Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lyser i lampene til abs og antispinn. Var på verksted og fikk sjekka det og de sa det var pumpemotoren til abs som ikke virket. Noen som vet hvordan jeg kan sjekke den, eventuelt kan det være en sikring??

Skrevet

Jeg kjenner IKKE til BMW, men om det er som med Audi / VW med bosch ABS enheter, så er det noen VELDIG UHYRE tynne ledninger som ryker inni boksen. Det er mulig å skru av den elektriske delen av pumpen, og skjære opp denne boksen, for så å lodde på disse igjen (er som oftest bare en som ryker). Men du skal være UHYRE stø på labben, ha riktig loddeutstyr, samt ha loddet endel før. Og til slutt: en god porsjon flaks.

Jeg har reparert noen slike, og min "suksess rate" er vel på ca 50%. Noen har gått til hel.. mens jeg jobbet med dem. Noen holde i noen uker, og noen holder ennå, flere år etterpå.

Om dette ikke er samme greie som på BMW så beklager jeg, og da kan du bare se bort ifra hele innlegget :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Det var selveste pumpemotoren på abs-enheten som hadde tatt kvelden. Byttet først den elektroniske styringen på enheten, fortsatt lyste det i abs og asc lysene. Skiftet da pumpemotoren og da forsvant abs lyset. Fikk tatt diagnose i etterkant og fikk beskjed at høyre fremre abs-sensor var kaputt derfor lyste det enda i asc lyset. Har bestillt ny så da håper jeg problemet er løst:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...