oleo Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 I dag er jeg passe oppgitt. Jeg skulle bytte høyre håndbrekkwaire. Men der hvor waire entrer trommel så er der en stuss/hylse på wairen som normalt skal gå rett ut... altså ingen gjenger. MEN... den er rustet/irret fast og ikke pokker om jeg klarer få den ut Jeg har sprayet med WD-40 og prøvd å slå den ut, men ikke om den rikker seg. Er det noen som har et kjerringråd å dele?
Aroid Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Slå den løs med en dor. funger vær gang for me i så fall.
oleo Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Slå den løs med en dor. funger vær gang for me i så fall. Jeg har benyttet dor og slegge... men den rikket seg ikke. Er det bare jeg som ikke slår hardt nok? Legger også merke til at vinkelen er litt skjev i og med at hjulfeste står litt i veien.
oleo Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Hmmm... satte inn dævelskapet med penetrerende rustfjerningsspray. Så får det stå og godtgjøre seg over natta. Og så kanskje jeg skal prøve lufthammer i stedet for slegge i morra
Aroid Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Slå den løs med en dor. funger vær gang for me i så fall. Jeg har benyttet dor og slegge... men den rikket seg ikke. Er det bare jeg som ikke slår hardt nok? Legger også merke til at vinkelen er litt skjev i og med at hjulfeste står litt i veien. Må ikke slå på yter ringen. For det er mot holderen kabelen ligger i mot. Må kom deg inn til neste ring.
oleo Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Slå den løs med en dor. funger vær gang for me i så fall. Jeg har benyttet dor og slegge... men den rikket seg ikke. Er det bare jeg som ikke slår hardt nok? Legger også merke til at vinkelen er litt skjev i og med at hjulfeste står litt i veien. Må ikke slå på yter ringen. For det er mot holderen kabelen ligger i mot. Må kom deg inn til neste ring. Jeg tror jeg er inne på rett ring... bruker en 6mm dor... den ville vel ikke klare å "bomme"? Jeg skrudde av anlegget for bremsebanda for å lettere komme til.
Aroid Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Klipp av wire dreg den ut der i fra. slå noen gang på hylsa på inngående til du bøyer hylsa at den begynner å klapp sammen. så slår du der wire skal var.
oleo Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Klipp av wire dreg den ut der i fra. slå noen gang på hylsa på inngående til du bøyer hylsa at den begynner å klapp sammen. så slår du der wire skal var. Wairen har jeg dratt ut Og takk for tipset om å slå hylsa "flat" først... det skal definitivt testes i morra Jeg gjorde et lite spakt forsøk på det i dag, men det er så trangt bak der at jeg kom ikke til med særlig slagkraft og gav opp forsøket. Men når jeg nå vet at du har hatt gode resultater med nettopp dette så skal jeg nok få det til på et vis.
Aroid Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Jeg husker min første gang jeg gjor det. Da var det mye kødd. Etter man har gjort det noen ganger så blir det teknik.
oleo Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Jeg husker min første gang jeg gjor det. Da var det mye kødd.Etter man har gjort det noen ganger så blir det teknik. Kjenner igjen det ja Husker da jeg byttet støtdempere på min første BMW.. en E21... en gang på 80-tallet. Brukte 4t på første demper og 2t tilsammen på de siste tre
oleo Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 %¤&(##&`&(#¤... er det mulig å være så vrang!!!!? Måtte bare få utløp for de innerste følelsene akkurat nå! hehe
Yngvejos Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Hadde ikke sjans å få ut min. Prøvde dor, lufthammer, propan etc uten hell. Jeg endte med å klippe wiren, skru ut navet og bore nytt hull gjennom den gamle hylsa.
oleo Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Hadde ikke sjans å få ut min. Prøvde dor, lufthammer, propan etc uten hell.Jeg endte med å klippe wiren, skru ut navet og bore nytt hull gjennom den gamle hylsa. Det er nettopp det jeg også frykter blir eneste løsning her Var det mye jobb å ta ut navet? Må man bruke momentnøkkel når man remonterer?
Yngvejos Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Var en grei jobb det, jeg tok det ut med drivaksel montert siden splines på drivakselen var så vridd at jeg ikke fikk den løs fra navet. Løsna drivakselen fra diffen, den store gjennomgående bolten i bunn og 2 bolter på armene oppe. Jeg merket av posisjonen på eksenterboltene for å få riktig hjulstilling når jeg satte det sammen igjen. Jeg dro godt til uten å bry meg om moment.
oleo Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Hadde håpet jeg bare kunne fjerne plata til hjulboltene (navet)... ved å skru av mutteren på drivakselen. Men der regner jeg med å måtte bruke momentnøkkel ved remontering... som jeg ikke har for hånden i farta. Men er usikker på om det er presset på slik at det å ta den løs krever eget verktøy eller oppvarming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå