Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det ikke alltid disse som "har hørt at,visst,om" som prater drit om 3.2 litern i E36 M3, og forsåvidt 3.8 litern i M5. Tror det har mye med at de fleste har den minste motoren, og lever\trøster\overbeviser seg om at "det jeg har er alltid best".

Nettopp! Så er det jo selvfølgelig noen som hører på de og så har man det gående...

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er det ikke alltid disse som "har hørt at,visst,om" som prater drit om 3.2 litern i E36 M3, og forsåvidt 3.8 litern i M5. Tror det har mye med at de fleste har den minste motoren, og lever\trøster\overbeviser seg om at "det jeg har er alltid best".

Hvordan kompressorer er det dere bruker i disse kitene? Ser det er sentrifugalpresser. Veldig morsom motorkarakteristikk :)

Det är Vortech V3Si (775hp) , samma base som ESS VT500 till E46M3 , vi har gott sammarbete med dom, det fungerar mycket fint!

Kommer ett längre youtube klipp inom kort :applause:

Skrevet

Hvordan kompressorer er det dere bruker i disse kitene? Ser det er sentrifugalpresser. Veldig morsom motorkarakteristikk :)

:applause: riktig=)

Skrevet

Det är Vortech V3Si (775hp) , samma base som ESS VT500 till E46M3 , vi har gott sammarbete med dom, det fungerar mycket fint!

Kommer ett längre youtube klipp inom kort :applause:

Flott! :) Har selv hatt ASA sentrifugalpresse med IC fra Ess, fungerer veldig flott!

Bra å vite hvor jeg får taki presse den dagen jeg skal ha E36 M3 :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Har fått beskjed om at rådebank er et problem på 3.2 motoren og. men ikke like utbrett, da det er gjort noen tiltak på 3.2 motoren i forhold til 3.0. som at det er 1 l mere olje og at det er 2 olje pick-upper. eller hvordan det skrives. hentet min 3.2 i dag og den har desvette bankett litt. så blir overhaling på denne før man får prøvet den noe:-)

Skrevet

S50'ene har en smule trange lagerklaringer originalt, er der det meste av problemet med lagerhavari ligger ifølge blant annet PPF. Man bruker å gå opp på lagerklaringa på motorer med overladd og mye effekt.

Skrevet
ja stemmer :-) har du noen formening om hvor mye de går opp på klaringa med ? :-)

Er ikke sikker på om jeg husker riktig, men mener de kjører med 6-7 hundredeler på både ram og rådelager.. Som sagt, usikker.

Skrevet
ja stemmer :-) har du noen formening om hvor mye de går opp på klaringa med ? :-)

Er ikke sikker på om jeg husker riktig, men mener de kjører med 6-7 hundredeler på både ram og rådelager.. Som sagt, usikker.

Det er jo ekstremt lite da. får man kjøpt lager som ordner det? tenker i forhold til at jeg skal slipe min veiv snart, og da kansje burde be de ordne så jeg har litt mere klaring enn orginalt. disse firmaene som driver med dette veit sikkert hvor mye det er snakk om:-)

Skrevet

åja :-) syntes det hørtes så veldig lite ut jeg. men har aldrig målt eller hørt noe om hvor stor den klaringa er normalt. men dette skal jeg ta med meg nå til slipingen, for da burde jeg få en motor som tåler litt mere. det er vel så trangt siden de kanskje ikke hadde olje som var tykk nok når den var varm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...