Gå til innhold

ELM327 ODBII-dongle med Torque for Android

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har prøvd denne? Det er en liten ODBII-dongle med Bluetooth som kan kommuniseres med en Android-telefon som kjører programmet "Torque". Programmet er gratis.

Virker tøft for de som vil ha litt fancy gagdget i bilen :-)

http://youtu.be/bbJMHZv7OEA

• 3 years later...
Skrevet

Gammel tråd men mitt spm omhandler bruk av Torque og elm327.

Jeg får kontakt med bil og får opp forskjellige ting. Men er det noen som vet om det går an å resette service lamper med Torque?

Jeg har lastet ned BMW carly også men den funker ikke på min bil da den er for ny i følge programmet. (Trenger bmw carly dingsen for dette)

Skrevet (endret)

Hei har den elm 327 selv.

Jeg har ikke klart å funne ut hvordan du resetter service lamper osv med den dingsen.

Eneste jeg får til er å lese verdier, lese feilkoder og slette dem.

Men skal gå ann og slette service indikatorer via instrumentet på bilen din. Ligger mye av det på youtube :)

Vet om du feks har 5serie e60 el lignende så tror jeg det kanskje går ann, om du legger inn den appen som heter: carly for bmw.

Endret av vegard89
Skrevet

Har prøvd å resette orange service lampe på min engang med det som står forklart på youtube. Det endte i rød servicelampe og -15000 i stedet for orange. ;)

Carly for bmw funker på biler opp til 2007 med elm327.

På nyere (som min 2010) kreves det at jeg har appen´s egen "dings". Jeg har bestilt denne nå for å teste.

Kjekk sak da: :)

Skrevet

Har prøvd å resette orange service lampe på min engang med det som står forklart på youtube. Det endte i rød servicelampe og -15000 i stedet for orange. ;)

Carly for bmw funker på biler opp til 2007 med elm327.

På nyere (som min 2010) kreves det at jeg har appen´s egen "dings". Jeg har bestilt denne nå for å teste.

Kjekk sak da: :)

Skrevet

Okei ja godt mulig det stemmer. Har ikke satt meg så veldig inn i det :)

Men da får du tru den nye dingsen vil fungere på det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...