Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nice, veldig artig lesing! Men du tror ikke du kunne detaljert litt mere ang. oppkobling av sprutet? Veldig nysjerrig på slikt sjø og har veldig lite erfaring med det. Har ikke noen bilder av koblingskjema som du kan legge ut da? ;p Sikkert lest det før, men hvilket sprut har du igjen?

Mvh

Håkon

Edit: Fant ut at det var Vipec V44?

Skrevet
Vipec v44 ja.

Er første gang jeg kobler datasprut selv, det er ikke så avansert når man først går igang. Det er godt forklart i manualen hvordan det skal kobles og slikt.

Vipec manualen finner du her:

http://www.vi-pec.com/techdata/Vi-PEC_Manual.pdf

Okei, men er ikke så godt kjent med de forskjellige sprutene, er dette en av de værsting sprutene? Gode sprut til en M30 turbo generelt om du vill ha ut noen hest?

Mvh

håkon

Skrevet

Utrolig pene biler. Ser ut som de har kommet i rette hender :)

Var stor forskjell på fargen på ditt anthrazit buffelskinn og mitt. Kom det i flere nyanser, eller har det falmet så mye?

Trenger du forresten ett sportsratt likt det i E24'en din? Har ett liggende som har ett løst sting. Tenkte på E23'en etc.

Om du skal plukke ut spilleren i E24'en din, så rop ut. Leter etter en slik en. :)

Skrevet
Okei, men er ikke så godt kjent med de forskjellige sprutene, er dette en av de værsting sprutene? Gode sprut til en M30 turbo generelt om du vill ha ut noen hest?

Det finnes garantert noe som er bedre, v88 f.eks, med støtte for flere sylindere og funksjoner enn v44. Jeg har hørt mye bra om vipec så jeg tror det skal være et ganske bra sprut, det er ikke mange årene siden det kom på markedet heller så det er jo et forholdsvis "nytt" sprut i forhold til endel annet. Det ser veldig brukervennlig ut både å koble og mappe, og har støtte for endel ekstrafunksjoner som kan være kjekke å ha. Bl.a har det en funksjon som heter quicktune som skal gjøre det enklere og raskere å grovmappe, så kan man heller bruke litt mer tid på finjusteringer i etterkant. Jeg regner egentlig bare med det kan brukes til "det du måtte ønske" av hk i de fleste bmw motorer, sålenge motoren står i stil til det. :)

Skrevet
Utrolig pene biler. Ser ut som de har kommet i rette hender :)

Var stor forskjell på fargen på ditt anthrazit buffelskinn og mitt. Kom det i flere nyanser, eller har det falmet så mye?

Trenger du forresten ett sportsratt likt det i E24'en din? Har ett liggende som har ett løst sting. Tenkte på E23'en etc.

Om du skal plukke ut spilleren i E24'en din, så rop ut. Leter etter en slik en. :)

Har faktisk et slikt ratt i E23'n allerede, men er kanskje interessert likevel. :)

Interiøret i E24'n skal egentlig se ut sånn som ditt det er bare ekstremt falmet, skal få tak i proffesjonell skinnfarge og farge det i originalfargen/anthrazit igjen etterhvert. Spilleren har jeg tenkt å beholde siden bilen skal holdes mer eller mindre original, syns den er litt kul jeg. 8)

Skrevet

ja, spilleren må du beholde. Skal få tak i lignende på ebay og legge en usb etc. i hanskerommet. Evt. cd spiller fra E36, det glir også inn i interiøret. Kjører såpass mye at musikk må jeg ha.

Ang. rattet får du slenge ut en sum inkl. frakt (170kr) så sender jeg.

Skrevet

Rundtomkring 36-37 tagger. Stått i E24'en, likt det du har i E24'en din. Skinnratt ja. Ser fint ut, men det har gått opp 4-5 cm med sting på venstresiden over tuteknappen.

Skrevet

CIMG2997.jpg

CIMG2998.jpg

Du tok ikke tilfeldigvis å sjekket, samt noterte ned hva klaringer du hadde inni pumpen siden du har alt nytt...??

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå er det liv i datasprutet.. :)

Fikk satt strøm på det i dag og koblet til laptopen, kan lese av diverse parametere for temperatur, trykk, gasspjeldposisjon og lignende. Har testet dysene og de åpner som de skal alle seks, fikk ikke testet coilene i og med at jeg gikk fri for strøm på laptopen når jeg skulle gjøre det men regner med de funker. Gjentår i grove trekk bare å koble opp lambdaen og triggeren til kamakslingen nå samt lage nye fester for triggersensorene så skal selve sprutet være startklart.

Videre må jeg sveise ferdig grenrøret, bygge nytt eksosanlegg, legge opp nye trykkrør og kjøpe nye kjølevannslanger + litt småtterier.

Men kan ikke kjinne oljetrykk eller prøve å starte den før jeg har gjort ferdig grenrøret og fått på plass oljetilførselen til turbo.

Når det gjelder E24'n så har jeg laget egen tråd om den her:

viewtopic.php?f=6&t=222154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...