interiørbilder:

CIMG2144.jpg

CIMG2147.jpg

CIMG2153.jpg

CIMG2117.jpg

CIMG2116.jpg

CIMG2118.jpg

CIMG2119.jpg

CIMG2120.jpg

CIMG2123.jpg

CIMG2124.jpg

CIMG2128.jpg

CIMG2127.jpg

Her ser dere hva jeg mener med at interiøret er falmet, slik skal fargen egentlig se ut:

CIMG2132.jpg

Det er veldig vanlig for Anthrazit bøffelskinn å falme på denne måten.

CIMG2133.jpg

Når seter og dørsider blir farget opp igjen i originalfargen etterhvert, blir det nok lekkert!

CIMG2131.jpg

CIMG2136.jpg

CIMG2168.jpg

Det er som dere ser litt å ta tak i med denne bilen også.

Men den er et veldig bra utgangpunkt for å få strøken syns jeg. :)

• 2 weeks later...
Skrevet
Oh yeah!

Nå er M102'n tilbake i 745'n igjen..! 8)

Gleder meg å høre :applause: , men ble jo "litt" skuffa her på morraquisten når jeg fikk se at du hadde en oppdatering - og ingen bilder... :wink:

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...