Gå til innhold

TS: M52B25. Må vekk, helst på dagen ! Billig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger da en m52b25 komplett med kasse. Type ZF. Motoren har gått 175.000km.

Mangler kun dynamo. Denne motoren er tatt ut av bilen sin. Pga bilen skulle brukes i

folkerally eller hva det heter.

Kr. 6000,- !!!

Løp å kjøp!

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Denne har bare motor nett og ecu. Ikke noen nøkkel eller slikt. Så her må den som kjøper koble litt.

Men til denne prisen så er det ikke så gærent og koble litt

Skrevet

Jeg vil ikke blande meg inn i din salgsannonnse, atlis. Men det kan kanskje hjelpe på å få solgt motoren hvis kjøperen vet at han enkelt kan få start på den. Og i tillegg få enda mer effekt. For med hjernen som følger med motoren får du ikke start uten riktig EWS modul og transponderchip i nøkkelen.

Jeg kan skaffe hjerne uten startsperre til denne motoren. Da er det bare å sette inn motor, koble til hjerne og starte opp. Samme om du har E30, E36,E34 eller E39. Enklere blir det ikke.

Med M50B25 innsug og 325/328 eksos får en ca 205-210 hk i motoren.Hjernen kan også bestilles optimalisert med originalt M52 innsug der effekten er en del mindre. Motoren vil få ca 190 hk med original 323/320 eksos. Da må jo motoren være i bra stand.

En slik hjerne vil koste 4.000 kr + frakt. Eventuelt 400 kr + frakt i innbytte for hjernen som følger med motoren.

Innbytte av hjernen som følger med motoren er mulig hvis den hjernen er omprogrammerbar. Har enda ikke opplevd at M52B25 hjerner ikke lar seg omprogrammere. Jeg får ca 400 kr i innbytte for en slik hjerne. Ikke mye, men de er ubrukelige uten EWS delene.

Hvis du får solgt motoren i dag kan tuneren sende meg raskt en optimalisert hjerne med EWS delete. Da har jeg den med meg når jeg kommer hjem på tirsdag til Norge.

Hilsen Eirik.

Skrevet

Ubrukelig og ubrukelig...Skal motor inn i en bil som har ews så koster det ikke mer enn 1000,- å få kodet ny dme opp mot ews. Men ellers, så er den ubrukelig ja

Skrevet

Koster det ikke mer enn 1.000 kr å kode om styringsenheten hos BMW? Trodde at det var mye dyrere. Ubrukelig var da et feil ord. I alle fall er det da mulig, for dem som allerede har EWS fra før av montert i bilen, å bruke den hjernen som følger med motoren.

Da regner jeg med at noen sikkert skjønner at det her kan det gjøres et meget godt kjøp og må skynde seg.

Eirik.

Skrevet

Står sikker mye om dette spørsmålet mange andre plassr, men tar meg friheten til å spørre likevell. Hvorden er det å Godkjenne en M52 motor i en E35?

Skrevet

Ja det er mange måter å gjøre det på. Dette er iallefall en bra motor til en billig penge. For og ikke snakke om god kasse.

Skrevet

Motoren er 97 tror jeg, det er manuell girkasse. Samme som på m3 e36.

Du bor i halden. Det tar ikke tre timer å kjøre dit engang. Da er det bedre og hente en at jeg må stresse med det greine der

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...