Dingy Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Jeg har nettop begått tabben å skulle skifte pakninger selv på denne VP37 pumpa. Pakninger var på lager hos en bosch forhandler i asker for 127,- Har kun skiftet pakninger i den øvre delen av pumpen. Men, jeg har demontert og skiftet pakninger, alt sweet, men jeg tror den lille "tappen" som skal ned i ett lite hull i pumpa (regner med dette er "timingen") ikke treffer riktig, for jeg får ikke startet den skikkelig (med det så mener jeg at den prøver å fyre, men klarer det ikke helt). Så spørsmålet mitt er hvordan man justerer dette, ev. hvor kan man få det justert? ....
TRF Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 dette er tredje innlegget ditt med samme spørsmål. Der er ikke "timing" du prater om. "Timing" justeres ved å vir på pumpa, og begge disse funksjonene er beskrevet i dieseltråden. dra lokket ditt 1/10mm bakover og se.
Dingy Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 Oi, beklager så mye, jeg fikk feilmelding om at jeg ikke fikk poste i de andre trådene så jeg prøvde igjen og igjen. moderator må bare fjerne de andre! Ok, TUSEN takk for svar, da skal jeg ut å skru og prøve!!! Kunne ikke helt skjønne hvordan det skulle kunne være annet enn å matche hullet eller ikke, men la merke til at det var veldig mye "rom" i bolt hullene. Er det "farlig" å starte bilen uten innsug?
TRF Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Nei, kjør bilen uten innsug. Trekk skruene til lokket litt til, i den posisjonen du var når den såvidt tente. Prøv deretter å kakke lokket såvidt såvidt bakover. fortsett slik til du får fin tomgang (på kald og varm motor). Sjekk at du har "riktig" gassrespons og effekt etterpå.
Dingy Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 Igjen takk for svar, det var det som skulle til, nå tikker å går den igjen! er det direkte sammenheng mellom tomgang og åssen man har justert, eller kompenserer hjernen noe også? (jeg var oppom ca. 2000 rpm, så justerte jeg litt tilbake, nå er tomgangen fin.) altså, kan tomgangen være fin, men at den fortsatt får for mye / for lite? den ryker ikke like mye svart under pådrag som den gjorde, men man ser antydning til røyk i speilet. Den har alltid gått dårlig/treig/sirup så lenge jeg har hatt den, så jeg merker egentlig ikke så mye forskjell og er uansett fornøyd med å ha fått tettet lekkasjen uten å måtte punge ut mange tusen for pumpe pluss alle timene med skruing for å skifte den, komme til register, osv..
TRF Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Hei, ja den kan gå fint på tomgang men allikevel få noe mindre/mer enn før.
Dingy Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 og mer diesel = effekt økning.... ? så hvis man gir den så mye man kan, uten at tomgangen øker, så har man "makset" effekten..?
TRF Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 ja, men på de fleste pumper er dette så og si umulig. Man får normalt problemer med tomgang før en får noe merkbar effektøkning.
Dingy Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Skrevet Juli 15, 2011 Ok, det er godt å vite! da blir det å gi den mest mulig uten å øke tomgang, rett etter eu-godkjenning =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå