Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lysene dimmer kjapt opp og ned. Synes det ble veldig bra. Trodde selv de kuttet med en gang. Men de dimmer ca halvveis, så går de av.

Bare å skifte, ble kanon resultat

Skrevet
Det blir vel litt feil å kalle det for LED nærlys... de kalles vel "daytime running lights".... i mørket funker de vel ikke som nærlys...da er det vel xenon som tar over??? eller? Som de nye A6 f.eks.... :?

Fant dette "kittet" på ebay... til bmw e60.... litt kult for de uten m-styling...

5nfszb4h9ulebkyqcppv.jpg

Det eksisterer både LED som nærlys, fjernlys, parklys, tåkelys, DRL osv.. Den nye F12/F13 6 serie har hovedlys i LED som tilvalg ved siden av xenonlys.

Her er en F12 6 serie med BMW Adaptive LED, hvor alt av lys på bilen er LED..

http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... GLbih4QECw

Skrevet
Nå er det jo kommet en del nye typer LED på markedet som er helt inni helvette mye lys av da... Får jo LED kjørelys også i div biler.. så om du leter litt på markedet kan du komme over mye tø 8)ft... 8)

Vet blant annet at en del Lexus biler leveres med LED som kjørelys fra fabrikk (ikke disse vanlige DRL lysene, men altså som kjørelyspærer), men har fortsatt til gode å se at det fungerer tilnærmet like bra som halogen/xenon. Men jeg skal ikke motsi deg hvis du mener at det finnes, for jeg har tatt feil før :P

LED-nærlys har jeg på Priusen min, det lyser bedre enn xenon-lysene på eksempelvis fatters E60 synes jeg.

Skrevet
100w pærer bør du også styre unna da det som oftest blir for varmt. Hella gir feks ikke garanti dersom det sette inn pærer sterkere enn originale 55w. Lykteglassene har en tendens til å sprekke ved 100w pærer..

Er ikke noen fare for lykteglasset :P Det vil tåle påkjenningen, den store faren ved 100w er at reflektoren blir for varm og vil "brenne opp". Har selv hatt 100w i forrige bilen, og der blei lyset svakere med tiden fordi reflektoren ble gradvis brent.

Skrevet

Hella har mottatt flere reklamasjoner på sprekten lykteglass som følge av bruk av for sterke pærer. Det skal ingenting til for at det vil sprekke om vinteren når pærene er dobbelt så sterke enn det som er originalt..

Skrevet

Da får jeg vel bare gi meg på den, nå skal det sies at det ikke gjaldt bmw i mitt eksempel :P Gjaldt en konkurrent fra Sverige. Men når jeg tenker meg om så var det Hella lykter på den bilen også :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...