Gå til innhold

Tråden om min bil, E46 325XiAT - Nye felger/deler kommet s.3

Share

Anbefalte innlegg

Da var nye bilen kjøpt inn og jeg tilbake som BMW eier igjen etter ett år med ny Volvo. Rart å skulle si at jeg savnet en 10 år gammel E46..

Bilen er en 2001 325xi Touring med automat/steptronic. Orientblå met, med svart sport delskinn, er generelt godt utstyrt. Levert ny i Norge hos Autozentrum og aller servicer fulgt opp til punkt og prikke. Er meget tight og fin.

Har startet vedlikeholdsarbeidet: Skiftet begge drivakslene foran, samt skiftet kardangolje. Mansjetten på høyre drivaksel hadde blitt sliten, så leddet tok kvelden. Skiftet komplette aksler og alt ok!

Skal skifte kardangolje bak også, samt skifte automatolje og fått tatt en inspection 2 service med bytte av reimer, vannpumpe, termostat, plugger osv osv. Det er noe med følelsen av at man vet alt er ok. Bestilt nye O-Ringer til Vanosen da jeg merker tendenser til at dette bør gjøres, har også en liten oljelekkasje i toppdekselpakning, så passer fint å gjøre dette samtidig.

Kjøpte et sett med brukte BBS RS2 felger som etter planen skulle komme på denne bilen, men handlet istedet et sett med M-Parallell felger

xlu7ex88xvik9uqj1d5o.jpg

Kjørte på originale 17" Seven Spoke som er full av kantkjøring. Disse skal bli vinterhjul, så skal få tatt av dekkene og pusset dem opp..De er fulle av kantkjøring fra tigerstaden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer igjen Richie!

Denne godbilen har kunne ikke fått det medre i sine senere år enn det den får med deg vet jeg :applause:

Blir spennende å se fler bilder :) Hvordan er denne i forhold til 330 med tanke på draget? Automat + firehjulstrekk er kanskje ikke det som hjelper mest heller da. Men sikkert en komfortabel bil sommer og vinter ;)

Gamlebilen hans var jo også 4x4 men var vell ikke automat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gutter og takk for hyggelige kommentarer! Sorry at bildene uteblir! Er for travelt opptatt på sjøen om dagen.. Må nyte de timene som er med fint vær mens det er! Skal få vasket og shinet over bilen en dag, så bildene kan se ut litt.. hehe.

Har i dag gjort noen modifiseringer med bilen, har fått på titaninnsats i frontlyktene. Har også liggende 330i gitterfronten etter gamlebilen, så denne skal på.. Må bare få tak i riktig pipe til boltene på fangeren, de satt så godt fast at det ikke gikk med gamle pipen som jeg har brukt tidligere..! Bilder kommer folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil Richie. Godt å se at du har fått deg en E46 igjen. Har du noen planer for denne? Og som øvre tale påpeker så har du lagt ut alt for få bilder... :D

Bilen skal bli flott etterhvert.. hehe.. Har ikke de største planene lenger dessverre.. Båten blir prioritert foran egentlig.. kanskje dumt? men fryktelig deilig!

Planen er hvertfall å få på 330 fronten, nytt panseremblem da det som står på er slitt, shadowline og kanskje tone vinduene litt da vi har en liten krabat i baksetet som ikke liker å få solen i ansiktet.. Skal også gå over bilen teknisk naturlig nok, blir å få skiftet ut slitedelene.. Det skal bli deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig bra ut. Jeg må nesten få benytte anledningen mens temaet er oppe; hvordan er vindforholdene på sjøen og hvor i fjorden ferdes du? :lol:

Vindforholdene har vært svært bra, i går hadde vi så nærme havblikk det er mulig å få på dagtid.. er virkelig deilig utpå nå.. Vi ferdes ut fra Nøtterøy og benytter oss av skjærgården her ute, var en runde rundt forbi Lindholmen i går og passerte Husøy ca 10.min før ulykken skjedde der ute, ble ved flere anledninger passert av disse guttene og vi bemerket at det var rart det gikk bra... Hvor er det du ferdes hen? Hvordan båt har du foressten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt å bruke pengene på båt Richie - sjøen er fantastisk. Nå befinner jeg meg i Tyrkia, men reiser til sjøs etter at jeg kommer hjem fra Tyrkia og påfølgende Tyskland. Da regner jeg med at det blir Verdens Ende / TB fjorden etc. En fantastisk skjærgård. Jeg er litt usikker på når jeg reiser ut ettersom jeg ikke er sikker på hvor lang tid det vil ta i Tyskland, men kanskje vi ses? :)

Godt å høre at vindforholdene er bra. I Pinsen blåste det i bøtter og spann på Verdens Ende. Morsom overfart til Fredrikstad da ja. Har du nettopp kjøpt deg båt? Kan ikke huske å ha sett noe til den i den offisielle båttråden her inne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hørtes ikke feil ut å være i Tyrkia nå heller egentlig.. noe ustabilt vær i dag.. Ja, er du i nærheten, så må vi få til det vet du! Har nettopp handlet båten, eller det vil si 14 dager siden. Den blir et lite prosjekt for seg selv den også, men skal ribbes helt til høsten og lakkeres før den settes bort for vinteren.. så det skal bli veldig spennende å følge.. Er en båt med mye potensiale og mye kos, ikke mye fart.. hehe.. Har ikke skrevet noe i båttråden om den enda.. men kanskje jeg burde gjøre det? som sagt ikke mye å se på enda da..heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...