///MoePower Skrevet November 19, 2012 Forfatter Skrevet November 19, 2012 Siden Pedi ble så snurten for at det ikke ble noen bilder forrige gang så blir det det nå.. Har siden sist kjøpt meg nytt SI kort på ebay, endte opp med et modernisert et uten batterier. Grunnen til at jeg kjøpte nytt kort var for at instrumentet mitt ikke viste hastighet, tankmåleren viste feil og turtelleren drev og datt ut/fusket hele tiden. Tempmåleren har i grunn ikke vært helt god den heller men det tror jeg må være en feil jeg har gjort i forbindelse med kobling av datasprutet bare. Anyway.. bilder sier mer enn tusen ord! Her er det nye SI kortet mitt: Nytt og gammelt: Det gamle reparerte jeg en gang i tiden ved å lodde på små ledninger, men det varte ikke evig.. Hovedkortet ser som vanlig bra ut: Baksiden: Instrumentene: Det er lov til å drømme litt underveis.. Tenkte det kunne være lurt å undersøke printkortene bakpå instrumentene, her er km/h: Turtelleren sitt ser også friskt ut, så da friskmelder jeg disse to. Her er det nye SI kortet på plass i bunn av bakplaten, det er her selve monteringen begynner: Hovedkortet skal på etterpå og da er det viktig at man husker på kontaktene til SI kortet: Hoved og SI kortene på plass: Instrumentene skal bare dyttes på plass, det viktige er at man treffer pinnene på SI kortet. Pinnene til turtelleren: Pinnene til hastighetsmåleren: Komplett: Måtte såklart rett ut i garasjen for å montere i bil og ta meg en rask liten prøvetur, success! Hastighetsmåleren, turtelleren, tankmåleren og serviceindikatoren ser ut til å fungere som de skal nå! Tempmåleren er det fremdeles feil på men det tror jeg er pga en koblingsfeil i motorrommet som sagt. PS: Jeg er klar over at det mangler noen pærer på enkelte av bildene.. Hvis noen har et brukbart instrumenthus til E23 liggende å slenge, rop ut! Mitt er sprukket..
Pedi Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Var det alt? Ingen flere bilder? JK!! Nice bilder, er deilig med nytt og funksjonelt SI-kort.
ESveen Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Vurderer det samme på E24'en. Hva betalte du for komplett nytt kort? Enkelt å dele instrumenthuset og ta ut alt? Liker trådene dine. Du skriver mye fornuftig og passer på å få med bilder.
helland Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Ahh.. denne var kjekk å få med seg! Må nok ta en runde på mine jeg også !
Pedi Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Vurderer det samme på E24'en. Hva betalte du for komplett nytt kort? Enkelt å dele instrumenthuset og ta ut alt? Liker trådene dine. Du skriver mye fornuftig og passer på å få med bilder. Et slik kort havner på under tusenlappen levert Norge. Jobben i seg selv er enkel, no problemo. Bare husk at du gjør deg selv en tjeneste ved å bytte alle pærene samtidig. Jeg gjorde samme jobben på E28en min, men med et SI-kort som har batterier. Dette kun pga at jeg ikke fikk noen garanti om at Si-kortet uten batterier ville virke i mitt instrument, og leverandøren av kortet MED batterier garanterte at det virket i Euro-utgaven. Det er nemlig forskjell (i utgangspunktet) på Euro- og US-kort. velger du å gå for et med batterier, så er det ikke noe problem egentlig heller. Batteriene er av meeeget bedre kvalitet, så de vil nok vare så lenge du har bilen...
haybimmsen Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Må si du er sannelig flink! Mye bra innlegg ned mye bra saklig stoff!
ESveen Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Takk for tips Pedi. Skal sjekke litt på ebay i løpet av vinteren. Har faktisk de originale batteriene (nye) liggende, så kunne loddet inn de. Noen andre fordeler med å bytte hele kortet? Jeg har kun problemer med tankmåleren står på fullt ved oppstart og detter ned under kjøring og servicelampa som tenner igjen med en gang etter nullstilling. (Tydelig minneproblem).
Pedi Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Kast de originale (nye) batteriene dine. De nye batteriene du evnt får med på det nye kortet er bedre. Å bytte kortet er alfa omega. Du slipper kødderi køddera med turteller, tankmåler, tempmåler og servicelys. Og servicelyset funker som det skal etterpå.
bedmund Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 har et instrument fra en 728 med gammel typen instrumenter, men huset er vel det samme eller?
ESveen Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Kast de originale (nye) batteriene dine. De nye batteriene du evnt får med på det nye kortet er bedre.Å bytte kortet er alfa omega. Du slipper kødderi køddera med turteller, tankmåler, tempmåler og servicelys. Og servicelyset funker som det skal etterpå. Ikke sant. Heller legge i litt å få det bra en gang for alle. Særlig når det er snakk om tusenlappen. Send gjerne link til selgerne dere allerde har brukt.
Pedi Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Ligger link i tråden min, kan se senere om jeg finner den. Tror selgeren kaller seg euroelectric eller noe sånn.
///MoePower Skrevet November 20, 2012 Forfatter Skrevet November 20, 2012 Var det alt? Ingen flere bilder?JK!! Nice bilder, er deilig med nytt og funksjonelt SI-kort. Det var nok alt for denne gang.. Ja, er herlig ikke trenge å tenke mer på det på en stund! Vurderer det samme på E24'en. Hva betalte du for komplett nytt kort? Enkelt å dele instrumenthuset og ta ut alt? Liker trådene dine. Du skriver mye fornuftig og passer på å få med bilder. Instrumenthuset er enkelt å dele, kun noen få skruer og så er resten bare "stablet" sammen. SI-kortet mitt kom på ca. 1800kr inkl frakt og moms og man kan returnere det gamle og få igjen penger for det, men jeg tror ikke det er snakk om mer enn et par hundre kroner så det er egentlig ikke verdt det. Jeg fant billigere SI-kort med batterier også men da MÅTTE man sende i retur sitt gamle og det koster penger så da går det litt opp i opp egentlig, kjøpt derfor et uten batterier for det lille ekstra. Ahh.. denne var kjekk å få med seg! Må nok ta en runde på mine jeg også ! Det er herlig med ting som fungerer, så det anbefales! Vurderer det samme på E24'en. Hva betalte du for komplett nytt kort? Enkelt å dele instrumenthuset og ta ut alt? Et slik kort havner på under tusenlappen levert Norge. Jobben i seg selv er enkel, no problemo. Bare husk at du gjør deg selv en tjeneste ved å bytte alle pærene samtidig. Jeg gjorde samme jobben på E28en min, men med et SI-kort som har batterier. Dette kun pga at jeg ikke fikk noen garanti om at Si-kortet uten batterier ville virke i mitt instrument, og leverandøren av kortet MED batterier garanterte at det virket i Euro-utgaven. Det er nemlig forskjell (i utgangspunktet) på Euro- og US-kort. velger du å gå for et med batterier, så er det ikke noe problem egentlig heller. Batteriene er av meeeget bedre kvalitet, så de vil nok vare så lenge du har bilen... Jeg fant ikke det kortet du kjøpte når jeg skulle kjøpe til min, Pedi. Men SI-kort uten batterier har vist seg å fungere i både US og Euro biler så det er egentlig ikke lengre et problem, men når det er sagt så tviler jeg ikke på at et med batterier vil holde i maaaaange år det også. Om man skal velge med/uten batterier er det egentlig mest prisen som bestemmer, spør du meg. Må si du er sannelig flink! Mye bra innlegg ned mye bra saklig stoff! Jeg prøver så godt jeg kan i allefall, man lærer mye underveis! Takk for tips Pedi. Skal sjekke litt på ebay i løpet av vinteren. Har faktisk de originale batteriene (nye) liggende, så kunne loddet inn de. Noen andre fordeler med å bytte hele kortet?Jeg har kun problemer med tankmåleren står på fullt ved oppstart og detter ned under kjøring og servicelampa som tenner igjen med en gang etter nullstilling. (Tydelig minneproblem). Kast de originale (nye) batteriene dine. De nye batteriene du evnt får med på det nye kortet er bedre.Å bytte kortet er alfa omega. Du slipper kødderi køddera med turteller, tankmåler, tempmåler og servicelys. Og servicelyset funker som det skal etterpå. Om man må bytte hele kortet eller kun batterier kommer ann på tilstanden på kortet. I dette tilfellet valgte jeg å bytte hele kortet siden det var såpass dårlig, men har tidligere byttet kun batteriene og da ble serviceindikatorene i orden. Dårlige batterier fører til tullete serviceindikator og temp/tankmålere som viser feil eller hopper og spretter litt en gang iblant, er det feil på turtelleren eller hastighetsmåleren også er sannsynligheten stor for at det er feil på selve kortet også. På E24'n har jeg tenkt å prøve med kun nye batterier først siden den fungerer så bra som den gjør, men det er klart at hvis kortet viser seg å være dårlig så skifter jeg det heller komplett. Det som tar knekken på selve kortene er kondens/fukt i instrumentet, dersom bilen ikke har vært så ille utsatt for dette kan kortet være bra selv om batteriene (pga. alderdom) ikke lengre tar til seg lading. har et instrument fra en 728 med gammel typen instrumenter, men huset er vel det samme eller? Hverken huset eller glasset er det samme, dessverre.. Er annen plassering på hullet til knappen for nullstilling av triptelleren bl.a. Send gjerne link til selgerne dere allerde har brukt. Jeg kjøpte mitt av ProgRama Inc på ebay, Trykk her for link.
///MoePower Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 I helgen har jeg for andre gang etter bygging av motor hatt prøveskilter på 745i'n. Begynner sånn smått å få taket på mappingen nå, men det er for tiden ganske dårlig feste ute. Ved kjøring i jevn hastighet og delgass/fullgass på bunn og mellomregisteret er blandingsforholdet forholdsvis greit nå, men finjusteringer må til. Motoren magrer også ut (slik den skal) når man slipper opp gassen og bremser på girene. Ved turtall over 5000rpm og fullt ladetrykk er den fremdeles ikke heeelt der som jeg vil ha den og til å begynne med gikk den veldig feit på det området, nå går den litt for magert så der må det justeres litt opp igjen på bensintilførselen. Jeg har ikke viet så mye tid til mapping av høye turtall enda, men det kommer. Bilen går godt nå og river seg selv løs i første og andregir på tørr asfalt, den spinner 0-100km/t. Tredjegir får jeg ganske bra feste i, men det hender av og til at den slipper litt også der. Jeg lader 1,2-1,3 bar nå men skal på sikt opp på 1,5-1,6 bar hvis alt går etter planen. Jeg hadde kun ett problem i helgen.. Finn to feil på disse bildene:
Azeton Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Hehe, det der har skjedd på turbo bilen jeg har også
///MoePower Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Haha, ja og det er jævlig irriterende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå