killarinc Skrevet Juli 9, 2011 Skrevet Juli 9, 2011 Hei folkens. Bytta i dag oljefilter og olje og fant ut at en O-ring manglet. Kan dette ha noe med oljeforbruk og gjøre? Er to O-ringer av samme størrelse og øvre O-ring nr 5 på bildet manglet.
killarinc Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Skrevet Juli 9, 2011 skal ikke bruke olje da, men lekke olje.. Lekke olje hvor? Er umulig at det lekker ut av oljefilterhuset når du har den store oringen på toppen og det kan jeg se at det ikke gjøre heller.
Haug530D Skrevet Juli 9, 2011 Skrevet Juli 9, 2011 Kan ikke huske det skal være 2 stk der, bruker kun å følge med den store O-Ringen + en liten når man kjøper filter.
killarinc Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Skrevet Juli 9, 2011 Skal være to stk. Har sjekka på delemotor og jeg fant denne oringen ødelagt nedi oljefilterhuset når jeg byttet. På mitt sett fulgte det med den store, ny kobberskive til tappeskrue og filter. Ingen oringer
TheEspenK Skrevet Juli 9, 2011 Skrevet Juli 9, 2011 Hei killarinc. Kan ikke huske det skal være 2 stk der Ser ut som 523 er inne på no. Du skriver ikke åssen bil du har men jeg kikka i haynes-boka (dårligste på markedet, må IKKE kjøpes) til min gamle e34 og der står det spesifisert 1stk o-ring. Husker ikke 100 men mener o-ringen skal sitte på nederste spor på bolten. Du har vist skrevet samtidig med meg killarinc men jeg legger ut allikevel. O-ringer kan du kjøpe på mål på nærmeste butikk som minner om noe industri greier.
killarinc Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Skrevet Juli 9, 2011 Er e39 m52b25 motor og det skal være to oringer. Det er det ikke noe tvil om. Var to på delemotoren og nummer to lå nedi løst og brukket i den motoren som sitter i bilen. Alt skal være som på tegningen over. Eneste jeg lurer på er om dette kan ha noe med oljeforbruk og gjøre siden den har brukt litt olje. Er en oring på nedre og en på øvre del.
Haug530D Skrevet Juli 9, 2011 Skrevet Juli 9, 2011 Hmm, det må jeg sjekke opp når jeg skal ha oljeskift denne uken, har masse O-Ringer liggende så det skal ikke være noe problem.
killarinc Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Skrevet Juli 9, 2011 Men ikke skli ut her da.. Helst svar fra den som har peiling på hva den andre oringen er til og om det kan gjøre at motor bruker olje
TheEspenK Skrevet Juli 9, 2011 Skrevet Juli 9, 2011 Litt generell synsing killarinc. Jeg kjenner litt til motorn uten å være noe BMW-spesialist. Kikka litt på bilde. Filteret får enten oljestrømmen innfra og ut eller omvendt. Mao skrur du på lokket skal det være tett i midtrøret der o-ringene sitter. Jeg TROR at o-ringene er der for at veivhus-ventilasjon ikke skal lete seg inn i filteret, får du overtrykk i filteret ødelegger du oljestrømmen. Kjører du på motorbrems kan det teoretisk suges olje andre veien men sånn sett går det mest sannsynlig rett i bunnpannen. Om det gir deg øket oljeforbruk vet jeg ikke men om jeg skulle tippe vil jeg si at 2 o-ringer nå er en forbedring fra fabrikk i forhold til e34. Det er en grunn til at de nå kommer med 2 så stå på ditt Er e39 m52b25 motor og det skal være to oringer. Det er det ikke noe tvil om
killarinc Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Skrevet Juli 9, 2011 Kan stemme det ja.. Vis jeg kjører en stund på motorbrems så har den lugget etterpå. Takker for bra svar selv om det ikke gikk på forbruket Litt generell synsing killarinc. Jeg kjenner litt til motorn uten å være noe BMW-spesialist. Kikka litt på bilde. Filteret får enten oljestrømmen innfra og ut eller omvendt. Mao skrur du på lokket skal det være tett i midtrøret der o-ringene sitter. Jeg TROR at o-ringene er der for at veivhus-ventilasjon ikke skal lete seg inn i filteret, får du overtrykk i filteret ødelegger du oljestrømmen. Kjører du på motorbrems kan det teoretisk suges olje andre veien men sånn sett går det mest sannsynlig rett i bunnpannen. Om det gir deg øket oljeforbruk vet jeg ikke men om jeg skulle tippe vil jeg si at 2 o-ringer nå er en forbedring fra fabrikk i forhold til e34. Det er en grunn til at de nå kommer med 2 så stå på ditt Er e39 m52b25 motor og det skal være to oringer. Det er det ikke noe tvil om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå