Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha en 02 e46. Hadde en pdc sensor som var defekt, siden den piper konstant når jeg setter den i R. Fikset, trodde jeg. I det siste har den vært veldig ustabil. Når jeg skal rygge piper den som om noe er veldig nærme, hele tiden. Ikke konstant, men piper veldig tett. Skjer som regel når jeg rygger for andre gangpå en kjøretur. Etter bilen har stått en stund og skal rygge går det som regel bra. Sensorer tikker så alt virker ok, men den tolker noe som er veldig nærme, men det er ikke noe i nærheten bak. Noen erfaringer med dette?

Skrevet

Jeg har vel bytta 7 sensorer på min nå :P

Begynte med at jeg bytta 3 stk forran, for dem var dårlig/virka ikke. Fikk bytta dem, da var det plutselig 1 ytterst bak som fuska, bytta den (men bestilte vel 3 sensorer for da hadde jeg i tilfelle de restrerende skulle ryke :lol: ) Bytta den, og alt funka ok. Plutselig hadde jeg ledningsbrudd på en sensor, og en annen som slutta å virke, så bytta den eine og fiksa ledninga, alt ok, da er det kun 1 jeg ikke har bytta :P

Men slik jeg opplevde det så reagerte den med konstant pip når noe kom for nær, reagerte ikke når noe nærmet seg, før det var alt for nær. Uregelmessig pip på en måte..

Da jeg styra med dette, kom jeg frem til at en sensor kan tikke, men banker veldig svakt, og likevel være gåen/dårlig. Da det var slik mange av mine var :)

Jeg ville satt den i R, og gått inn mot hver sensor, eller brukt hånda og nærma den sakte, for og sjekke at dem plukker opp hinderet som nærmer seg. Da finner du vertfall ut om noen av dem fusker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...