Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha kjørt ca 6mnd på nye felg og dekk (GS Concance 20 toms 285bred) ble det mens den stod på bukk oppdaget at innsiden på høyre bakdekk har blitt slitt helt inn til korden.

Ser ut til at slitasjen kun har vært på ene dekket.

What to do?

Skrevet

Bestiller time hos GS i Skien, så får de se på saken. Utrolig irriterende å må punge ut for et nytt kostbart dekk etter så kort tid.

Er dette vanlig problematikk for bakstillingen på e60?

Skrevet

99% av de jeg har hørt med her på forumet, og ellers har problem med at den sliter mest på høyre side.

Er det denne siden den "drar" mest på montro?

Om det er tilfelle, så er det jo logisk at den vil slite mer der, men hjula må jo være ekstra skeive for at dette skal skje..

Men på min bil fikk ikke bmw justert nok på høyre side, manglet 20 minutter for og oppnå ønsket verdi. Andre siden var den 20 minutter over ønsket verdi. Blir fortsatt skeivt på venstre siden, men tar litt lenger tid.

Jeg har gående et "prøveprosjekt" nå, prøver og legge om kjøremønsteret mitt litt, har en tendens til og ligge inn mot gulestripa for å ikke kjøre i rennesteinene i veien.. Dette vil jo slite på innersiden på høyre side, og yttersiden på venstre.. Så får se nå hvordan dette går. (Det er vel og merke billigeste dritt dekka jeg fant, 1200 for 2 235 45 17)

Fint om du rapporterer tilbake hva dem fant ut på hjulstilling!

Om du har mulighet, kanskje legge ut et bilde av papiret du får også?

Kunne godt tenkt meg og sett hvordan det så ut på en annen bil og hva dem har fått til :) (Selv om det ikke er samme bil vi har :) )

Ellers er du invitert i "skeivsliterklubben" :roll:

viewtopic.php?f=1&t=159694

Fredrik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...