Gå til innhold

E39 - Bytte håndbrekkwaire. Får ikke ut gammel hylse

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del så gav jeg opp å gjøre dette hjemme på gårdsplassen og leverte den til verkstedet.

De måtte demontere bakstilling samt varme og borre... stakkaren bannet og strevde i flere timer.

• 6 months later...
  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå er jeg igang med samme drittjobben,wiren har rusta bom fast og hele strømpa er ødelagt.

Hylsa ved navet sitter selfølgelig no j.....

Tenkte å prøve varme og dor først,men er det noen som vet diameteren på hylsedelen som sitter på wiren?

Skrevet

omtrent samme som på e38, da klippet jeg waieren og trakk vekk waieren så jeg kunne bruke hammer og dor fra utsiden, lett som bare det :)

Skrevet

Var det jeg tenkte å bruke også,men hvilken størrelse brukte du på doren?

Ser ut som det er flere hylser eller noe der,og vil ikke ødelegge for mye :)

Skrevet

Ok,da skal jeg prøve det imorra.

Er det ellers grei jobb å bytte resten av wiren?

Mener jeg leste her på forumet at det var litt knotete.

Skrevet

på e38 var det litt knot, da alt går inn i bilen bak varmedekselet mellom eksos og mellomaksel.

samt eg måtte kjøpe 1 stk rør for høyre siden gikk inn i.

• 2 months later...
Skrevet

Flere som opplever at den nye wiren ikke sitter fast i hullet der den gamle hylsa sto? Begynner å lure om hylsa skulle være der, men da går jo ikke den nye wiren inn. Er det bare dårlig passform på den nye wiren kanskje.. Håper brekket virker tilfredsstillende selv om wiren er løs..?

Skrevet

Måtte gi opp å bytte wirene, må nok ha den på verksted. Anbefaler ingen å prøve dette uten å ha løftebukk/grav. Eksosen må slippes ned og mellomaksling løsnes, varmeskjold må også demonteres. Ingen lett jobb å gjøre på et garasjegulv med bilen på bare støttebukker :?

Skrevet

ingen lett jobb, men gjett om det går om man må ;)

tok ALT aleine på støttebukker på min e38.. ink bytte av bensintank.

Skrevet
ingen lett jobb, men gjett om det går om man må ;)

tok ALT aleine på støttebukker på min e38.. ink bytte av bensintank.

Det er nok mulig, men med en påskeferie som nærmet seg slutten rimelig fort ble jeg nødt til å få bilen kjørbar til jeg skulle hjem. Hadde i så fall måttet fått bilen noe høyere, og fått løsnet eksosen i flensen til grenrørene uten å ødelegge noe.. :roll: Nei for en gangs skyld skal jeg koste på meg å ha bilen på verksted, skrur det meste selv så det er ikke der pengene forsvinner :lol: Men skal sørge for å få avtalt en pris på jobben på forhånd tenker jeg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...