Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner og ta seg til denne no :) Digger den koksfargen på E23'n. Jeg skal lakkere min 732i (Polaris silver) eller hva no fargen heter. Men skal heller få en litt med farge med grålig koks i :)

Men ville ikke senket så mye som 40mm bak. Hjulbuene er veldig mye lavere enn hjulbuene forran på E23. Så etter min mening så må det være minst 20mm avik mellom senkefjører forran og bak. Jeg tror jeg kommer til og gå får 30mm bak og 50mm forran :)

Hvilke dempere har du foresten?

Skrevet
Sjå der ja ! :) kom sj med litt senk :)

ka eksosanlegget ditt på kom på ca? :)

Eksosanlegget er hjemmelaget.

Med lyddempere, endestusser og rørdeler kom det på ca 5000kr. +/-

Begynner og ta seg til denne no :) Digger den koksfargen på E23'n. Jeg skal lakkere min 732i (Polaris silver) eller hva no fargen heter. Men skal heller få en litt med farge med grålig koks i :)

Men ville ikke senket så mye som 40mm bak. Hjulbuene er veldig mye lavere enn hjulbuene forran på E23. Så etter min mening så må det være minst 20mm avik mellom senkefjører forran og bak. Jeg tror jeg kommer til og gå får 30mm bak og 50mm forran :)

Hvilke dempere har du foresten?

Syns fargen er kjempefin i mørket men litt for lys når det er lyst ute.

Hjulbuene bak flukter perfekt med dekkene slik høyden er nå, den blir nok ikke stort lavere med 40mm senkefjærer bak. Foran er det derimot luft mellom dekk og hjulbue så den kunne godt ha vært et par cm lavere enn nå, til sammenligning er frontspoiler og bunnpanne fortsatt 5-6cm høyere enn de er på E24'n min så den er ikke direkte lav selv om den er senket.

Bruker originale dempere for øyeblikket, ikke optimalt men det får duge inntil videre.. :)

Har på sikt lyst på justerbare coilovers så vanlige sportsdempere orker jeg ikke bruke penger på.

få ut bedre bilder :) Ikke dumt å lakke svart når det uansett ikke er tuv godkjente fjærer :)

Bedre bilder kommer, alt til sin tid vet du! :D

Har forøvrig fått tak i en ekstra getrag 262/265 kasse i dag.

Kjekt å ha en i reserve dersom den jeg har nå skulle rase.

Skrevet

Stakk på postkontoret i dag for å hente pakken med deler og ble litt svett når jeg fikk se den! :shock:

Jeg hadde ikke sett for meg at esken skulle være stort større enn radiatoren og litt til, hvilket jeg hadde fått plass til i passasjersetet. Derimot skulle den vise seg å være nesten dobbelt så stor og fylt med papp, så esken bestod av omtrent 50% luft.. Det hadde jo ikke jeg som kjører roadster forberedt meg på (bagasjerom, har jeg det?!). Så da var det bare èn ting å gjøre og det var å flytte alt som lå på hattehyllen bak i bagasjerommet så taket kunne slås ned, at det var minusgrader og snø ute kunne det ikke gjøres noe med. Folk pekte og lo av han tullingen som slo ned taket på en sådan tid på året, enda mer lo de da han dyttet en pappeske på størrelse med bilen ovenfra og ned i bilen, ettersom den stakk godt over takhøyde! Som sjåfør var han ikke 110% sikker på om det ble plass til å gire, men et lite dytt var alt som skulle til og esken satt som støpt i mellom midtkonsollen og dørpanelet på høyre side.. :D

Med en pakke fra koed som kartleser sladdet.. *host* kjørte han hjem for å pakke ut.

I esken befant denne originale 745i radiatoren seg:

CIMG4832.jpg

CIMG4833.jpg

CIMG4843.jpg

CIMG4836.jpg

Nye eksospakninger, med og uten varmeskjold (vurderer å bruke dobbelt):

CIMG4844.jpg

Nye originale motorfester og diffoppheng:

CIMG4839.jpg

Den mye omstridte esken delene kom i:

CIMG4826.jpg

Jeg stusset litt på at radiatoren er en smule tynnere enn den gamle men begge er av merket "behr" og stemmer overens med delenumrene til 745i så det er antakeligvis bare en nyere/forbedret utgave eller noe sånt. Det er flere og tynnere kjøleribber på den nye enn det var på den gamle så de kjøler nok like bra selv om ikke registeret er like tykt, det er ihvertfall det jeg har slått meg til ro med. Hva den gule greia midt i registeret er godt for vet jeg ikke, jeg vet bare at den skal bort. Det grå og grønne som er påført motorfestene/diffopphenget tipper jeg er for å bevare gummien bedre.

Alt i alt, en fin pakke å få.. :)

Skrevet

Herlig historie, herlige bilder... Thanks for sharing!

Hvis du hadde spurt meg, så hadde jeg sagt at den gule proppen er der for å tette en lekkasje ;)

Skrevet
Haha, morsom historie:D

Ofte lurt på hva de greiene er, her: den gule "proppa", hva er det godt for?

Det er ikke alt vi vanlige dødelige skal forstå, det bare er sånn! 8)

Syns å huske det stod "5" på den, så det er sikkert en form for merking.

Herlig historie, herlige bilder... Thanks for sharing!

Hvis du hadde spurt meg, så hadde jeg sagt at den gule proppen er der for å tette en lekkasje ;)

Haha, du vet å få det sagt! :)

Heldigvis er den bare klipset fast i mellom to av vannkanalene.

Du kan godt få den og ha i dørtrekkene dine om du vil. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...