oleo Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Skrevet Juni 12, 2012 For min del så gav jeg opp å gjøre dette hjemme på gårdsplassen og leverte den til verkstedet. De måtte demontere bakstilling samt varme og borre... stakkaren bannet og strevde i flere timer.
LK Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 Nå er jeg igang med samme drittjobben,wiren har rusta bom fast og hele strømpa er ødelagt. Hylsa ved navet sitter selfølgelig no j..... Tenkte å prøve varme og dor først,men er det noen som vet diameteren på hylsedelen som sitter på wiren?
D.Toft Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 omtrent samme som på e38, da klippet jeg waieren og trakk vekk waieren så jeg kunne bruke hammer og dor fra utsiden, lett som bare det
LK Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 Var det jeg tenkte å bruke også,men hvilken størrelse brukte du på doren? Ser ut som det er flere hylser eller noe der,og vil ikke ødelegge for mye
LK Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 Ok,da skal jeg prøve det imorra. Er det ellers grei jobb å bytte resten av wiren? Mener jeg leste her på forumet at det var litt knotete.
D.Toft Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 på e38 var det litt knot, da alt går inn i bilen bak varmedekselet mellom eksos og mellomaksel. samt eg måtte kjøpe 1 stk rør for høyre siden gikk inn i.
Yttervik Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 Flere som opplever at den nye wiren ikke sitter fast i hullet der den gamle hylsa sto? Begynner å lure om hylsa skulle være der, men da går jo ikke den nye wiren inn. Er det bare dårlig passform på den nye wiren kanskje.. Håper brekket virker tilfredsstillende selv om wiren er løs..?
D.Toft Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 på min e38 var hyslen litt for stor, slipte i hullet og på hylsen, banket skiten inn
Yttervik Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 Måtte gi opp å bytte wirene, må nok ha den på verksted. Anbefaler ingen å prøve dette uten å ha løftebukk/grav. Eksosen må slippes ned og mellomaksling løsnes, varmeskjold må også demonteres. Ingen lett jobb å gjøre på et garasjegulv med bilen på bare støttebukker
D.Toft Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 ingen lett jobb, men gjett om det går om man må tok ALT aleine på støttebukker på min e38.. ink bytte av bensintank.
Yttervik Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 ingen lett jobb, men gjett om det går om man må tok ALT aleine på støttebukker på min e38.. ink bytte av bensintank. Det er nok mulig, men med en påskeferie som nærmet seg slutten rimelig fort ble jeg nødt til å få bilen kjørbar til jeg skulle hjem. Hadde i så fall måttet fått bilen noe høyere, og fått løsnet eksosen i flensen til grenrørene uten å ødelegge noe.. Nei for en gangs skyld skal jeg koste på meg å ha bilen på verksted, skrur det meste selv så det er ikke der pengene forsvinner Men skal sørge for å få avtalt en pris på jobben på forhånd tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå