Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for deg som har vært med/gjort det noen ganger nei:)

Men det går sikkert greit, vil bare ha ut elnettet og forske litt på det, så ser jeg om det blir noe greie på det. Vet mange har brukt litt tid på det, du nevnte vel at det var en del jobb, samt at du og stig fikk hjelp til det på de første dere bygde. Så får se hva jeg finner ut.. [-o<

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har jeg fått gjort litt på bilen som skal bygges om til m3, har ribbet den helt ned nå. Kun ruter igjen på den nå samt et par små ting. Legger ut noen bilder hva hvordan den står nå..

Forstilling ute, den stammer fra M3 3,0l vurderes solgt, da han som skulle kjøpe den ikke gir lyd fra seg.

llunwo5sa7p2rqccl3x2.jpg

Seter ute, de er også til salgs:)

1fmgnl5zutkgt9un5jcg.jpg

Motorrom er rensket, begynt på fjerning av braketter og batteriplate.

9y7wpgtbzimwyhcrr3s2.jpg

twdzp7xsipx72rgqvqut.jpg

Tannstang demontert, nytt fett og nye indre-/ytre endeledd er bestillt.

x636f9cl2x6jixmhvyqr.jpg

Sånn står den nå, mye rot i verkstedet akkurat nå :oops:

f5tnx2awy7wlkg01qevt.jpg

Skrevet
Faen Bård, du er i siget om dagen :D Sikler etter å få begynt med et nytt prosjekt jeg å :D 318is karosseri du bygger på denne gangen også ?

Dette er et is karosseri ja, men egenvekta på dette er faktisk litt høyere enn på de fleste andre is'er jeg har sjekka..

Må få gjort litt nå før jeg begynner på garasje vettu, da blir det lite bil en periode, selvom jeg egentlig har lyst til å begynne på e46'n i dag, men har lovet meg selv å vente til garasjen er ferdig :x

Skrevet

Da har jeg fått gjort litt idag også, montert foringer i bakstillinga, venter kun på stålomspunnende bremseslanger, så er bakstilling klar til montering. Har også Sveist inn forsterkninger til bakstillinga, skal bare grunne og få på noe lakk under der først.

Har kjøpt alt av vannslanger og rør på motor nytt, så det er montert i dag. Tatt av den skjevhendte servotannstanga og satt på den nye:) Sveist braketter til vanntank og batteriterminal, batteriet blir selvsagt flyttet bak.

Forsterkninger.

nyg9jnmllfd0l361s4o5.jpg

Slipt ned til blankt metall og hattt på Europax sveisegrunning så det ikke skal begynne å ruste mellom gulvet og forstrkningene.

x0dxbybn60a3n7hnjo97.jpg

Nye vannslanger/rør

6tni3cxrh7e0gqboalu1.jpg

Alle vannslanger byttet på motor.

rhndntb6seix61d1kg9h.jpg

Nye bærearmsforinger

835flnqgbxttn9dq3sdc.jpg

Alle traversforingene byttet, er til disse jeg har fått dreid ekstra skiver.

fhi8p87d2tzy3caw31y6.jpg

Skrevet

Da begynner det å gå litt rette veien igjen. Nå er bakstilling, forstilling og motor klart til å settes i bil, med unntak av nye bremseslanger som forhåpentligvis kommer fra koed i morgen.

I dag har jeg fått tectylert hele bilen under, samt hjulhus foran, bare hjulhus bak samt forsterkningene jeg har sveist inn i gulvet bak. Har også sveist inn brakett til bensinfilteret under bilen, da m3 har et større filter som ligger i egen brakett under bilen.

Har også fått gjort reint , slipt og lagt fyller i motorrommet. Så i morgen er målet å få lakkert motorrom, og byttet bremserør bak samt få litt orden på elnettet.

Legger ved et par bilder av dagens økt, samt et bilde av bakskjermene på en kompis e46 320Ci og e46 M3'n min. 320'n har brede skjermer:)

Bredda 320Ci, kompis som har gjort breddinga på denne..

vslmece85kuexjf5jng0.jpg

M3

yrhd6f8sf6sckmijcbkc.jpg

Hjulhus forran ferdig Tectylert..

qqyzggai2p2gfyo0q597.jpg

Fyller i motorrom

bwjlszjxg1cwj9cqbs6y.jpg

3zlo1x7u7iuoqsvw4lph.jpg

Ledningsnett på plass, litt jobb før det ligger som det skal men:)

47kblpkc50xdcgyqwnnd.jpg

Skrevet

I dag fikk jeg endelig rotet meg til å lakke motor- og bagasjerom. Så da kan montering av motor og el-nett starte. Har også lagt opp nye bremserør bak, samt fått pakke fra koed, så blir absolutt alt av bremserør/slanger og braketter i bakstilling byttet. Mobilen var desverre tom for strøm når jeg var ferdig med lakk så får ta bilder i morgen i stede..

Skrevet

Da har jeg fått litt tid til bilen i dag også. Fått på bakstilling, montert stålomspunnende slanger og nye bremserør på den. Har også fått bøyd til noen nye bremserør foran, fått på plass sikringsboksen samt flyttet over m3 clutch hovedsylinder på bilen pedalstell og montert det. Mulig jeg setter inn motoren i morgen hvis jeg får tid til å skru [-o<

Noen bilder fra dagen økt.

Ny bremsedeler.

hnty90nxo3n010gh2exj.jpg

Lakkert motorrom.

3d5l1kfmmtmzeiojmawe.jpg

m3tki5lh5058rleb8kl0.jpg

wzjy7fd5f37a2twozltr.jpg

Montert sammen bremserør og slanger til bakstilling.

froh69tnb9hh61obbeaw.jpg

M3 Clutch hovedsyllinder og hjelpefjær.

6si9k7qrggk0ynrn5z1j.jpg

6si9k7qrggk0ynrn5z1j.jpg

Skrevet

Har ikke skjedd stort her siden Torsdag, ble en spontan tur til England for å hente en e46 m3, som jeg skal hjelpe en kompis med å bygge om til banebil etter dette prosjektet er avsluttet.

Men fikk vært en liten tur i verkstedet i kveld og fikk satt i motor, gir og forstilling hvertfall, så da nærmer det seg hvertfall bil igjen. Får se om jeg får gjort litt på den i morgen også.

Først et par bilder av e46'n vi henta.

qz9dt0jt8ws3l8e3gke6.jpg

Blinklyset forsvant da vi testa toppfarta på autobahn:)

m6tzwnkqr4rwb27vdw7f.jpg

Fått litt sansen for CSL hjula, space litt og mer senk så tror jeg de kan se veldig bra ut, så mulig jeg går for det på e46'n min..

8pwlze8hbz32mm3isozd.jpg

Kveldens arbeid, motor på plass..

ua0t1exljbyw38797htp.jpg

Skrevet

Har fått gjort litt i ettermiddag også, har fått montert GSP-justerbare bærearmsforinger fremme, stålomspunnede bremseslanger fremme. Bilstein PSS9 er montert, fått på plass servoslanger og fronten er delevis montert. Mellomaksel og eksos er på plass, bilen er ferdig tectylert under og bensin tilførsel er ferdig. Fikk også montert nye ytre/indre endeledd..

Hadde lite strøm på mobilen i dag, så ble lite bilder desverre..

Nye pakninger og bolter til eksosen.

1buko6ysxgsnzslf40so.jpg

Sånn står bilen nå, nærmer seg bil hvertfall.. Donorbilen var lakkert i Estorilblue, men fargen jeg har brukt i motorrommet er Estorilblue More Violet, så det er en litt mørkere nyanse som vises på bildene. Hele bilen blir lakkert i denne fargen, så er spent på hvordan det blir.

hir7nwmszl77tpd3o5fh.jpg

GSP foringene i kombinasjon med org 3,2 fjærbeinslager gir greit med caster:)

vv6l6ujr8nnq8tfxybsq.jpg

Skrevet
Bra jobba! Tror det blir en kanon flott bil:-D

Stå på videre:-D

Takk for det:) Gleder meg til å få kjørt litt med denne nå..

Da har jeg avtalt med en her inne som skal polere opp ytterringene til felgene og en som skal sandblåse senteret, så da håper jeg felgene er klare til montering i slutten av neste uke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...