Gå til innhold

Tomgang

DonBusa
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt det samme problemet som meg og kan hjelpe meg . [-o< .

Jeg har en X5 2001 modell som jeg begynner og bli dritt lei :cry: . den går greit men etter en stund på tomgang så faller den ned i turtal og er nede på ca 500 omdreininger .

skrur av og på tendingen igjen så går den en stund helt fint .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke turtallet i seg selv virker skremmende lavt akkurat.

Går den veldig ujevn på 500rpm da?

Hva motor har du i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har ett "falskluft" problem.

Hadde det akkurat på min, det var bare å skifte slangen rett etter luftfilterboksen, så mitt råd er å sjekke gummislangene som har med luft å gjøre i motorrommet ditt da det høres ut som det kan være en liten rift i en av slangene dine. (dette er heldigvis ikke en dyr afære)

Hvis dette ikke hjelper kan det også være at luftmengdemålern din er blitt litt "sliten".

Ellers er det jo som vanlig, sjekk plugger osv.

Hvis ikke noe av dette hjelper er jeg nok foreløpig tom for ideer.

Håper dette hjelper, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme probleme på min bil bare tomgangen går noen ganger helt ned til 300 omdreininger også, og en skjelden kan kan den faktisk daue...

har e39 520i

har byttet plugger så tviler på at det er det, men den gummislangen på insiden av innsuget ser litt sliten ut, er litt mini sprekker, men ser ikke ut som at de går helt gjennom men det kan jo alltids hende, koster det mye for en slik del ihvertfall ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i tvil så kjøp en rull vulkaniserende tape.... da finner du ut om det er der feilen er... før du trenger kjøpe ny slange.

Vulk-tape er et fantastisk produkt. Tåler både vann og bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte vist og legge ut hva slags motor det gjalt det er en M54 motor bensin og ja jeg har prøvd med startgass på alle vitale deler som suger luft ingen hell.

Jeg kobla til diagnose app mitt og der fikk jeg en feil på O2-sensor controller,bank 1 0g 2 .

Den skal vell ha noen verdier når den går på tomgang .sender ved ett bilde av skjermen.

35jr5pf77z8i79y9ld7m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...