Gå til innhold

Moe's M102B32 Turbo, 745i - Rustsveising s.46


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Satser du på veldig mye effektuttak her mtp dobble fjærer etc, eller er det for sikkerhets skyld bare?

Flott arbeid BTW...

Takker :)

Planen er å hente ut endel mer enn originalt, men det blir nok ikke et ekstrembygg.

Bruker litt overdrevne deler for sikkerhets skyld også, jeg var tidligere litt plaget med bl.a vippearmer som knakk.

Men det er jo ikke til å stikke under en stol at "mye vil ha mer", er det ikke det de bruker å si? :wink:

Jeg har foresten kjøpt meg ny turbo nå, så den er forhåpentligvis på vei! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7,5:1 i komp originalt ja :)

M102 topp har også større/mer utgravd forbrenningsrom enn M30 topp (som jeg bruker), så får vel mikroskopisk mer komp. :lol:

Grunnen til at jeg ikke kjøper smidde stempler er fordi jeg ikke har/tar meg råd til å kjøpe det grommeste av alt, må sette meg selv en grense et sted. Når det skal være sagt så tåler faktisk de originale stemplene ganske mye de også, er flere som bruker dem i 5-600hk motorer, f.eks JAAS hentet jo ut 733whp i M30 E30'n de hadde med akkurat samme type stempler. Den motoren har det blitt herjet og spunnet med i flere år nå med 600whp+, så at de fungerer er det ikke tvil om.. :wink:

Min skal for det meste brukes på gata så jeg kommer jeg nok ikke til å hente ut like mye effekt selv.

Jeg er derfor mer opptatt av holdbarhet enn jeg er av høyest/best mulig tall på papiret, den skal tross alt nedi en 7-serie.

Pedi:

Burde egentlig byttet styringer også når jeg først var igang, men det ble ikke noe av.

Til eget forsvar var ikke de gamle så veldig slarkete, de holder nok en stund til skal du se:)

Toppen rengjorde jeg med skrubb og diverse avfettning/motorrens + spyling med høyttrykkspyler og "varmtvann".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at du ikke får no kødd med styringene da, for de har jo en tendens til å slarke på M30en har jeg sett... Og det hadde jo vært synd, med en så nyyydelig topp som du har bygget opp nå...

Kjøpte du steg 2-kitet fra PPF (ventilfjærene), eller steg 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte steg 2 kitet :)

Det fulgte ikke med retainers (fjærskåler) og indre fjærer i steg 1 kitet.

Auch.... kostet ikke det 5 lapper ellerno?

(damn... den motoren min kan visst bli dyr... Den og.... Jeg som bare skulle bytte alt av pakninger/tettninger, egentlig....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men moe.. stempla ryker jo før rådene? så hvorfor oppgradere det sterkeste? :P hehe

Har du bevis kanskje..? :wink:

Hvilken deler jeg velger å bruke og ikke bruke er smak og behag, at ikke du liker M102/M106 er ikke mitt problem.. :D

De gamle rådene mine hadde jeg nødig brukt opp igjen mtp hvor stor slakk det var da jeg hadde rådebank. Rådelageret hadde spunnet rundt inni råden og veivtappen begynte å bli oval, da sier det seg vel selv at råden mest sannsynlig var oval den og.. Motoren slet (som følge av rådebank) også med for lavt oljetrykk, det er trolig grunnen til at nesten samtlige av de andre lagrene også var i ferd med å takke for seg. Siden minst en av rådene måtte byttes og at hele motoren nå blir overhalt med bl.a nye kryssbolter ville jeg samtidig bytte "lageret/foringen" kryssboltene går igjennom, og da syntes jeg det var like greit å bare kjøpe seg H-profil råder.

Hei. interisert i og selge Motorledningsnettet til motoren din?:) Tengte vis du skal ha datasprut.. Får ikke start på min serru..

Ledningsnettet står på en annen motor nå så det må jeg desverre ha en stund til, selger det neppe før M102'n er ferdig. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...