Oberland Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 "Har til dels "dårlige" erfaringer med dem fra før av også så nå har de nok mistet en kunde.." Det er bare å begynne å handle hos PPF med en gang.. Makan til service og support finns ikke! Pluss bra varer..
Pedi Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Det er bare til å begynne å produsere varmeskjold med en eneste gang... Varmt kommer det til å bli ja...
Dralle Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Hva var det jeg sa?... du skulle bare brukt det flotte orginale grenrøret så hadde du sluppet alt det arbeidet der! Hehe.. ser veldig bra ut dette!
///MoePower Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 "Har til dels "dårlige" erfaringer med dem fra før av også så nå har de nok mistet en kunde.." Det er bare å begynne å handle hos PPF med en gang.. Makan til service og support finns ikke! Pluss bra varer.. Har handlet fra PPF et par ganger jeg også, de virker veldig seriøse. Det er bare til å begynne å produsere varmeskjold med en eneste gang... Varmt kommer det til å bli ja... Ja, det kommer nok et varmeskjold over grenrørene. Eget luftfilterrom er også under planlegging. Hva var det jeg sa?... du skulle bare brukt det flotte orginale grenrøret så hadde du sluppet alt det arbeidet der! Hehe.. ser veldig bra ut dette! Det enkle er ofte det beste, så ja du har nok rett.. Men måtte ha modifisert den originale litt også for bruk av uoriginal turbo og wastegate. Jeg tror dog ikke jeg kommer til å angre meg den dagen det står ferdig.
///MoePower Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Skrevet Mai 1, 2012 Jaja.. får legge ut et par bilder av eksosanlegget i det minste. Bilen skal lage mer lyd enn originalt men ikke så mye som den gjorde før. Eksosanlegget skal sveises nytt komplett fra turbo og hele veien ut bak og slik jeg planlegger det så blir det 3,5" downpipe med overgang til singel 3" rør til ca midt under bilen, altså til første/midtre lyddemper. Videre skal det gå doble 2,5" rør til bakre lyddemper som det skal to 2,5" endestusser ut av bak, blir det for bråkete med kun to lyddempere vil en tredje bli vurdert. Begge lyddemperene er i rustfritt stål og begge har fint utformede "Y'er" innvendig. Den med singel 3" inn og dobbel 2,5" ut skal monteres i tunellen ca midt under bilen mens den med dobbel inn og dobbel ut blir bakpotte. Bakpotten går innvendig fra dobbel til singel til dobbel igjen, noe som nok demper lyden endel bedre enn om det hadde gått doble rør rett igjennom den. Jeg er spent på å høre hvordan lydbildet blir!
joachim sørlie Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Gleder meg til og høre du har hvertfall noen timer forran deg
Kennethe34 Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Ser bra ut dette her Du begynner vel å stresse litt nå som det nærmer seg sommertreff?
///MoePower Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Skrevet Mai 1, 2012 Har i bunn og grunn slått fra meg tanken på å ha den klar til sommertreffet, går litt tregt for tiden.. Syns det er litt langt å kjøre med nybygd bil man ikke rekker å få testet skikkelig på forhånd, får satse på sommertreffet til neste år, eventuelt høsttreffet i år. Men på veien i år skal den, bank i bordet!
Pedi Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Har i bunn og grunn slått fra meg tanken på å ha den klar til sommertreffet, går litt tregt for tiden.. Syns det er litt langt å kjøre med nybygd bil man ikke rekker å få testet skikkelig på forhånd, får satse på sommertreffet til neste år, eventuelt høsttreffet i år. Men på veien i år skal den, bank i bordet! **** Deeeeeen følelsen ja.... Deja Vu....? ****
///MoePower Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 Får oppdatere med noen bilder av grenrøret. Det er i bunn og grunn ferdig sveiset, må bare finslipes. Som sagt: Ikke skyt meg, jeg vet det ikke er helt optimalt! Jeg er ikke noe til sveiser og det er første gang jeg gjør dette, turboplasseringen gjorde det litt vrient. Har ikke tatt noen bilder av det "ferdige" resultatet enda men legger ut de jeg har tatt til nå. Ferdige flenser ble kjøpt og punktet sammen i posisjonen de skulle ha før tilpassing av rør: Rørbitene jeg hadde å gå igang med: For rekkefirere, med dobbelt wastegate uttak! Rekkefem: Ferdig tilpasset ble rørene tatt fra hverandre for enklere å komme til og sveise: Stablet sammen igjen: Originalt vs uoriginalt: Prøvemontert på bil: Her sånn ca. har jeg laget uttak til wastegate: Tidkrevende arbeid.. ..men det blir forhåpentligvis ikke verre enn originalt!
Gravstein Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Vart jo pent det der skikkelige traktorskuffe sveiser
joggis Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 bra arbeid, sveiste du med mig? hvor kjøpte du rørbitene forresten?
///MoePower Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 skikkelige traktorskuffe sveiser Skal jeg ta det som et kompliment, eller..? bra arbeid, sveiste du med mig? hvor kjøpte du rørbitene forresten? Sveiste med mig, kjøpte rørbiter av PPF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå