///MoePower Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Haakjin skrev: Så utrolig tøft og en smart løsning på feilvisningen Gleder meg til å se ferdig resultat Tommel opp fra meg Moe!- Håkon Ja, det blir ikke så verst tror jeg! helland skrev: liker! dette gleder jeg meg til å se montert ikke tenkt på å lage deg ///m logo e.l da ? Syns det blir litt feil med M logo i en ikke M bil, så jeg går for sleeper looken heller. Selv om det kanskje ikke er så veldig sleeper med 300km/t i speedometeret.. Kristian H. Foss skrev: Kult! Jeg vil og ha speedo til 300!! Mvh Det er bare å lage selv, det! Om du får det til å vise mindre. e30 tic skrev: Ang papir til å skrive på, vi har noe Xerox Premium NeverTear papir på jobb som man ikke klarer å slite i stykker Har fått tak i matt fotopapir nå, det ble ikke såå ulik originalt. Pittelitt blankere bare. Men skal ha papiret du snakker om i bakhodet dersom dette ikke fungerer, takk for tips! Mjørgen skrev: ///MoePower skrev: Ikke at det viser for lite, er vel heller motsatt vei det pleier å vise feil Det skjedde et eller annet etter bytte av SI-kortet, det viser mye mindre enn før. Aha da skjønner jeg:) jeg bestilte et slikt si kort men dukket ikke opp så fikk til bake pengene.. Så har jeg ikke bestilt på nytt. Pedi har vel også montert et sån kort, skal bli rart og se om han får samme problem? Kan D være de er laget for miles og ikke km? Skal jo funke på alle typer men Pedi har litt annet SI kort enn meg så det er ikke sikkert han får samme problemet som jeg fikk. Jeg tror (som også du skrev) årsaken til at det ble kluss med mitt har med forskjellen på amerikanske / europeiske utgaver å gjøre. Kortet jeg kjøpte er i utgangspunktet laget for det amerikanske markedet, men ble sagt å kunne brukes i europeiske instrumenter også. Merkelig nok er dette en av få forhandlere som skriver at det kan brukes både i amerikanske og europeiske instrumenter, de fleste andre skriver enten eller. Europeiske SI-kort er dessverre vanskelige å oppdrive, mens amerikanske finner man "overalt" nesten. Dralle skrev: Feil font! minner meg om talla som er i Ford Scorpio eller noe slikt... Du som er så flink klarer å lage det helt riktig! Så pirkete du skulle være da.. Er replica dette, ikke original. BMW fonten jeg fant er ikke 100% lik original, men har sett verre. tommyheimberg skrev: Mye feisl vil speedo bli nå da?, blei meget kult da! I utgangspunktet ca. null, selv om det nok blir litt feilvisning med denne skiven også. Men det er bedre at det viser for mye enn for lite, skal testes mot GPS denne skiven og. TerjeA skrev: Nice! Takk!
joggis Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 hvilken coil pakke kjører du forresten? Har du prøvd ut den cam sensoren du har?
///MoePower Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 joggis skrev: hvilken coil pakke kjører du forresten? Har du prøvd ut den cam sensoren du har? Coilpakken har jeg hentet fra en Omega MV6 motor, fikk den gratis.. http://www.bosch-motorsport.de/en-US/li ... 235019.pdf Kamakselsensor ble det aldri til at jeg monterte siden jeg fant ut at jeg ikke trengte det for å kjøre wastedspark og innsprøytning på to og to. Jeg har ikke nok kanaler til fullsekvensiell styring (som krever kamakselsensor) så da ble det ikke til at jeg monterte det.
///MoePower Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 Gjorde ferdig speedometeret i helgen.. Jeg var litt skeptisk til looken på det først, men det så egentlig ikke så verst ut montert i bilen. Man ser såklart at det ikke er originalt/ekte om man studerer det, men det kunne vært verre. Dog har jeg ikke sett det ute i vanlig dagslys enda, så kan hende det ser riktig fælt ut! Jeg lot det være igjen litt kant rundt for at de skal ha noe å hvile mot. Papirskivene ble montert utenpå 525i skivene for å holde de stive, 745i'n sine bevarer jeg til senere. Med blits: Montert i bilen igjen. Litt uklare bilder men slik ser det hvertfall ut i mørket: Rattet på plass: Siden gir-indikatoren ikke er fjernet lyser det "R" når jeg setter bilen i revers! Nå gjenstår det bare å sjekke mot GPS at det viser sånn noenlunde riktig.. Det mangler forøvrig lys i kjørecomputeren, hadde vært kult om også den fungerte! Skivene er printet på vanlig matt fotopapir, dersom noen skulle lure på nettopp det.
///MoePower Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Er trivelig førermiljø i E23, ja! Har vært lite fremgang siden sist, men i det minste har jeg montert dette T-stykket: Etter montering av oljetrykkmåler i midtkonsollen har ikke oljetrykklampen vært i funksjon. For at begge skal kunne brukes samtidig trengte jeg et T-stykke og det var enklere sagt enn gjort å få tak i med riktig utforming og gjenger, men jeg fant omsider det jeg var ute etter på ebay og det passer perfekt. Jeg har forøvrig også (til en viss grad) sjekket speedometeret mot GPS igjen. Tok meg en rask prøvetur og det viste spot-on i 30, 40 og 50km/t, raskere enn dette kjørte jeg ikke.
AHellem Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 du er en heldig mann.... både e23 og e24! nydelige biler! vittig det der med liberoeskene fra koed tror jeg har fått det 3 ganger før jeg og styres av småbarn?
Pedi Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Mjørgen skrev: ///MoePower skrev: Ikke at det viser for lite, er vel heller motsatt vei det pleier å vise feil Det skjedde et eller annet etter bytte av SI-kortet, det viser mye mindre enn før. Aha da skjønner jeg:) jeg bestilte et slikt si kort men dukket ikke opp så fikk til bake pengene.. Så har jeg ikke bestilt på nytt. Pedi har vel også montert et sån kort, skal bli rart og se om han får samme problem? Kan D være de er laget for miles og ikke km? Skal jo funke på alle typer men Nå har jo vært ute med min, og følte umiddelbart at speedoen min viste feil. Men etter litt testing så viser det seg at det er ganske nøyaktig. Så hos meg er det tydeligvis ok...
///MoePower Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 Det høres jo bare helt supert ut
Der Barockengel Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Pedi skrev: Mjørgen skrev: ///MoePower skrev: Ikke at det viser for lite, er vel heller motsatt vei det pleier å vise feil Det skjedde et eller annet etter bytte av SI-kortet, det viser mye mindre enn før. Aha da skjønner jeg:) jeg bestilte et slikt si kort men dukket ikke opp så fikk til bake pengene.. Så har jeg ikke bestilt på nytt. Pedi har vel også montert et sån kort, skal bli rart og se om han får samme problem? Kan D være de er laget for miles og ikke km? Skal jo funke på alle typer men Nå har jo vært ute med min, og følte umiddelbart at speedoen min viste feil. Men etter litt testing så viser det seg at det er ganske nøyaktig. Så hos meg er det tydeligvis ok... For meg ser det ut som ///MoePower kan ha det batteriløse kortet fra Programa, mens ditt ser ut til å ha batterier montert på kortet? Jeg ser at Programa oppgir det europeiske delenummeret under "Additional part numbers". Euro-electric ser ut til å være utsolgt for kortet du kjøpte. Det kan bety jeg bør undersøke videre - ikke helt motivert til å betale 4500+ kroner for et nytt originalt kort fra BMW.
///MoePower Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 Kjøp i allefall IKKE det kortet jeg kjøpte..
Der Barockengel Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 ///MoePower skrev: Kjøp i allefall IKKE det kortet jeg kjøpte.. Akkurat nå er sjansen stor for at det er nettopp det jeg kommer til å gjøre. Men i det minste kan du dra den "Kom ikke her og si at jeg ikke advarte deg"-saken etterpå.
///MoePower Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Skrevet Mars 1, 2013 Ja, skal huske å dra den til deg hvis ditt også viser feil. Det er kanskje påtide at jeg legger ut bilder av luftfilterboksen nå..? For de som ikke har fått det med seg så hadde jeg jo opprinnelig planer om å montere et vanlig konfilter nede i hjørnet til høyre for rammevangen, der den originale intercooleren stod. Men jeg bestemte meg for å modifisere den originale luftfilterboksen heller, for utseendet sin del. Bruker istedet for konfilter et vanlig K&N innsatsfilter i den originale luftfilterboksen. Som så slik ut til å begynne med: Hullet i lokket er ikke akkurat rundt og passer dårlig med bygget mitt, så det måtte modifiseres: Og trykkrøret kræsjet med bunn av luftfilterboksen, så den måtte jeg også modifisere litt: Resultat: Ferdig lakkert i mattsvart (har ikke bilder av bunnen): Det er noen porer der sveisene er så den er ikke strøken, men jeg gikk lei hele luftfilterboksen.. Så kan jeg vel bl.a nevne at "ny" bil er på vei nå snart, som motoren min på sikt kanskje skal inn i.
Lamek Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Absolutt repressentabelt det der:) Pass på så du ikke får sot i filtret når du ligger bak Dieselkjerra mi i sommer da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå