Djwik Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 skal ta service på min bmw etter vert å er litt usikker på hvor mye olje jeg skal ha på bilen tror det er rundt 5-6L selv. kommer til å bytte til k&n luftfilter olje blir vel castrol eller comma kommer ann på hva jeg får billigst andre forslag til hva som burdegjøres har byttet toppdeksel pakning
gkw89 Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 bare å kjøpe litt ekstra og peile etterhvert det da =)
E_johansen Skrevet Juli 10, 2011 Skrevet Juli 10, 2011 Eller kjøpe deg ei Heynes bok på biltema M30 skal ha 5,8liter motor olje du finner alt i Heynes boka. Du burde bytte olje filter når du først bytter olje på motoren
gkw89 Skrevet Juli 10, 2011 Skrevet Juli 10, 2011 man finner alt i haynes boka unntatt tenningsrekkefølgen ihvertfall til e30 m20
E_johansen Skrevet Juli 10, 2011 Skrevet Juli 10, 2011 haha ja d hadde vert en fordel om den har ståt dær:P
Djwik Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 kan like gått fylle 6L olje på bilen da for må jo fylle filteret også
FredrikE24 Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Kjøp 6 liter Castrol GTX 10W-40 eller 15W-40 Mineral feks. Tapp av gammel olje husk å varmkjøre motor først. Når olja er tappa av så skru inn pluggen igjen Skru av oljefilteret, mener du gjør dette ved å løsne bolten på toppen av oljefilterbeholderen. Ta så av bunndelen og fjern filteret Rengjør alt for skjitt og smuss. Sett inn nytt filter samt sett på alle nye o-ringer som følger med. Fyll så oljefilterbeholderen fullt med olje, ta også litt olje på fingern og dra utover oring tetningene. Sett beholderen på plass og tight til. Fyll på ny olje. Følg med på peilepinnen når du nærmer deg siste literen.
FredrikE24 Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 man finner alt i haynes boka unntatt tenningsrekkefølgen ihvertfall til e30 m20 Står jo på toppdekselet..
Morty999 Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Kjøp 6 liter Castrol GTX 10W-40 eller 15W-40 Mineral feks.Tapp av gammel olje husk å varmkjøre motor først. Når olja er tappa av så skru inn pluggen igjen Skru av oljefilteret, mener du gjør dette ved å løsne bolten på toppen av oljefilterbeholderen. Ta så av bunndelen og fjern filteret Rengjør alt for skjitt og smuss. Sett inn nytt filter samt sett på alle nye o-ringer som følger med. Fyll så oljefilterbeholderen fullt med olje, ta også litt olje på fingern og dra utover oring tetningene. Sett beholderen på plass og tight til. Fyll på ny olje. Følg med på peilepinnen når du nærmer deg siste literen. han her har en annen type oljefilterhus.. bare å løsne skruen oppå å dra alt opp
Lamek Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 man finner alt i haynes boka unntatt tenningsrekkefølgen ihvertfall til e30 m20 Står jo på toppdekselet.. Stemmer det:) på m30 også..
Djwik Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 vel jeg har skiftet olje før mitt spørsmål hvar bare hvor mye olje M30b35 motoren skal ha er tross alt min første bmw.
Djwik Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 blir nok del syntetisk 10W-40 for 15W-40 er litt tykk. jeg vet att den smører bedre men den tar også simringene i motoren fortere jeg har helsytetisk 5w-40 på bilen nå å det er litt tynt så det får bli en mellom ting
Morty999 Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 en m30 motor like tykk olje.. jeg har alltid kjørt 20w-50 på mine.. og di har trivdes godt uten tikking
gkw89 Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 man finner alt i haynes boka unntatt tenningsrekkefølgen ihvertfall til e30 m20 Står jo på toppdekselet.. Stemmer det:) på m30 også.. ja, det så jeg også, men rart at det ikke står der, når alt annet står der står ikke engang hvor man skal se for å finne det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå